29 ноември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниVolvo Trucks ще започне клиентски тестове на камиони с горивни клетки през...

Volvo Trucks ще започне клиентски тестове на камиони с горивни клетки през 2025 г.

Volvo Trucks провежда тестове на електрически камиони с горивни клетки, които отделят само водни пари и имат оперативен пробег, сравним с този на дизеловите камиони, до 1000 км. След няколко години ще последва втора пилотна фаза, в която ще се проведат клиентски тестове по обществени пътища.

Тестването на електрически камиони с горивни клетки в търговския трафик ще започне през 2025 г. с избрани клиенти в Северна Европа, последвано от допълнителни камиони в повече държави през следващите години.

Електрическите камиони с горивни клетки, задвижвани с водород, ще бъдат особено подходящи за дълги разстояния и тежки, енергоемки задачи. Те биха могли да бъдат вариант и в страни, в които възможностите за зареждане на батериите са ограничени.

Вярвам, че пилотните тестове ще подчертаят потенциала на електрическите камиони с горивни клетки. Тестовете ще се провеждат при взискателен, суров климат, а това ни дава и чудесна възможност за шофиране с тежки товари до 65 тона”, казва Джесика Сандстрьом, старши вицепрезидент глобален продуктов мениджмънт във Volvo Trucks.

Целта на пилотните тестове ще бъде да се разгледат всички различни аспекти на работата на камиона, включително работещите компоненти, управлението и преживяването на водача.

Горивната клетка генерира собствено електричество от водорода на борда, вместо да се зарежда от външен източник. Единственият отделян двупродукт е водна пара. Електрическите камиони на Volvo ще използват две горивни клетки с капацитет за генериране на 300 kW енергия и ще имат време за зареждане под 15 минути.

При провеждането на пилотните проекти зареждането със зелен водород от възобновяеми източници ще се извършва в домашната складова база.

Технологията на горивните клетки все още е в начална фаза на развитие и въпреки че има много предимства, все още има някои предизвикателства, не на последно място широкомащабното снабдяване с екологичен водород* и необходимостта от развитие на инфраструктурата за зареждане. За да се преодолее липсата на наличен водород при провеждането на пилотните проекти, зареждането със зелен водород от възобновяеми източници ще се извършва в домашното депо.

Очакваме доставките на зелен водород да се увеличат значително през следващите няколко години, тъй като много индустрии ще зависят от него, за да намалят емисиите на CO2. След няколко години камионите с горивни клетки ще бъдат важни за по-дълги и тежки превози”, казва Джесика Сандстрьом.

Горивните клетки ще бъдат доставени от Cellcentric – съвместното предприятие между Volvo Group и Daimler Truck AG. Cellcentric ще изгради една от най-големите в Европа инсталации за серийно производство на горивни клетки, специално разработени за тежкотоварни автомобили.

* Зеленият водород се произвежда чрез използване на възобновяеми енергийни източници, като вятър, вода и слънце.

ИзточникVolvo Trucks
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари