7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниСветовна премиера на новия Amarok от Volkswagen Лекотоварни автомобили

Световна премиера на новия Amarok от Volkswagen Лекотоварни автомобили

Volkswagen Лекотоварни автомобили представи новия Amarok. Универсалният автомобил за движение по пътищата и извън тях е проектиран и замислен в Германия и Австралия и се произвежда в Южна Африка. Премиум пикап за Австралия и Нова Зеландия, множество страни от Африка, Близкия изток и Европа. Неговият набор от функции, над 20 нови системи за подпомагане на водача, мобилни онлайн услуги, двигатели, които са едновременно ефективни и с висок въртящ момент, две технологии за задвижване на всички колела, специално разработени аксесоари и ясното дизайнерско ДНК на Volkswagen превръщат новия Amarok в един от най-универсалните и добре балансирани пикапи в света. Премиум пикапът ще се появи на пазара в първите няколко държави от края на годината.

Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWCV) продаде над 830 000 бройки от първото поколение на Amarok в Европа, Австралия, Нова Зеландия, Африка, Северна Азия и Южна и Централна Америка. Сега идва второто поколение. Всичко е ново. Но дизайнът на Volkswagen веднага дава да се разбере: това е Amarok. Той е станал по-голям, по-мощен, по-атлетичен и по-харизматичен. “За новото поколение ние значително променихме архетипния дизайн на Amarok. Сега той е недвусмислено по-експресивен и още по-впечатляващ”, казва Алберт Кирцингер, ръководител на отдела за дизайн във Volkswagen Лекотоварни автомобили. Сама по себе си забележителна е новата предна част на пикапа, която се лансира във вариантите на спецификация “Amarok”, “Life” и “Style”, както и във върховите версии “PanAmericana” (офроуд стил) и “Aventura” (ексклузивен стил).


Новият Amarok се лансира с двойна кабина с четири врати (DoubleCab) и единична кабина с две врати (SingleCab). В силуета арките на колелата, които са полукръгли, както и преди, са особено забележителни и при двете версии. Крилата над до 21-инчовите алуминиеви джанти имат мощен вид, а около арките на колелата са облицовани със здрава пластмаса.

Дългото междуосие подобрява пропорциите и офроуд качествата

С дължина 5350 мм новият Amarok е с 96 мм по-дълъг от своя предшественик. Междуосието от 3270 мм представлява увеличение със 173 мм. Това осигурява повече пространство, особено на втория ред седалки в двойната кабина. По този начин междуосието е нараснало много повече от общата дължина. Това води до скъсяване на надвесите на каросерията. Резултатът е: по-остри пропорции и подобрена проходимост благодарение на по-добрите ъгли на заход. Офроуд способностите на Amarok, който ще има серийно задвижване на всички колела на много пазари, са подобрени и от много по-голямата дълбочина на форсиране при преминаване през воднисти терени. Преди тя беше 500 мм, а сега е 800 мм.

Висококачествен интериор на Volkswagen за професионални задачи

Със своите разбираеми и цифрови дисплеи интериорът е конфигуриран от дизайнерския екип на Volkswagen Лекотоварни автомобили по много функционален и висококачествен начин. Спектърът от дисплейни единици се състои от цифрови 8,0-инчови уреди (“Digital Cockpit”, напълно цифров и с размер 12,0 инча при Style и нагоре) и изключително модерен сензорен екран във формат на таблет (с размер 10,0 инча; при Style и нагоре стандартно 12,0 инча) за информационно-развлекателната система. Volkswagen Лекотоварни автомобили е приложил в Amarok комбинация от цифрови функции и ергономично конфигурирани бутони и/или бутони/въртящи се превключватели, които са интуитивни за използване. Чрез такива твърди бутони например се управляват силата на звука на инфоразвлекателната система и настройките на системата за задвижване на всички колела. В зависимост от спецификацията тези здрави и премиум изглеждащи елементи са с алуминиева рамка.


Допълнителни функции като озвучителната система на Harman Kardon – стандартна за Amarok PanAmericana и Aventura и предлагана като опция за други линии на оборудване – се вписват добре в тази сцена на висококачествени детайли. Това е система, която се използва изключително в Amarok. Също така включено като стандартно оборудване в Amarok PanAmericana и Aventura: арматурно табло с кожена визия и елегантни контрастни шевове. Премиум позиционирането на автомобила се съчетава и с новите седалки: водачът и пътникът на предната седалка на Amarok седят на ергономични седалки, които в по-високите спецификации могат да се регулират електрически в няколко позиции. Задната част на DoubleCab също предлага достатъчно пространство и комфорт за трима възрастни пътници, които да се наслаждават на пътуването. Седалките на версията Style са със стандартни калъфи ArtVelours, докато в Amarok PanAmericana и Aventura Volkswagen Лекотоварни автомобили използва висококачествена кожа.

Голямо пространство в товарния отсек за полезен товар до 1,16 тона

Зад двойната или единичната кабина също е забележително просторно: в т.нар. товарна част. Както и при предходния модел, товарното отделение между арките на колелата има достатъчно място за европалет, натоварен странично. Версията с единична кабина може да поеме дори два палета, натоварени странично. Товарът се закрепва чрез халки в товарното отделение, всяка от които може да поеме товар до 500 килограма. В съответствие с тази висока товароносимост максималният полезен товар се е увеличил от един тон до сегашните 1,16 тона. Товарният отсек може да бъде обезопасен и с помощта на електрически задвижван ролков капак. Този ролков капак може да се отваря и затваря от самата товарна част, от вътрешността на автомобила или с дистанционно управление чрез ключа на автомобила.


Новата гама аксесоари отговаря на всички изисквания

Интересен факт за любителите на пътешествията по света е, че статичният капацитет на натоварване на покрива е 350 kg – достатъчен например за палатка за четирима души, която ще се предлага като аксесоар. Както в завода, така и в гамата от аксесоари, ще има и характеристики като алуминиеви джанти с размер до 21 инча, гуми за всякакви терени (до 18 инча) и разнообразна гама от приспособления за закрепване на ремаркета. Допълнителните функции, предлагани за товарния отсек, включват държач за велосипед, многофункционална система за носене, ръчна версия на покривалото и много разнообразна гама от стилизиращи планки. Отново ще има твърд покрив за товарния отсек, с който пикапът на практика се превръща в SUV с товарен капацитет на ван. Междувременно офроуд качествата могат да бъдат допълнително оптимизирани чрез булбар, елементи за защита на долната част на каросерията, ходова част за всякакви терени, халки за теглене и шнорхел, прикрепен отвън към лявата А-колона за снабдяване на двигателя със свеж въздух при движение през вода.

Пет двигателя с турбокомпресор, индивидуално пригодени за световните пазари

За новия Amarok са разработени четири турбодизелови двигателя (TDI) и един бензинов двигател с турбокомпресор (TSI). Общите качества на всичките пет двигателя са ефективност и високи нива на въртящ момент. На африканския пазар, например, се използва базовият двигател: четирицилиндров 2,0-литров TDI с мощност 110 kW (150 к.с.). По отношение на мощността следващият двигател за много пазари по света е 2,0-литров четирицилиндров TDI с мощност 125 kW (170 к.с.). Като трето ниво Volkswagen Лекотоварни автомобили ще предлага четирицилиндров TDI двигател с работен обем 2,0 литра и би-турбопълнене; той развива 150 kW (204 к.с.) или 154 kW (209 к.с.) в зависимост от пазара. Двигателят, използван като нов върхов TDI, е 3,0-литров V6. Той осигурява мощност от 177 kW (241 к.с.) или 184 kW (250 к.с.) в зависимост от пазара. Специално за традиционните пазари на бензинови двигатели е разработен и 2,3-литров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 222 kW (302 к.с.).


Нова 10-степенна автоматична трансмисия и системи 4MOTION

От мощност 154 kW всички версии на Amarok ще се предлагат на пазара серийно с нова 10-степенна автоматична скоростна кутия, обслужвана чрез (жичен) електронен превключвател. За версията със 150 kW тази автоматична трансмисия ще се предлага като опция. Новата 10-степенна скоростна кутия замества 8-степенната автоматична скоростна кутия на предходния модел. Освен това ще има 6-степенна автоматична скоростна кутия и ръчни 6- или 5-степенни скоростни кутии за различни двигатели.

На много пазари Amarok ще се доставя серийно със задвижване на всички колела (4MOTION). В зависимост от региона и двигателя тук ще има две различни системи 4MOTION: една с избираемо задвижване на всички колела в зависимост от конкретната ситуация и една с постоянно задвижване на всички колела. Технологията на задвижващата система гарантира, че и новият Amarok е в състояние да овладее всеки терен и в зависимост от версията на двигателя може да тегли до 3,5 тона.

Над 20 нови системи за подпомагане на водача правят шофирането още по-безпроблемно

До шест различни профила на шофиране (Drive Modes) подпомагат водача в различни ситуации – например при движение по хлъзгави повърхности или по труден офроуд терен. Управлението на новия Amarok се улеснява и от неговите системи за подпомагане на водача. Повече от 20 от тези системи – например ACC+ Адаптивен круиз контрол (включва пътните знаци в автоматичния контрол на скоростта чрез сканиране на камерата) и “IQ.LIGHT – LED матрични фарове” – са нови за Amarok и правят Volkswagen по-безпроблемен за управление от почти всеки друг пикап на световния пазар.

+++ Световна премиера на новия Amarok +++
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари