1 декември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниIVECO и Hyundai представят първия си голям ван с горивна клетка на...

IVECO и Hyundai представят първия си голям ван с горивна клетка на изложението IAA

Iveco Group и Hyundai Motor Company представиха на изложението IAA Transportation 2022 в Хановер първия електромобил с горивна клетка IVECO eDAILY.

Както Iveco Group, така и Hyundai имат амбициозни цели в областта на устойчивото развитие, както показват индивидуалните им ангажименти, и използват сътрудничеството си, за да помогнат за ускоряване на прехода към нулеви нетни въглеродни емисии. След подписването на Меморандум за разбирателство (МР) през март 2022 г. те създадоха множество съвместни работни групи по различни технологични направления, за да проучат начините, по които могат да се допълват взаимно в разработването на електрически превозни средства и алтернативни задвижвания.

По-рано през юли двете компании обявиха съвместно задвижвани с водород превозни средства IVECO BUS, оборудвани със системата за горивни клетки на Hyundai, с очаквани съответни предимства по отношение на производителността и емисиите. Днес те представят електрическото превозно средство с горивна клетка eDAILY (FCEV), което представлява бъдещия потенциал на най-продавания и най-дълго произвеждан голям ван на IVECO, чиято гама понастоящем включва традиционни и метанови/биометанови задвижвания, както и нови модели на електрически превозни средства с батерии (BEV).

Работният прототип eDAILY FCEV е оборудван с 90 kW система за водородни горивни клетки на Hyundai и 140 kW електромотор. Шестте резервоара предлагат комбиниран капацитет за съхранение на 12 кг водород. Прототипът с обща маса (GVW) 7,2 тона е тестван в Европа, като е потвърден пробег от 350 км, максимален полезен товар от 3 тона и време за зареждане в рамките на 15 минути. Докато eDAILY BEV, също представен днес на IAA, е най-подходящ за кратки пътувания, eDAILY FCEV ще бъде идеален вариант за доставки, при които е необходим голям пробег с голям полезен товар.

Неразделна част от eDAILY FCEV е батерийният пакет на FPT Industrial, марката за задвижване на Iveco Group, докато системата с горивни клетки, предоставена от Hyundai, е последната стъпка в над 20-годишния път на компанията към водородната мобилност. Усъвършенстваната технология за горивни клетки на Hyundai вече се използва в различни приложения и особено в сектора на товарните автомобили. Системата е изминала над 4,5 млн. км в Швейцария на тежкотоварни камиони, което показва нейната мощна производителност и надеждност. Слоганът “Engineered by Iveco Group, powered by Hyundai” (Проектирано от Iveco Group, задвижвано от Hyundai) отразява това взаимноизгодно сътрудничество и ще бъде движеща сила и за подобни бъдещи инициативи.

След неотдавнашното съобщение, че IVECO BUS ще оборудва бъдещите си автобуси с наши горивни клетки, задвижваният с водород eDAILY е още един конкретен пример за това какво можем да постигнем, работейки заедно, за да ускорим прехода към въглеродна неутралност”, коментира Мартин Цайлингер, ръководител на техническото звено за развитие на лекотоварни автомобили в Hyundai Motor Company. “Партньорството между двете компании се оказа много успешно и очакваме още по-големи резултати през следващите години.

 “В деня, в който обявяваме, че нашият проект за батерийно-електрически eDAILY се е осъществил, ние сме развълнувани да представим на света първия eDAILY, задвижван с водород. Въз основа на този прототип целим да пуснем малка серия FCEV микробуси за изпитания с избрани клиенти до края на следващата година”, заяви Марко Ликардо, главен директор “Технологии и цифрови технологии” в Iveco Group. “Този вълнуващ етап от пътя ни към устойчивото развитие е резултат от успешното сътрудничество между Iveco Group и Hyundai Motor Company и показва как можем да постигнем осезаеми резултати в кратки срокове, като комбинираме силните си страни.

Iveco Group и Hyundai проучват и други възможности за сътрудничество, вариращи от кръстосани продажби на продукти в избрани региони по света до съвместни разработки в областта на автоматизацията и свързаността на автомобилите. Освен това Hyundai обмисля и възможности за снабдяване от FPT Industrial в областта на конвенционалните задвижващи системи от следващо поколение за търговски превозни средства. Подобни развития демонстрират ангажимента на компаниите да преследват всяка ценна възможност и двете страни са уверени, че текущите проекти ще дадат резултати в близко бъдеще.

ИзточникIVECO
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари