1 декември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниDaimler Truck представя на IAA електрически камион eActros LongHaul и разширява портфолиото...

Daimler Truck представя на IAA електрически камион eActros LongHaul и разширява портфолиото си за е-мобилност

Daimler Truck преследва целта за цялостен местен транспорт с неутрални емисии на CO2. Производителят демонстрира това с широко портфолио от напълно електрически превозни средства на изложението IAA Transportation 2022 в Хановер. Акцентът на търговското изложение на Daimler Truck е тежкотоварният, акумулаторен електрически камион за дълги разстояния Mercedes-Benz eActros LongHaul, който производителят представя за първи път пред публика. Daimler Truck представи концептуален прототип на електрическия камион на пресконференция преди началото на IAA. Серийният eActros LongHaul има пробег от около 500 км с едно зареждане на батерията и може да се зарежда с мегавати. Готовността за серийно производство е планирана за 2024 г. Друга иновация на изложението е акумулаторният Mercedes-Benz eActros 300 във версия влекач за гъвкав тежкотоварен транспорт за дистрибуция. Освен това Daimler Truck обяви батерийно-електрическия Mercedes-Benz eAtego за сегмента на среднотежките превозни средства. Като друг акцент на IAA производителят представя лекотоварния, акумулаторен FUSO Next Generation eCanter – той празнува европейската си премиера на IAA Transportation само две седмици след световната си премиера.

До 2030 г. търговските превозни средства, които са неутрални по отношение на емисиите на CO2 при движение, трябва да представляват до 60% от продажбите на Daimler Truck на пазарите в ЕС30. Участието на Daimler Truck в тазгодишното издание на IAA е първото му участие като независима компания от DAX.

Като бизнес звено на Daimler Truck водещият световен производител на автобуси Daimler Buses също си е поставил за цел да постигне напълно неутрално по отношение на CO2 портфолио от превозни средства. До 2030 г. Daimler Buses има за цел да предлага модели с неутрални емисии на CO2 във всеки сегмент. В допълнение към батерийния Mercedes-Benz eCitaro, който е в серийно производство от 2018 г., Daimler Buses планира да пусне първия изцяло електрически междуградски автобус от 2025 г. Първият изцяло електрически автобус ще последва от края на това десетилетие. На пресконференцията в неделя вечерта Daimler Buses представи като световна премиера следващото поколение автобуси Setra TopClass и ComfortClass с ефективно конвенционално задвижване. По отношение на дизайна тези модели показват новото “лице на семейството” и поставят стандарти за системите за безопасност и асистенция със стандартния Active Brake Assist 5 и опционалния Active Drive Assist 2.

Мартин Даум, главен изпълнителен директор на Daimler Truck: “От последното IAA преди четири години напреднахме с пълна скорост в прехода към неутрален по отношение на CO2 транспорт. Тази година вече имаме в портфолиото си осем чисто електрически серийни автомобила с батерии. Не е достатъчно обаче само да предлагаме правилните превозни средства. Нашите клиенти се нуждаят и от подходяща инфраструктура. Тук ние сме активни на най-различни нива. За бързото изграждане е от съществено значение цялата индустрия и правителствата да обединят усилията си.

Карин Радстрьом, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Trucks: “Непрекъснато разширяваме портфолиото си от електрически камиони с батерии. Фокусът ни е върху предлагането на ясни предимства на нашите клиенти. Ето защо нашите електрически камиони са специално проектирани за електронна мобилност, което им осигурява по-добра управляемост, енергийна ефективност и издръжливост.

Карл Депен, главен изпълнителен директор на Daimler Truck Asia: “В FUSO сме лидери в електрификацията на търговските автомобили. След представянето на малката серия FUSO eCanter преди пет години натрупахме богат опит и ценна обратна връзка от клиентите, които използват камионите в ежедневната си работа. Със следващото поколение eCanter сега предлагаме на нашите клиенти индивидуални решения за електронна мобилност за широк спектър от приложения. Като правим следващата стъпка, разширявайки продуктовото си портфолио и навлизайки в мащабно производство, ние продължаваме да сме водещи в устойчивия транспорт на бъдещето.

Тил Обервьордер, главен изпълнителен директор на Daimler Buses: “Ние вече постигнахме много по отношение на електрификацията с нашия eCitaro и съответните услуги, включително инфраструктура, строителство, ИТ решения и обучение. В допълнение към непрекъснатото усъвършенстване на нашия eCitaro, междуградските и градските автобуси сега са във фокуса на нашите развойни дейности. За тази цел сме определили ясна пътна карта.

eActros LongHaul с капацитет на батерията от над 600 киловатчаса

Представеният на IAA eActros LongHaul дава представа за дизайнерския език на серийния автомобил със своите ясни контури и LED светлинна лента в предната част. Mercedes-Benz Trucks обяви и допълнителна информация за серията eActros LongHaul. Три акумулаторни батерии осигуряват инсталиран общ капацитет от над 600 kWh, а два електромотора, като част от новата е-оска, генерират постоянна мощност от 400 kW и пикова мощност от над 600 kW. В допълнение към влекача, Mercedes-Benz Trucks ще произвежда и твърди варианти на eActros LongHaul още при пускането му на пазара. Това ще предложи на клиентите многобройни други възможни случаи на използване в изцяло електрическия транспорт. Инженерите-разработчици в Mercedes-Benz Trucks проектират eActros LongHaul така, че превозното средство и неговите компоненти да отговарят на същите изисквания за издръжливост като сравним конвенционален тежък Actros за дълги разстояния. Това означава 1,2 милиона километра пробег за период от десет години.

eActros LongHaul ще бъде първият изцяло електрически сериен автомобил на Mercedes-Benz Trucks, който ще се произвежда от начало до край на съществуващата монтажна линия в завода за камиони във Вьорт. Това включва и инсталирането на всички електрически компоненти и пускането на автомобила в експлоатация в края на линията. Това дава възможност за висок производствен капацитет и напълно паралелно производство на конвенционални и напълно електрически камиони на една и съща линия. От друга страна, електрификацията на eActros 300/400 и eEconic досега се извършваше в отделен процес в Центъра за камиони на бъдещето във Вьорт.

Батериите, използвани в eActros LongHaul, използват технологията на литиево-желязно-фосфатните клетки (LFP). Те се характеризират преди всичко с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия. Батериите на серийния eActros LongHaul могат да бъдат заредени от 20 до 80 процента за по-малко от 30 минути в зарядна станция с мощност около един мегават. Същността на концепцията на Mercedes-Benz Trucks за акумулаторно-електрически транспорт на дълги разстояния е да предложи на клиентите цялостно решение, състоящо се от технология на превозното средство, консултации, инфраструктура за зареждане и услуги. Планира се eActros LongHaul да бъде правилният избор за клиентите от гледна точка на рентабилност, устойчивост и надеждност. Първите прототипи вече са подложени на интензивни тестове, а eActros LongHaul ще бъде тестван по обществените пътища през тази година. През следващата година прототипи, близки до серийното производство, ще отидат при клиентите за тестване в реални условия.

Влекач eActros 300 за гъвкава употреба

Моделният вариант на eActros 300 като влекач може да тегли всички стандартни европейски полуремаркета, като се има предвид максималната допустима обща дължина. Електронният влекач е базиран на същата технология като eActros 300/400. Три акумулаторни блока, всеки с инсталиран капацитет от 112 kWh1 , позволяват пробег до 2202 км с едно зареждане на акумулатора. Стартирането на серийното производство е планирано за втората половина на 2023 г.

FUSO eCanter от следващо поколение в повече варианти за различни приложения

Петгодишният опит с eCanter и обратната връзка от клиенти от цял свят, базирана на повече от 6 милиона електрически изминати километра, бяха включени в разработването на следващото поколение eCanter. Резултатът е електрически лекотоварен автомобил, който предлага на клиентите повече гъвкавост за различни приложения между 4,25 и 8,55 тона допустима обща маса (БТПС). С двата варианта на кабината Standard (широчина 1695 мм) и Comfort (широчина 1995 мм) и общо шест различни междуосия от 2500 мм до 4750 мм, eCanter от следващо поколение може да се използва в лекото строителство и градинарството, както и в градския транспорт за дистрибуция и за общински задачи. В световен мащаб ще се предлагат повече от 100 варианта. Next Generation eCanter се задвижва от електромотор с мощност 110 kW (варианти с обща маса 4,25 и 6 тона) или 129 kW (варианти с обща маса 7,49 и 8,55 тона) с оптимизирана трансмисия и въртящ момент 430 Nm. За да отговори на разнообразните изисквания на клиентите, новият тип модулна концепция на батерията предлага на клиентите три варианта с пробег до 70 км, 140 км или 200 км с едно зареждане на батерията. Батериите LFP (литиево-железен фосфат) са с номинален капацитет от 41,3 kWh за отделен модул на батерията. Зарядното устройство е съвместимо с всички напрежения, използвани на основните пазари, и поддържа зареждане както с променлив ток (AC), така и с постоянен ток (DC). Комбинираната система за зареждане (CCS) е стандартът за зареждане и е възможно зареждане с мощност до 104 kW.

Следващото поколение eCanter се предлага с най-новото оборудване за безопасност, като например системата за предупреждение за опасност от сблъсък и спиране Active Brake Assist 5 (ABA5), както и Active Sideguard Assist, като по този начин също поставя нови стандарти в своя сегмент. Друг акцент е наличието на ВОМ (Power Take Off), обслужващ различни превозни средства със специално предназначение. С екосистемата eMobility FUSO предлага на своите клиенти консултации и подкрепа по всички аспекти по отношение на инфраструктурата за зареждане, финансирането и експлоатацията. Началото на продажбите е планирано за четвъртото тримесечие на 2022 г., а серийното производство на FUSO Next Generation eCanter ще последва през 2023 г.

Крайната цел: неутрален по отношение на CO2 транспорт по пътищата до 2050 г.

Амбицията на Daimler Truck е до 2039 г. в Европа, Япония и Северна Америка да се предлагат само нови превозни средства, които са CO2-неутрални при движение (“tank-to-wheel”). През 2017 г. FUSO стартира малкосерийното производство на първото поколение eCanter; батерийно-електрическите модели Mercedes-Benz eCitaro, eActros и eEconic са в серийно производство съответно от 2018 г., 2021 г. и 2022 г. Freightliner eCascadia за северноамериканския пазар ще последва тази година, а през следващите години се очаква да бъдат пуснати на пазара още локално неутрални по отношение на CO2 превозни средства. През втората половина на това десетилетие компанията ще добави към гамата си от превозни средства и серийно произвеждани камиони със задвижване с горивни клетки на водородна основа. Първите прототипи на камиона Mercedes-Benz GenH2 вече са подложени на интензивни тестове – както на вътрешнофирмената тестова писта, така и по обществените пътища. Целта на разработката е пробег до 1000 км и повече. Това прави камиона подходящ за особено гъвкави и взискателни операции, особено във важния сегмент на тежките превози на дълги разстояния. Крайната цел е до 2050 г. да се постигне неутрален въглероден транспорт по пътищата.

Daimler Truck Financial Services за първи път на IAA

Освен това Daimler Truck Financial Services ще присъства на търговското изложение в Хановер. Компанията е подразделение на Daimler Truck Group. Тя започна дейността си през декември 2021 г. и вече е активна на дванадесет пазара. Daimler Truck Financial Services предлага финансови, лизингови и застрахователни решения за камиони и автобуси на Daimler Truck Group.

Трансформацията на Daimler Truck към електрическа мобилност ще бъде подкрепена с интегрирани оферти за финансиране и застраховане на превозните средства и батерията, както и за управление на инфраструктурата и зареждането. Компанията вече води преговори с общини, доставчици на енергия, транспортни услуги и доставчици на зарядни паркове.

_____________________

1 Номиналният капацитет на новата батерия, базиран на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на използване и условията на околната среда.
2 Диапазонът е определен вътрешно при оптимални условия, включващи 3 комплекта батерии след предварителна подготовка в частично натоварен дистрибуторски трафик с полуремарке при външна температура 20°C.

ИзточникDaimler Truck
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари