30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниIAA Transportation 2022: MAN формира промяната

IAA Transportation 2022: MAN формира промяната

Декарбонизацията на товарния транспорт, цифровизацията на логистиката и задълбочаващият се недостиг на шофьори на камиони поставят основни предизвикателства пред транспортните компании. MAN Truck & Bus ще даде отговори на тези въпроси на IAA Transportation 2022 и ще оформи промяната: в конвенционалните продукти с още по-нисък разход, още по-голяма привлекателност и комфорт на работното място за водачите, както и още по-иновативни цифрови услуги; за бъдещия транспорт без CO2 и интелигентно свързан в мрежа с разработването на автономни превозни средства и пазарното пускане на чисто електрическия едросериен камион от 2024 г., който MAN ще покаже за първи път в Хановер като панаирна премиера пред голяма аудитория като почти сериен прототип. С дневен пробег до 800 км и възможност за зареждане с мегават, новият eTruck ще електрифицира не само транспорта на дълги разстояния, но със своята гъвкавост и всички обичайни транспортни сегменти, които днес се покриват от дизеловите камиони. Производството му с конвенционални камиони на серийна производствена линия прави преминаването от дизелово към електрическо оборудване особено гъвкаво. Заедно с изчерпателни консултации относно електромобилността и инфраструктурата за зареждане, MAN по този начин улеснява значително транспортните компании да преминат към задвижване без CO2.

Промяната към устойчива, неутрална по отношение на климата мобилност се извършва все по-бързо, също и особено в транспортната индустрия. Ето защо на тазгодишното изложение IAA Commercial Vehicles в зала 12, щанд C20 MAN се фокусира върху трите мегатенденции, съпътстващи промяната: нулеви емисии за автомобилен транспорт на продукти без CO2, дигитализация за оптимално интегриране на товарните автомобили в транспортните процеси и автономно управление за повече безопасност и ефективност, целенасочено използване на оскъдния ресурс на шофьорския персонал и интелигентно съчетаване на различни видове транспорт, щадящо климата. Но активното оформяне на тази трансформация означава също така да останем иновативни при конвенционалните продукти. “С още по-малък разход на гориво, още по-голям фокус върху нуждите на шофьорите и полезни цифрови услуги, като например автоматично плащане на камиона на бензиностанция, ние опростяваме ежедневната работа на нашите клиенти. Правим производството си по-гъвкаво и изграждаме бъдещия си тежък eTruck на производствена линия с конвенционални превозни средства, така че да можем да произвеждаме електрифицирани или дизелови камиони за нашите клиенти, в зависимост от техните желания. Когато започне производството, нашият нов eTruck ще покрие всички области на приложение, независимо дали става въпрос за регионална дистрибуция на биологично мляко или за превоз на зелена стомана на дълги разстояния. Ние съпровождаме нашите клиенти при преминаването към е-мобилност възможно най-тясно въз основа на дългогодишния ни опит в областта на е-автобусите и е-фургоните, както и на нашия електрически eTGM в дистрибуторския транспорт”, казва Александър Власкъмп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus, като обяснява подхода на производителя по пътя към устойчив транспорт, неутрален по отношение на климата.

MAN eTruck

Фокусът на представянето на MAN на търговския панаир е близкият до серийния прототип на новия MAN eTruck, който ще влезе в експлоатация при първите клиенти от 2024 г. Специална техническа характеристика на пионерския електрически лъв е подготовката му за бъдещо мегаватово зареждане: високият капацитет на зареждане с кратко време за зареждане правят електрическия камион подходящ за тежкотоварни превози на дълги разстояния с дневен пробег между 600 и 800 км, а по-късно дори до 1000 км. Заедно с ниските експлоатационни разходи и най-добрия енергиен баланс, електрическите превозни средства с батерии предлагат най-подходящата технология за бъдещите флотилии от търговски превозни средства без CO2. По отношение на разнообразието от приложения и възможните концепции на каросериите бъдещият MAN eTruck по нищо не отстъпва на днешния дизелов камион: без СО2 транспортирането на охладени храни на дълги разстояния ще бъде също толкова възможно с него, колкото и изхвърлянето на отпадъци в града с нисък шум и без изгорели газове или изцяло електрическото транспортиране на материали до строителната площадка.

Нулеви емисии: цялостен подход към преминаването към електрическо задвижване

За успешното преминаване на автопарка от дизелов към електрически двигател е необходим цялостен анализ на нуждите на клиента много преди закупуването на електрически камион. Ето защо MAN eMobility Consulting, който MAN представя за първи път на IAA за предстоящия електрически камион, включва не само съвети за превозното средство, но и отчитане на специфичните за клиента условия на експлоатация, като например фази на експлоатация, включително оптимизация на разходите, анализ на маршрута, оптимизация на автопарка и на тази основа, необходимите съвети за инфраструктурата за зареждане. Тук подкрепа оказват цифрови инструменти като новия MAN eReadyCheck, който клиентите могат да използват от IAA нататък, за да проверят как техните маршрути за доставка могат да бъдат управлявани изцяло електрически, или MAN eManager, който мениджърите на автопаркове могат да използват, за да следят важната информация за зареждането на всички камиони в автопарка. Това са част от е-решенията, представени от MAN Transport Solutions на изложението, на което ще се представят и различни партньори от инфраструктурата за зареждане.

Цифровизация: полезни помощници в ежедневните транспортни операции

В областта на дигитализацията MAN представя на IAA преглед на вече съществуващите обширни цифрови услуги и прогноза за предстоящите цифрови услуги. С MAN Now картовият материал за навигацията вече може да се актуализира, а функциите за шофиране като MAN EfficientCruise или специфични за мисията програми за шофиране могат да се качват в автомобила по въздуха.

Работата в сервиза може да се извършва бързо и лесно с цифровата система за управление на поддръжката MAN ServiceCare, а онлайн системата за мониторинг на ефективността MAN Perform помага да се гарантира, че камионът е винаги икономичен. На IAA MAN представя за първи път и нова цифрова система за разплащане, която значително улеснява шофьорите при посещение на бензиностанция, а мениджърите на автопаркове – при отчитане на разходите за гориво.

Автоматизация: към автономен транспорт от хъб до хъб

Наред със задвижванията без емисии на CO2, автономното управление е основен лост за трансформацията към устойчив товарен транспорт. Предимствата: по-малко произшествия поради човешка грешка, по-голяма гъвкавост и ефективност чрез отделяне на транспортните процеси от законоустановеното време за управление и почивка и намаляване на непривлекателните задачи за управление на дълги разстояния в полза на по-взискателни и разнообразни дейности за управление в градския и регионалния транспорт за малкото все още налични водачи.

На IAA MAN използва различни текущи практически проекти, за да обясни непрекъснатите стъпки на развитие от автономно шофиране в затворен терен до напълно автономно шофиране по магистрала между логистични центрове: Проектът ANITA разработва автономно доставяне и вдигане на контейнери в пътно-железопътен терминал за претоварване на партньора за сътрудничество Deutsche Bahn, чрез което процесът на претоварване, а оттам и щадящият климата комбиниран транспорт, трябва значително да увеличи ефективността си. От друга страна, проектът ATLAS-L4 вече работи по конкретното изпълнение на автономни превози от хъб до хъб, тъй като те са възможни от 2022 г. благодарение на закона за автономното управление. В края на 2024 г. Atlas-L4 ще бъде първият камион, който ще се движи автономно по германска магистрала.

Спестяване на гориво: до 4% по-малък разход при по-голяма мощност

С класическото дизелово задвижване MAN представя на IAA ново издание на двигателя D26. Голям брой подобрения в двигателя означават, че универсалният модел за транспорт на дълги разстояния, тежки дистрибуторски приложения и движение по строителни площадки изразходва до 3% по-малко гориво в сравнение с настоящата версия, която и без това е много икономична – и то при едновременно увеличаване на въртящия момент с 50 Нм и добавка от 10 к.с. за всички варианти на изпълнение. Допълнителни икономии при превози на дълги разстояния се постигат с нови аеродинамични мерки за MAN TGX, които допълнително намаляват въздушното съпротивление при обтичане на кабината на водача, и с разширения, които подобряват прехода на въздушния поток към ремаркето: Заедно с икономиите в двигателя това означава, че при движение на дълги разстояния е възможно да се постигне икономия на гориво до 4 %.

Фокус върху водача: новото оборудване Individual Lion S

Свежо за IAA Transportation 2022, MAN добавя и още повече емоции към съществуващата си продуктова гама: ексклузивното топ оборудване Individual Lion S, което е популярно сред шофьори и предприемачи и наскоро спечели Red Dot в Red Dot Design Award, ще се предлага и за серията MAN TGS от IAA нататък и същевременно претърпява значителни нововъведения: специалният цветен дизайн сега включва и рамената на камерата на системата за смяна на огледалата MAN OptiView, с която вече няма слепи зони за водача при възприемането на пътната обстановка и другите участници в движението. Към типичните червени дизайнерски елементи в интериора и екстериора са добавени нови визуални акценти. Наред с други неща, аеродомите отстрани на дългите кабини са подчертани с черни или червени цветни елементи, а също така има и атрактивен черен оптичен пакет.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари