4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниTRATON GROUP постига значителен стратегически напредък през първата половина на 2022 г.

TRATON GROUP постига значителен стратегически напредък през първата половина на 2022 г.

През първата половина на 2022 г. TRATON GROUP се представи добре в изключително трудна среда. Дружеството отбеляза положително въздействие от разрастващия се сервизен бизнес и успеха на стратегията си за увеличаване на глобалния си отпечатък чрез навлизане на северноамериканския пазар, като продължи положителната тенденция от първото тримесечие. При около 164 200 автомобила входящите поръчки през първата половина на 2022 г. са с 4% по-малко на годишна база. Въпреки че продажбите бяха повлияни от продължаващите затруднения в доставките и спирането на производството в MAN Truck & Bus, свързано с войната в Украйна, продажбите на единици нараснаха с 9% до около 137 300 превозни средства през първите шест месеца на годината благодарение на консолидацията на Navistar. Приходите от продажби нараснаха с 32% до 18 млрд. евро.

Оперативният резултат на TRATON GROUP възлиза на 661 млн. евро, което е с 206 млн. евро повече в сравнение с предходната година. Коригираният оперативен резултат обаче е с 330 млн. евро по-нисък от този за предходния период и възлиза на 798 млн. евро, което се дължи на съществените ефекти от продължаващите затруднения в доставките, произтичащото от това по-ниско използване на капацитета и повишените цени на поръчките. Корекциите в размер на 137 млн. евро през първата половина на 2022 г. се състоят основно от корекции за загуби във връзка с войната в Украйна. През отчетния период 2021 г. корекциите на оперативния резултат включваха разходи за преструктуриране на MAN Truck & Bus в размер на 672 млн. евро.

Кристиан Левин, главен изпълнителен директор на TRATON GROUP: “Справяме се с много големи предизвикателства: въпреки че наличността на полупроводници и други ключови компоненти бавно се подобрява, тя все още не се е върнала към нормалното. В същото време суровините и енергията стават все по-скъпи, а логистичните ресурси са ограничени. Въпреки това нашата Група става все по-умела в справянето с тази ситуация – упоритият ни труд, за да постигнем това, се отплаща. И дори във времена на икономически затруднения ние не губим от поглед това, което е важно за нас: да помагаме за трансформирането на нашата индустрия в едно по-устойчиво бъдеще. Напредъкът на TRATON GROUP в тази област през първата половина на годината е наистина забележителен. Нашето съвместно предприятие за бързо зареждане на търговски превозни средства в Европа е в ход, Scania представи първия си електрически камион за регионални превози на дълги разстояния, а производството на електронни камиони в MAN ще започне по-рано от първоначално планираното. Volkswagen Truck & Bus вече има успешен електрически автомобил на пазара със своя камион e-Delivery, а електрическият училищен автобус на Navistar от серията CE показва как изглежда устойчивата и безопасна мобилност в ежедневието.”

Електрическите търговски превозни средства с акумулаторни батерии не могат да се превърнат в предпочитано решение за транспорт на дълги разстояния и да го направят бързо, ако не бъде създадена инфраструктура за бързо зареждане възможно най-скоро. TRATON GROUP наскоро постигна важен етап в тази област с основаването на съвместното предприятие “Commercial Vehicle Charging Europe” заедно с Daimler Truck и Volvo Group. В момента почти няма точки за зареждане на електрически тежкотоварни камиони или автобуси, които да са достъпни за обществеността. Съвместното предприятие възнамерява да създаде и управлява поне 1700 точки за зареждане със зелена енергия в Европа през следващите пет години.

TRATON GROUP систематично подрежда портфолиото на своите марки, за да се фокусира върху електрическите превозни средства с батерии. С оглед на това MAN също превключва на по-висока скорост в разширяването на собственото си портфолио. Производството на тежкотоварни е-камиони в Мюнхен сега ще започне в началото на 2024 г., почти година по-рано от първоначално планираното. През първата половина на годината MAN също така представи за първи път в Нюрнберг близък до производство прототип на своя нов електрически камион.

Освен това през първите шест месеца на годината марките на TRATON GROUP предприеха важни стъпки, за да проправят пътя на технологията на батериите. Scania откри лаборатория за батерии, в която могат да се извършват до 170 теста едновременно за батерийни клетки, модули и пакети. От началото на 2025 г. MAN ще произвежда високоволтови батерии за електронни камиони и автобуси в големи серии в завода си в Нюрнберг. Компанията инвестира около 100 млн. евро през следващите пет години, за да превърне това в реалност, и планира да разшири производствения си капацитет до повече от 100 000 батерии годишно.

Анет Даниелски, главен финансов директор на TRATON GROUP: “В момента се справяме с две големи предизвикателства: предприемаме правилните мерки, за да се справим с предизвикателствата на средата, като същевременно продължаваме стратегията си за преход към устойчив транспорт. И двете вървят добре, поради което до голяма степен потвърждаваме прогнозата си за настоящата година. Очакваме подобрения в доставките на полупроводници и други ключови компоненти през втората половина на тази година. В същото време сме изправени пред нови предизвикателства като рязко покачващата се инфлация, нарастващите лихвени проценти и недостига на логистични ресурси. Рисковете остават високи, а по-нататъшното въздействие на войната в Украйна, в частност върху нашия бизнес, може да се оцени само в много ограничена степен. Ситуацията там е тежка – както за хората в Украйна, така и за цялостната бизнес среда – и ние се изправяме пред предизвикателствата ѝ всеки ден.

TRATON GROUP очаква единичните продажби на всички превозни средства (включително микробусите MAN TGE) да се увеличат само значително през финансовата 2022 г., за разлика от рязкото увеличение, което прогнозираше първоначално. Приходите от продажби все пак се очаква да се увеличат много рязко. Прогнозата за коригираната оперативна възвръщаемост на продажбите остава непроменена – между 5,0 и 6,0 %. Тази прогноза включва ефектите върху приходите от разпределението на покупната цена на Navistar. Все пак остава невъзможно да се предвиди с достатъчна сигурност въздействието на по-нататъшния ход на войната в Украйна. Поради това остава рискът, че с развитието на този конфликт той може да има отрицателно въздействие върху оперативната дейност на TRATON GROUP. Това може да доведе и до допълнителни затруднения във веригата за доставки.

ИзточникTRATON GROUP
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари