29 ноември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиШасито MAN Lion's E празнува световна премиера в Сидни

Шасито MAN Lion’s E празнува световна премиера в Сидни

В началото на октомври MAN Truck & Bus отпразнува световна премиера: новото Lion’s Chassis E LF – изцяло електрическо нископодово шаси, беше представено пред публика на изложението Australasia Bus & Coach Expo в Сидни. Шасито е базирано на доказаните технологии от MAN Lion’s City E, което вече работи успешно в много европейски страни и доказва ден след ден своята пригодност за ежедневието, ефективност и надеждност. “Много се радваме, че за първи път шасито MAN Lion’s City E е представено на живо тук, в Австралия”, казва Кринел Геабок, ръководител на MAN Bus and Coach в Penske Australia, ексклузивен партньор на MAN в Австралия и Нова Зеландия. Геабок продължава: “MAN предлага един от най-технологично напредналите дизелови автобуси на австралийския пазар. Новото електрическо шаси перфектно допълва съществуващата гама.

Високият интерес, проявен от операторите и предприемачите към алтернативните форми на задвижване, се доказва от големия отзвук на Lion’s Chassis E по време на изложението в Сидни. Много посетители се възползваха от възможността да се запознаят с изцяло електрическото шаси, както и с екологичната мобилност. Ясната цел на MAN е да продължи да развива тази дейност и да направи движението в градовете по целия свят още по-чисто, по-тихо и по-безопасно. Освен това до 2025 г. всеки втори продаден градски автобус MAN трябва да има задвижване без вредни емисии. “Новото Lion’s Chassis E е основен градивен елемент за постигането на тази цел. Защото с нашето електрическо шаси ние вече предлагаме решението за електрически автобуси на MAN за международните пазари, а производителите на каросерии от цял свят получават с шасито идеалната основа за своите изцяло електрически модели”, казва Руди Кухта, ръководител на бизнес единицата “Автобуси” в MAN Truck & Bus, и добавя: “По този начин можем да предложим на нашите клиенти решения без емисии и извън Европа.

Гъвкави решения за улесняване навлизането в електромобилността

Особено във времена, когато устойчивата мобилност все повече се поставя във фокуса на вниманието, подобно предложение е от особено значение. “С Lion’s Chassis E ние сме в състояние да улесним значително компаниите и операторите при преминаването на техните автопаркове към електрически технологии, което вече се изисква в тази страна”, казва Кринел Геабок. Това е успешно и защото MAN предлага две алтернативи по отношение на технологията на батериите. По този начин могат да бъдат удовлетворени понякога изключително различните изисквания на международните автобусни компании по отношение на дневния пробег, общия пробег и разходите. Конкретно това означава, че в допълнение към технологията NMC (литиево-никелова манганово-кобалтова батерия), позната от Lion’s City E, ще има и технология LFP (литиево-ферофосфатна батерия).

При разработването и пускането на пазара на електрическото шаси MAN разчита на знанията и опита, които вече успя да натрупа и събере с Lion’s City E. “MAN постигна отлични резултати с Lion’s City E в Европа. От началото на производството през 2020 г. вече са получени над 1000 поръчки за изцяло електрическия градски автобус. Освен това наскоро той беше обявен за “Автобус на годината 2023” от европейските търговски журналисти”, казва Геабок и добавя: “В момента се произвеждат три автобуса: Този успех в Европа, съчетан с непрекъснатите инвестиции на MAN в електрическите технологии – като например изграждането на завод за батерии в Нюрнберг – и силното партньорство с Penske на място в Австралия, изгражда доверие у нашите клиенти.

Първите демонстрационни автомобили ще бъдат доставени още през 2023 г.

За пазарната премиера на Lion’s Chassis E екипът на MAN работи интензивно със световна мрежа от производители на каросерии. Така се гарантира, че местните изисквания на клиентите в Азия, Африка, Южна Америка, Нова Зеландия и Австралия могат да бъдат изпълнени по най-добрия възможен начин. Планира се първите сглобени демонстрационни автомобили да бъдат доставени още през 2023 г. Освен това през следващата година ще бъдат тествани експлоатационните характеристики и функционалността на шасито на възможни целеви пазари, включително в Австралия. Началото на серийното производство на Шасито Lion’s E е планирано за 2024 г. Електрическото шаси ще се произвежда в полския завод на MAN в Стараховице. “Lion’s City E също ще се произвежда там. Опитът, който нашите служители натрупаха в разработването и производството около нашия eBus и неговото серийно производство, разбира се, ще бъде включен в производството на електрическото шаси. Нашите международни клиенти ще имат значителна полза от това”, сигурен е Кухта.

Първоначално MAN ще предлага изцяло електрическото шаси като двуосно превозно средство за приложения с нисък под (Lion’s Chassis E LF), нисък вход (Lion’s Chassis E LE) и висок под (Lion’s Chassis E HF). За да се гарантира, че може да се използва навсякъде, то ще се предлага и като версия с ляво и дясно управление. Това е особено интересно за страни като Сингапур, Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия, където лявото управление е норма и автобусите MAN вече се използват.

За изложението Australasia Bus & Coach Expo

Изложението Australasia Bus and Coach Expo се провежда на всеки две години, като се редува между Сидни и Мелбърн. Събитието се подкрепя от мрежата Bus Australia Network, която включва Конфедерацията на автобусната индустрия и щатските асоциации. На повече от 100 изложбени щанда се предлагат продукти и услуги, свързани с автобусите. На тазгодишното изложение, което се проведе на 5 и 6 октомври, MAN изложи Lion’s Chassis E LF, както и Lion’s Chassis LE (RC2) с ниска проходимост, който се задвижва от двигателя MAN D15 с мощност 330 к.с. Каросерията е дело на Custom Denning, един от водещите производители на автобуси в Австралия. Показано беше и шасито за междуградски автобусиLion’s Chassis IC (RR8) с каросерия Irizar i6s.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари