30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниVolkswagen Лекотоварни автомобили приключва първото полугодие с увеличение на печалбата

Volkswagen Лекотоварни автомобили приключва първото полугодие с увеличение на печалбата

Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWCV) продължава положителната тенденция от предходната година през първата половина на 2022 г. и увеличава повече от два пъти оперативната си печалба, която нараства със 100 млн. евро (+115,3%) до 187 млн. евро. Това се дължи на различни фактори: от една страна, бизнесът с употребявани автомобили и следпродажбеното обслужване имат много значителен принос през първите шест месеца на годината, което значително увеличи печалбата. От друга страна, пазарните цени за продажба на превозни средства се запазиха стабилни. Това доведе и до значително подобрение на възвръщаемостта на продажбите през първата половина на 2022 г., която се повиши (от 1,6% през предходната година) до 3,7%. Въпреки това предизвикателствата пред производството, дължащи се на недостига на полупроводници и не на последно място на въздействието на войната в Украйна, продължиха да нарушават веригите за доставки през второто тримесечие на 2022 г. Това отново удължи времето за производство и доставка, включително за Volkswagen Лекотоварни автомобили, което доведе до намаляване на общия брой на доставките за клиентите до 153 600 автомобила през първата половина на годината (предходната година: 205 000). В резултат на това приходите от продажби спаднаха с 252 милиона евро до 5,046 милиарда евро.

Обстановката остана предизвикателна за VWCV през първата половина на годината и доведе до спад в доставките. От финансова гледна точка, напротив, ние отново подобрихме оперативната си печалба. Наред със стабилните пазарни цени на нашите автомобили, ключова роля изиграха и силната ни дейност в областта на употребяваните автомобили и следпродажбеното обслужване. Нещо повече, VWCV се възползва от строгата дисциплина по отношение на разходите, която превърнахме в неразделна част от корпоративната си стратегия”, обясни Михаел Обровски, член на Управителния съвет за финанси и ИТ във Volkswagen Лекотоварни автомобили.

Ясно е, че доставките към клиентите не отговарят на нашите цели”, обясни Ларс Краузе, член на Управителния съвет за продажби и маркетинг във Volkswagen Лекотоварни автомобили. “Въпреки спада обаче дори успяхме да увеличим леко общия си пазарен дял до 13,6% в Европейското икономическо пространство към края на май. Това е ясен знак за добрите резултати от продажбите на нашата марка. За втората половина на годината сме започнали цялостна програма от мерки, за да увеличим производствените си мощности – и по този начин най-вече доставките за нашите клиенти.

Световни премиери за ID. Buzz1) и Amarok3)

Още през март 2022 г. Volkswagen Лекотоварни автомобили и Volkswagen представиха ID. Buzz1) и ID. Buzz Cargo2) – първата в Европа серия от напълно електрически автобуси и съответно транспортьори с акумулаторни батерии. Предварителните продажби започнаха през май, последвани през юни от старта на производството в завода на VWCV в Хановер. Първите доставки, на основните пазари на компанията в Европа, ще бъдат извършени през есента на 2022 г. За VWCV ID. Buzz1) представлява ключов етап по пътя й към електрификация и оформяне на устойчива мобилност. През юли VWCV отпразнува дигиталната световна премиера на новия Amarok3) – премиум пикап на марката. В допълнение към уникалния си дизайн, напълно новият Amarok3) се отличава с многобройни акценти и внася със себе си много технически иновации в сегмента на пикапите B. Подобно на ID. Buzz1), новият Amarok3) също ще направи своя пазарен дебют в първите си страни към края на годината.

С ID. Buzz и новия Amarok ние представихме два много важни автомобила за нашата марка”, каза Ларс Краузе. “ID. Buzz е изцяло електрическа, дигитална интерпретация на нашия емблематичен “Були”. Той проправя пътя към устойчивата мобилност и също така ще бъде в основата на нашите развойни дейности в областта на услугите за автономна мобилност. В това си качество ID. Buzz е също така важен компонент в стратегията на Volkswagen Group NEW AUTO”.

1) ID. Buzz Pro: разход на енергия в kWh/100 км: комбиниран 18,9. (NEDC); комбиниран 21,7 – 20,6 (WLTP); комбинирани емисии на CO₂ в г/км: 0. Клас на ефективност: A+++
2) ИД. Buzz Cargo: разход на енергия в kWh/100 км: комбиниран 22,2 – 20,4 (WLTP); емисии на CO₂ в г/км: комбиниран 0. клас на ефективност: A+++
3) Новият Amarok: Автомобилът все още не е пуснат в продажба.

СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари