27 ноември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛогистикаНово предложение за вредните емисии “Евро” рискува да забави прехода към транспорт...

Ново предложение за вредните емисии “Евро” рискува да забави прехода към транспорт с нулеви емисии

Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) има сериозни опасения относно поредното предложение на Европейската комисия за нови стандарти за вредните емисии за леки автомобили и микробуси (Евро 7) и камиони и автобуси (Евро VII).

С настоящите правила Евро 6/VI ЕС има най-всеобхватните и строги стандарти за емисиите на замърсители (като NOx и PM) в света. Емисиите на отработените газове вече са на едва забележимо ниво благодарение на най-съвременните технологии в автомобилите.

Автомобилната индустрия приема много сериозно ролята си за намаляване както на емисиите на CO2, така и на отделяните вредни вещества. Всъщност миналата година направихме много конструктивно предложение за нов Евро 7, който ще доведе до значително намаляване на критериите за замърсители, като по този начин ще подобри качеството на въздуха”, обясни Оливер Ципс, президент на ACEA и главен изпълнителен директор на BMW. “За съжаление, ползата за околната среда от предложението на Комисията е много ограничена, докато то силно увеличава цената на автомобилите. То се фокусира върху екстремни условия на шофиране, които почти нямат отношение към реалния живот.

Предложението за Евро VII е особено тежко за товарните автомобили. То напълно пренебрегва бързо ускоряващото се преминаване към превозни средства с нулеви емисии, а също така игнорира ефекта от бъдещите цели за CO2 за тежкотоварните превозни средства.

За да отговорят на изискванията на Евро VII, производителите на камиони ще трябва да прехвърлят значителни инженерни и финансови ресурси от електрическите превозни средства с батерии и горивни клетки обратно към двигателя с вътрешно горене. Това ще окаже сериозно въздействие върху прехода ни към превозни средства с нулеви емисии. Това не е добре нито за климата, нито за здравето на хората, нито за индустрията”, заяви Мартин Лундстедт, главен изпълнителен директор на Volvo Group и председател на Съвета за търговски превозни средства към ACEA.

Политиците трябва да се съсредоточат върху мерки, които ускоряват обновяването на автопарка, като дадат приоритет на инвестициите в превозни средства с нулеви емисии, които ще имат много по-голямо въздействие както върху качеството на въздуха, така и върху намаляването на емисиите на CO2”, каза Лундстедт.

Законодателният пакет за Евро 7/VII вероятно няма да бъде готов преди средата на 2024 г., особено като се има предвид дългият списък с допълнителни тестове, които обхваща. Предложените дати за въвеждане – юли 2025 г. за леките автомобили и микробусите и юли 2027 г. за тежкотоварните превозни средства – са нереалистични, като се има предвид огромният брой модели и варианти на превозни средства, които трябва да бъдат разработени, конструирани, тествани и типово одобрени преди това. Поради това има риск Евро 7/VII да се окаже много сложен и скъп, предупреждава ACEA.

Делът на частиците от източници, които не са свързани с отработените газове, като например износване на спирачките и износване на гумите, ще изпревари емисиите на частици от отработените газове. Тези емисии (от всички превозни средства, включително електрическите) трябва да бъдат в центъра на вниманието както на Евро 7/VII, така и на регламента за типово одобрение на гумите, след като бъдат готови новите надеждни процедури за изпитване.

ИзточникACEA
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари