29 ноември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниПодробно за MAN на IAA Transportation 2022

Подробно за MAN на IAA Transportation 2022

Декарбонизацията на товарния транспорт, цифровизацията на логистиката и нарастващият недостиг на шофьори на камиони поставят фундаментални предизвикателства пред транспортните компании. MAN Truck & Bus дава отговори на тези въпроси на изложението IAA Transportation 2022 и оформя основната трансформация: за конвенционални продукти с още по-нисък разход на гориво, още по-привлекателни работни места и повишен комфорт за водача, както и още по-иновативни цифрови услуги; за бъдещ транспорт без емисии на CO2 и интелигентно свързан транспорт с разработването на автономни превозни средства и въвеждането на пазара на изцяло електрическия голямосериен камион от 2024 г., който MAN представя за първи път пред широката публика в Хановер с изложбена премиера на почти серийния прототип. С дневен пробег до 800 км и възможност за зареждане с мегават, гъвкавостта на новия eTruck означава, че той ще електрифицира не само транспорта на дълги разстояния, но и всички обичайни транспортни сектори, които понастоящем се покриват от дизелови камиони. Производството му заедно с конвенционалните камиони на серийна производствена линия прави преминаването от дизелово към електрическо оборудване особено гъвкаво. Заедно с изчерпателни съвети относно е-мобилността и инфраструктурата за зареждане, MAN прави преминаването към задвижване без CO2 много по-лесно за транспортните компании.

Главният изпълнителен директор на MAN Александър Власкамп на IAA Transportation 2022: “През следващите няколко години E е името на играта”.

Преходът към устойчива, неутрална по отношение на климата мобилност се осъществява с все по-бързи темпове, също и особено в транспортната индустрия. Затова на щанд C20 в зала 12 на тазгодишното изложение IAA Transportation MAN се фокусира върху трите мегатенденции, които съпътстват тази трансформация: нулеви емисии за автомобилен транспорт на стоки без CO2, дигитализация за оптимално интегриране на камионите в транспортните процеси и автономно шофиране за по-голяма безопасност и ефективност, целенасочено използване на оскъдния ресурс на водачите и интелигентно, щадящо климата комбиниране на различни видове транспорт. Активното оформяне на тази трансформация обаче означава и запазване на иновативността на конвенционалните продукти. “С още по-нисък разход на гориво, още по-голям фокус върху нуждите на шофьорите и полезни цифрови услуги, като например автоматично плащане на камиона на бензиностанцията, ние опростяваме ежедневната работа на нашите клиенти. Правим производството си по-гъвкаво и изграждаме бъдещия си тежкотоварен eTruck на производствена линия с конвенционални превозни средства, за да можем да електрифицираме камионите или да ги произвеждаме с дизелово задвижване, в зависимост от изискванията на нашите клиенти. В началото на производството нашият нов eTruck ще покрива всички области на приложение, независимо дали става въпрос за регионална дистрибуция на биологично мляко или за превоз на зелена стомана на дълги разстояния. Ще подкрепяме клиентите си възможно най-тясно в прехода им към електромобилност, като се основаваме на дългогодишния си опит в областта на електро– автобуси и микробуси, както и на нашия електрически eTGM в дистрибуторския транспорт”, обяснява Александър Власкъмп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus, когато описва подхода на производителя към устойчивия транспорт, неутрален по отношение на климата.

Близкият до серийното производство прототип на MAN eTruck, представен на IAA Transportation 2022, дава представа за бъдещото беземисионно електрическо задвижване на батерии в транспортните превозни средства на дълги разстояния от MAN.

MAN eTruck

В центъра на представянето на MAN на търговското изложение е почти серийният прототип на новия MAN eTruck, който ще бъде пуснат в експлоатация при първите клиенти от 2024 г. Техническият връх на ориентирания към бъдещето “електрически лъв” е подготовката му за бъдещо мегаватово зареждане: високият капацитет на зареждане с кратко време за зареждане правят електрическия камион подходящ за тежкотоварни превози на дълги разстояния с дневен пробег между 600 и 800 км, а по-късно дори до 1000 км. Заедно с ниските експлоатационни разходи и най-добрия енергиен баланс, електрическите превозни средства с батерии предлагат най-подходящата технология за бъдещите флотилии от търговски превозни средства без CO2. По отношение на разнообразието от приложения и възможни концепции на каросерията бъдещият MAN eTruck по нищо не отстъпва на днешния дизелов камион: той ще обхваща приложения, вариращи от без СО2 превоз на охладени храни на дълги разстояния и изхвърляне на отпадъци в града с нисък шум и без емисии до изцяло електрически транспорт на материали до строителни обекти.

Каросерията KEP Lightbox от Schoon на електрически задвижвания камион MAN TGE 3.140 E има директен преход към кабината на водача.

Нулеви емисии: цялостен подход към прехода към електрическа енергия

За успешното преобразуване на автопарка от дизелово към електрическо задвижване е необходимо да се извърши цялостен анализ на нуждите на клиента много преди закупуването на електрически камион. Поради тази причина консултантската услуга MAN eMobility Consulting, която MAN представя за първи път на IAA за предстоящия електрически камион, включва съвети за превозното средство, както и разглеждане на специфичните за клиента условия за внедряване, като например експлоатационни фази, включително оптимизация на разходите, анализ на маршрутите, оптимизация на автопарка и въз основа на това необходимите съвети за инфраструктурата за зареждане. От IAA нататък цифровите инструменти, като например новият MAN eReadyCheck, могат да подпомогнат клиентите при проверката на това как техните маршрути за доставка могат да се управляват изцяло електрически. Освен това MAN eManager позволява на мениджърите на автопаркове да следят по всяко време важната информация за зареждането на всички камиони в автопарка. Те са част от електронните решения, представени от MAN Transport Solutions на търговското изложение, където наред с други неща ще бъдат представени и различни партньори за инфраструктура за зареждане.

Дигитализация: полезни помощници за ежедневния транспорт

В областта на дигитализацията MAN прави преглед на вече наличните обширни дигитални услуги на IAA, а също така ще предостави предварителен преглед на бъдещите дигитални услуги. MAN Now вече може да се използва за актуализиране на картния материал за навигация и за инсталиране по въздуха на функции за шофиране, като MAN EfficientCruise или специфични за внедряването програми за шофиране в автомобила.

За първи път MAN показва новата цифрова система за разплащане MAN SimplePay, която значително улеснява шофьорите при посещение на бензиностанция, а мениджърите на автопаркове – при отчитане на разходите за гориво.

Работата в сервиза може да се извършва бързо и лесно с помощта на цифровата система за управление на поддръжката MAN ServiceCare, а функцията за онлайн наблюдение на ефективността MAN Perform помага да се гарантира, че камионът винаги е на пътя по икономичен начин. На IAA MAN за първи път представя и новата цифрова система за разплащане MAN SimplePay, която значително улеснява шофьорите при посещение на бензиностанции, а мениджърите на автопаркове – при отчитане на разходите за гориво.

Автоматизация: по пътя към автономен транспорт от възел до възел

В допълнение към задвижванията без емисии на CO2, автономното управление е ключов фактор в трансформацията към устойчив транспорт на стоки. Предимствата тук са: по-малко произшествия, дължащи се на човешка грешка, по-голяма гъвкавост и ефективност чрез отделяне на транспортните процеси от законоустановените периоди на шофиране и почивка, както и намаляване на непривлекателните задачи за шофиране на дълги разстояния в полза на взискателни и разнообразни дейности по шофиране в градския и регионалния трафик за малкото все още налични шофьори.

В рамките на проекта ATLAS-L4, в който MAN е партньор, първият автономен камион ще се движи самостоятелно по магистрала в Германия в средата на 2024 г.

На изложението IAA MAN използва различни текущи практически проекти, за да обясни непрекъснатите стъпки на развитие от автономно шофиране в затворени обекти до напълно автономно шофиране по магистрала между логистични центрове. В проекта ANITA се разработва автономно доставяне и разтоварване на контейнери в терминал за обработка на пътно-железопътни товари на партньора за сътрудничество Deutsche Bahn, което има за цел значително да повиши ефективността на процеса на обработка и по този начин да се подобри комбинираният транспорт, щадящ климата. От друга страна, проектът ATLAS-L4 вече работи по конкретното изпълнение на автономни транспортни задачи от хъб до хъб – това е възможно от 2022 г. въз основа на закона за автономното управление. В края на 2024 г. ATLAS-L4 ще бъде първият камион, който ще се движи автономно по германска магистрала.

На изложението IAA Transportation 2002 MAN представя повишаване на ефективността на влекача за полуремарке MAN TGX. Новият двигател D26 предлага икономия на гориво при едновременно увеличаване на мощността и въртящия момент. Аеродинамичните мерки оптимизират въздушния поток около кабината и прехода към ремаркето.

Икономия на гориво: до 4% по-малък разход при по-голяма мощност

На изложението IAA MAN представя нова версия на двигателя D26 за класическо дизелово задвижване. В зависимост от приложението, универсалният двигател за транспорт на дълги разстояния, тежкотоварни дистрибуторски приложения и транспорт на строителни площадки консумира до 3% по-малко гориво от вече много икономичната версия – и в същото време предлага увеличение на въртящия момент с 50 Нм и още 10 к.с. за всички варианти на мощност. Допълнителна икономия при превозите на дълги разстояния се осигурява от новите аеродинамични мерки за MAN TGX, които допълнително намаляват съпротивлението на въздушния поток около кабината, а също така включват разширения, които подобряват прехода на въздушния поток към полуремаркето. Заедно с икономиите в двигателя това позволява икономия на гориво до 4% при превози на дълги разстояния.

Върхови постижения и ексклузивност. На изложението IAA Transportation 2022 MAN показва MAN TGX 18.640 във версия Individual Lion S с оптичен пакет в черно.

Фокус върху водача и повече безопасност за всички

Свежо за IAA Transportation 2022, MAN внася и още повече емоции в съществуващата си продуктова гама. Например ексклузивното оборудване Individual Lion S от най-висока категория, което е еднакво популярно както сред шофьорите, така и сред предприемачите и наскоро спечели Red Dot в конкурса Red Dot Design Award, ще се предлага и за серията MAN TGS от IAA нататък и същевременно ще претърпи обширни нововъведения: специалният цветен дизайн вече включва и рамената на камерата на системата за смяна на огледалата MAN OptiView, с която водачът вече няма слепи зони при възприемането на пътната обстановка и другите участници в движението. Типичните червени дизайнерски елементи в интериора и в екстериора са допълнени с нови визуални акценти. Наред с другото, аеродинамичните кулички отстрани на дългите кабини са визуално подчертани с черни или червени цветни елементи, а освен това има и атрактивен визуален пакет в черно.

Новият MAN TGS Individual Lion S празнува своята премиера на изложението IAA Transportation 2022. MAN TGS 41.520 8×4 демонстрира ексклузивност в дизайна и комфорта не само на пътя, но и на строителната площадка и извън нея.

В дистрибуторския транспорт MAN се фокусира върху още по-голяма безопасност за всички участници в движението: както вече е при MAN TGX и TGS, сега MAN TGM се предлага и с асистент за завиване и подпомагане на смяната на лентата и асистент за предотвратяване на сблъсък при смяна на лентата (LCCPA).

Този MAN TGS 26.520 6×6 във версия Individual Lion S, представен на изложението IAA Transportation 2022, е подходящ като експедиционен автомобил или автомобил за спешна помощ.
ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари