29 ноември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиMAN Lion's City E е “Автобус на годината 2023”

MAN Lion’s City E е “Автобус на годината 2023”

Един автобус движещ се от един крайъгълен камък към следващ: електрическият автобус MAN, който влезе в серийно производство през 2020 г. и за който до момента са получени общо над 1000 поръчки. Той вдъхновява предприемачи, шофьори на автобуси и пътници, но също и експерти – като например международното жури на конкурса “Автобус на годината”, което сега избра изцяло електрическия градски автобус за “Автобус на годината 2023”. Една история на успеха, която се движи и далеч не е приключила.

MAN Lion’s City 12 E се представи впечатляващо на “Bus Euro Test” в Лимерик, Ирландия – и то още от първата минута. В края на краищата изцяло електрическият градски автобус е изминал на собствени колела приблизително 2500-километровото пътуване от Германия до Ирландия. “Беше специално преживяване както за нас, така и за журито, когато се качихме в Лимерик с нашия MAN Lion’s City 12 E след десет дни на път”, казва Руди Кухта, ръководител на бизнес звено “Автобуси” в MAN Truck & Bus. Но изцяло електрическият градски автобус успя да убеди журито и по време на “Bus Euro Test”. През май експертното жури посрещна в Ирландия петима производители на автобуси от цяла Европа за международния сравнителен тест на автобусите.

След интензивна тестова седмица с многобройни шофьорски преживявания и дълги експертни дискусии решението беше категорично в полза на MAN Lion’s City 12 E като новия “Автобус на годината 2023”. 23-мата европейски журналисти бяха особено впечатлени от цялостната концепция на градския автобус, който получи точки за своя пробег, надеждност, комфорт и най-вече за устойчивост.

Новият MAN Lion’s City 12 E има новаторски дизайн, висок комфорт и много тих интериор. Шофьорската кабина е една от най-добрите на пазара и предлага високо ниво на безопасност”, казва председателят на журито Том Терйесен и добавя: “MAN се е фокусирал върху електрическата мобилност още от първата скица на дизайна и я е превърнал в продукт, подходящ за ежедневна употреба. Резултатът не е “дизелов автобус, преоборудван с електрическо задвижване” – всичко просто си пасва. Международното жури на “Автобус на годината” имаше положителни усещания още от първото тестово шофиране – чак до решението, че MAN Lion’s City 12 E е Автобус на годината 2023.

Наградата беше връчена от Том Терйесен на Руди Кухта в рамките на събитието “Звезди на годината”, организирано от Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA) по случай откриването на изложението IAA Transportation 2022 в Хановер.

Още една глава от историята на успеха

Наградата “Автобус на годината” се връчва вече три десетилетия. Той се счита за най-важната международна награда в автобусната индустрия. “Още повече се гордеем, че нашият MAN Lion’s City E беше приет толкова добре от експертното жури и че сега получаваме тази престижна награда”, казва Кухта и добавя: “Наградата впечатляващо показва изключителната работа на целия екип на MAN. В същото време това е още една изключителна глава в историята на успеха на нашия MAN Lion’s City E.” Тази история започна през 2020 г., когато електрическият градски автобус влезе в серийно производство. Междувременно той се движи всеки ден в много европейски страни и предизвиква ентусиазъм сред автобусните превозвачи и шофьорите, както и сред експертите и пътниците.

Една от причините за това е, че експертите на MAN Truck & Bus непрекъснато работят върху по-нататъшното развитие и усъвършенстване на изцяло електрическия Lion’s City E. Тяхната цел е да използват сложни технологии за подобряване на автобуса. Тяхната цел е да подпомагат операторите на обществения транспорт в ежедневната им работа по най-добрия възможен начин с помощта на усъвършенствани технологии и индивидуални решения. За да могат клиентите да адаптират идеално своя eBus към бъдещата употреба, MAN предлага, наред с другото, две стратегии за използване на батерията за Lion’s City E: освен стратегията “Надежден пробег” (пробег до 270 км), има и стратегия “Максимален пробег” за пробег до 350 км. Освен това новата климатична система с CO2 и подобреният отоплителен кръг осигуряват още по-голяма ефективност. Нови са и модулните батерии. Това означава, че от есента на тази година клиентите на електрически автобуси ще могат да определят броя на батериите. Това означава, че изцяло електрическият градски автобус може да бъде още по-добре адаптиран към индивидуалните нужди и изисквания на клиентите по отношение на пробега и капацитета за пътници.

MAN предлага на своите клиенти и редица алтернативи по отношение на размера. Например Lion’s City E вече се предлага и като къса версия на мидибус с дължина 10,5 м, която има един от най-големите капацитети на батерията в сегмента. Благодарение на рекордно малкия си радиус на завиване и компактните си размери той е идеалното решение за тесни градски центрове и натоварени пешеходни зони. По този начин Midibus допълва гамата от електрически автобуси MAN, която вече се състои от превозни средства с дължина 10,5 м, 12,2 м и 18,1 м.


Многобройните награди и успехи в продажбите доказват популярността на автобуса

Колко добре е приет Lion’s City E, ясно показва връчената сега награда “Автобус на годината”. “Още от самото начало ни беше ясно, че ще разработваме нашия eBus в тясно сътрудничество с нашите клиенти, но и постоянно ще го оптимизираме. Нашата цел беше и е да предложим най-добрия електрически градски автобус. Фактът, че усилията ни бяха възнаградени от пазара и от много експерти, е голям успех”, казва Барбарос Октай, ръководител на отдела за автобусна техника в MAN Truck & Bus. Така например електрическият градски автобус също беше отличен със златната награда на iF за 2020 г. Журито на Международния форум за дизайн iF беше особено впечатлено от ергономичния и естетически издържан дизайн на електрическия автобус.

Но данните за продажбите на eBus също показват колко популярен е той. От началото на продажбите вече са поръчани над 1000 eBus-а. “Искаме обаче да пуснем значително повече електрически автобуси по пътищата: През последната финансова година малко под 6 процента от новите ни градски автобуси бяха с електрическо задвижване, а до 2025 г. те ще бъдат наполовина по-малко. Очакваме до 2030 г. около 90 процента от нашите градски автобуси да се захранват с батерии”, казва Руди Кухта.

От Мюнхен до Ирландия: eBus пътува до “Bus Euro Test”

MAN Lion’s City E доказа колко мощен може да бъде един напълно електрически градски автобус по пътя си към “Bus Euro Test” с впечатляващо пътуване през Европа до Ирландия. По време на турнето “Наелектризиране на Европа” дванадесетметровият градски автобус прекосява осем държави за десет дни. Той измина общо разстояние от 2448,8 км и изразходва общо 1763,7 kWh енергия, което съответства на около 0,72 kWh на километър. Тези върхови стойности са постигнати благодарение на ефективната технология на Lion’s City E и забележителния коефициент на рекуперация от 20,8%. Енергията за пътуването през градове, села и планини се осигуряваше от шест литиево-йонни батерии (капацитет 480 kWh) на покрива на eBus. Презареждането се извършваше след всеки дневен етап, като не беше необходимо междинно зареждане. Това е така, защото електрическият автобус предлага пробег до 350 километра.

MAN предлага шасита за eBus за международните пазари

По отношение на задвижването MAN разчита на централен двигател на задната ос в своя eBus или на два централни двигателя на втората и третата ос в съчленения автобус, което благоприятства поведението при шофиране и рекуперацията. Със своето задвижване без локални емисии MAN Lion’s City E отговаря на изискванията за намаляване на вредните и шумовите емисии в градовете. “Между другото, надеждната технология на MAN Lion’s City E в бъдеще ще се използва и в шаситата на MAN eBus. За да отговорим на нарастващото търсене на електрически автобуси в световен мащаб и за да допринесем значително за устойчивата мобилност, предлагаме решението на MAN за електрически автобуси за международните пазари извън Европа с нашето шаси eBus”, казва Кухта. В бъдеще шасито ще осигури на производителите на каросерии перфектна основа за техните изцяло електрически модели.

СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари