29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниОбщо брутно тегло от 40 тона: eActros вече пътува с ремарке в...

Общо брутно тегло от 40 тона: eActros вече пътува с ремарке в северната част на Шварцвалд

Mercedes-Benz Trucks стартира нов етап от практическите тестове на eActros в Logistik Schmitt в северната част на Шварцвалд: Електрическият eActros вече е одобрен като комбинация от камион и ремарке с общо тегло от 40 тона. Композицията е предадена на Logistik Schmitt за провеждане на тестове за издръжливост. Превозното средство вече може да се поръча за клиенти в тази конфигурация. От началото на тестовете през 2019 г. досега eActros е изминал повече от 70 000 км при повече от 7000 пътувания. Като част от този процес той ще продължи да транспортира корпуси на трансмисии и компоненти на оси до заводите на Daimler Truck в Ращат и Гагенау в рамките на трисменен график, като в този процес ще изминава до 300 км дневно.

Щефен Майер, ръководител на отдела за тестване на клиенти, Mercedes-Benz Trucks: “Започването на интензивен обмен с клиентите на ранен етап е неразделна част от развитието на нашите автомобили. Поради тази причина от 2019 г. нашият екип подкрепя практическия етап от тестовете на eActros в Logistik Schmitt. След успешния старт на серийното производство през октомври миналата година, сега постепенно разширяваме гамата от приложения на eActros. Очакваме с нетърпение интензивните тестове с електрическата комбинация от камион и ремарке с батерии в северната част на Шварцвалд.

Райнер Шмит, управляващ съдружник в Logistik Schmitt: “eActros като комбинация от камион и ремарке е идеален за нашите цели. В комбинация с ремаркето електрическият камион вече предлага не само по-високо общо тегло, но и значително по-голям транспортен обем. Това означава, че можем да транспортираме два пъти повече товари на едни и същи курсове.

Работа с ремаркето на захранвания с батерии eActros

Съгласно законодателството, за да могат да теглят ремаркета над 10 тона, влекачите на тежкотоварните комбинации от камион и ремарке трябва да разполагат с непрекъсната спирачна система. В eActros тази непрекъсната спирачна система се осигурява от спирачка за ремарке (High Power Brake Resistor или накратко HPR) за електрически превозни средства с батерии. В Logistik Schmitt eActros 300 (6×2), предназначен за работа с ремарке, е оборудван с централноосева връзка за ремарке Rockinger. Придружаващото ремарке е също централноосево и каросерия със завеси на Junge. С вътрешна дължина от 7280 мм то се отличава с допустимо брутно тегло от 18 тона.

Mercedes-Benz eActros в серийно производство от октомври 2021 г.

Батериите на eActros се състоят от три (eActros 300) или четири акумулаторни блока (eActros 400), всеки от които предлага инсталиран капацитет от 112 kWh[1] и използваем капацитет от около 97 kWh[2]. С четири акумулаторни пакета eActros 400 има пробег до 400 км[3]. Технологичният център е задвижващият агрегат – електрически твърд мост с два интегрирани електромотора и двустепенна трансмисия. Двата двигателя с течно охлаждане генерират постоянна мощност от 330 kW, както и максимална мощност от 400 kW. Освен това при предвидимо шофиране електрическата енергия може да бъде възстановена чрез рекуперация. Енергията, получена при спиране, се връща обратно в батериите на eActros и след това отново е на разположение за шофиране. eActros може да бъде зареждан с мощност до 160 kW: за зареждането на три акумулаторни блока от 20 до 80 % е необходим малко повече от час на стандартна станция за бързо зареждане с постоянен ток, генерираща заряден ток от 400 A[4].

Daimler Truck залага на гъвкава и локално неутрална по отношение на въглеродните емисии трансмисия

Daimler Truck планира също така сравнение на концепции в региона, като напълно електрическият eActros, който се използва в Logistik Schmitt, ще се изправи срещу камионите по въздушна линия на проекта “eWayBW” – Daimler Truck не планира да произвежда камиони по въздушна линия, тъй като стратегията на компанията е насочена към превозни средства, задвижвани от батерии и водород: гъвкави технологии за задвижване, които са неутрални по отношение на въглеродните емисии. В резултат на това Daimler Truck може да покрие всички нужди на своите клиенти, осигурявайки пълна гъвкавост по отношение на маршрутите.

[1] Номиналният капацитет на новата батерия, базиран на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на използване и условията на околната среда.
[2] Налична енергия за редовна експлоатация на камиона с новите батерии. Въз основа на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на използване и условията на околната среда.
[3] Обхватът е определен вътрешно при оптимални условия, включващи 4 пакета батерии след предварителна подготовка в частично натоварен дистрибуторски трафик без ремарке при външна температура 20 °C.
[4] Въз основа на вътрешно определени емпирични стойности при оптимални условия, включително външна температура 20 °C.

ИзточникMercedes-Benz
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари