25 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТехнологииZF постига нови етапи в своята стратегия за “Мобилност от следващо поколение”

ZF постига нови етапи в своята стратегия за “Мобилност от следващо поколение”

Само шест месеца след стартирането на новото подразделение “Решения за търговски превозни средства” (CVS – Commercial Vehicle Solutions), значителните поръчки за най-новите технологии на ZF показват, че клиентите реагират положително на новото интегрирано портфолио. Подкрепена от това положително развитие, ZF представя селекция от последните си иновации и технологични постижения в тестовата си база в Йеверсен, Германия, преди началото на IAA Transportation. В качеството си на най-големия доставчик в сектора на търговските превозни средства, това е солидна доказателствена точка, демонстрираща успеха на обширното портфолио от интегрирани системни решения, които осигуряват следващо ниво на безопасност, ефективност и стандарти за устойчивост на комбинациите от камион и ремарке по целия свят. Като напредва още повече в своята стратегия за “Мобилност от следващо поколение”, ZF също така използва предимствата на своята уникална способност да прехвърля технологии и компетенции в различни сегменти на превозните средства в области като автоматизацията и електрическите задвижвания.

Нова електрическа система за кормилно управление допълва портфолиото от системи By-Wire

Демонстрирайки първата си система за управление на лек автомобил, ZF изведе на преден план своето цялостно портфолио от технологии “by-wire” (“по кабел”). По време на годишното глобално технологично събитие ZF представи своята усъвършенствана технология за “управление по кабел” за предния мост.

Волф-Хенинг Шайдер, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG.

Новата изцяло електрическа система за кормилно управление на ZF е на върха на технологията “by-wire”, а цялостното ни портфолио уникално и мощно позиционира Групата за постигане на напълно автоматизирано управление на превозни средства “by-wire” в една силно конкурентна среда”, заяви Волф-Хенинг Шайдер, главен изпълнителен директор на ZF Friedrichshafen AG.

Нашите подразделения работят заедно в тясно партньорство, като оптимизират ползите от взаимния трансфер на технологии. Новата технология на ZF за “управление по кабел” е важна предпоставка за усъвършенствана автоматизация на леките автомобили и вярна на нашата водеща философия “разработване веднъж, внедряване навсякъде”, ще бъде приложена и в автоматизацията на товарните автомобили”, добави Шайдер.

Технологията “Управление по кабел” предава командите на водача към кормилната уредба изцяло чрез електрически сигнали, като премахва механичната връзка между волана и предния мост. В бъдеще се очаква технологията “by-wire” да играе все по-ключова роля във всички аспекти на управлението на движението на превозните средства – надлъжно, напречно и вертикално.

За да се осигури бъдещето на технологията, новото поколение софтуер, поддържащ задвижванията “by-wire”, може да се актуализира по всяко време по въздуха. ZF вече е получила няколко големи поръчки от клиенти за новата си система за управление по жица.

Електронна мобилност от следващо поколение за търговски превозни средства

Вилхелм Рем, член на Управителния съвет на ZF.

Тенденцията към автоматизирани, свързани и електрифицирани превозни средства представлява огромен ангажимент по отношение на разходите за разработка за производителите на оригинално оборудване. С нашата широка гама от интегрирани решения ZF предлага на клиентите си възможността да бъдат в челните редици на технологиите, като същевременно намалят усилията си за разработка”, заяви Вилхелм Рем, член на Управителния съвет на ZF, отговарящ за решенията за търговски превозни средства, индустриалните технологии и управлението на материалите.

Интегрираната, модулна електрическа трансмисия на ZF CeTrax 2 за тежкотоварни автомобили направи своята световна премиера. Новата система съчетава благоприятно съотношение мощност/тегло и силно интегриран, компактен дизайн. Това дава възможност за висока, устойчива мощност от 360 kW и подобрена ефективност чрез смяна на предавките с PowerShift. Тя също така се отличава с високотехнологични решения, включително дизайн на статора, иновативна система за охлаждане и инвертор на базата на силициев карбид, адаптиран от опита на ZF в областта на леките автомобили. Серийното производство с глобален производител на автомобили ще започне през следващата година.

Благодарение на безпроблемното съчетаване на интелигентни технологии и системи за управление както за камиони, така и за ремаркета, ZF е в уникално добра позиция да възприеме цялостен подход към устойчивостта. Оборудвайки иновативните камиони и полуремаркета с набор от най-новите си технологии за безопасност и ефективност, ZF демонстрира също така как нейният цялостен подход към превозните средства представлява значителна стъпка към целта на индустрията за “нулеви произшествия” и следващо ниво на ефективност.

ZF SCALAR – Платформа за оркестрация за оператори на автопаркове

Демонстрирайки успеха на своята софтуерна разработка, ZF представя световната премиера на SCALAR – нова платформа за цифрови решения за автопаркове от търговски превозни средства, която позволява ефективен “Транспорт като услуга” – Transport-as-a-Service (TaaS). Това е напълно автоматизирано, базирано на изкуствен интелект решение за планиране, маршрутизиране и диспечерско управление. ZF SCALAR комбинира и свързва технологиите на борда на търговските превозни средства и системите на трети страни с изкуствен интелект. Платформата ще помогне на операторите на автопаркове да повишат оперативната ефективност, устойчивостта, надеждността на планирането и безопасността на товарите и пътниците. ZF очаква, че SCALAR ще се превърне в незаменим партньор за индустрията за превоз на товари и пътници.

Автоматизация – автоматизирани решения от край до край

Подчертавайки напредъка си от производство на компоненти към интегрирани решения за автоматизация, ZF ще разкрие също така как използва своето решение за оркестрация и следващото си поколение решение за автоматизирано управление на шасито ADOPT 2.0 (Autonomous Driving Open Platform Technology) в комбинация с експертния си опит, за да предостави цялостни решения за автоматизация на дворове от край до край. ADOPT 2.0 се фокусира върху приложения за автоматизация на площадки с ниска скорост до 20 км/ч. Освен това ZF ще представи и ADOPT 3.0, която позволява приложения за магистрали от хъб до хъб при скорости до 80 км/ч.

Силна позиция за формиране на бъдещето на мобилността и транспорта

Последното годишно глобално технологично изложение на ZF за пореден път демонстрира колко добре позиционирана е ZF, за да посрещне предизвикателствата и да използва максимално възможностите на бъдещето. Чрез увеличаване на диверсификацията, навлизане на нови пазари, постигане на по-голямо навлизане на технологиите и следване на доказаната ни стратегия за устойчиво развитие, ZF постигна значителен напредък в челните редици на е-мобилността, автоматизацията и свързаните, софтуерно дефинирани превозни средства”, добави главният изпълнителен директор на ZF, Волф-Хенинг Шайдер.

ИзточникZF
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Нова генерация DAF | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари