29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварни2022 Награда на KS за енергия и околна среда за Opel Vivaro-e...

2022 Награда на KS за енергия и околна среда за Opel Vivaro-e HYDROGEN

Ванът с горивна клетка Opel Vivaro-e HYDROGEN без да прави компромиси с товарния обем, може да зарежда бързо и да измине до 400 километра (WLTP1) без емисии. Тази пионерска, екологично отговорна и практична концепция вече е удостоена с 40-ата награда “KS Energie und Umweltpreis” от “Automobilclub Kraftfahrer-Schutz e.V.” При връчването на наградата в Мюнхен, Германия, проф. д-р инж. Дитер Анселм, говорител на журито на автомобилния клуб KS, заяви: “Убедени сме, че автомобилите с електрически двигател и горивна клетка, както и автомобилите с електрически двигател и литиево-йонна батерия, имат голямо бъдеще. Затова бихме искали да наградим Opel като представител на тази иновативна концепция за задвижване, която вече се използва.” Патрон на наградата е Федералното министерство на икономиката и действията в областта на климата.

Петер Кун, мениджър на групата за лекотоварни автомобили в Opel.

Автомобилите с водородна горивна клетка позволяват екологично отговорна експлоатация без компромиси. Ето защо ние се радваме на наградата на KS за енергетика и околна среда за Opel Vivaro-e HYDROGEN. В Рюселсхайм имаме повече от 20 години опит в разработването на автомобили с водородни горивни клетки. Възнамеряваме да разширим водещата си позиция, включително да разширим обхвата на тази технология до големи превозни средства за доставка от 2024 г.” , заяви Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за разширена Европа, който отговаря и за пилотното въвеждане на автомобилите с водородни горивни клетки на компанията на пазара. Наградата бе получена от Петер Кун, мениджър на групата за лекотоварни автомобили в Opel, в присъствието на 100 гости от политиката, местните власти и медиите.

Дълъг пробег без вредни емисии и кратки престои за зареждане с гориво

Opel Vivaro-e HYDROGEN е идеален за клиенти на автопаркове, които искат да изминават дълги разстояния или които трябва да зареждат гориво в рамките на няколко минути. Лекият лекотоварен автомобил с електрическо задвижване, базиран на Vivaro-e “Международен ван на годината 2021”, е електрически ван с водородна горивна клетка и plug-in батерия.

Устройството на технологията е толкова компактна, че не прави компромис с товарното пространство в сравнение с конвенционалните задвижвания. Цялата система за горивни клетки със съществуващия тягов двигател е интегрирана под капака на двигателя. Батерията на Vivaro-e е заменена от три водородни резервоара с налягане 700 бара и вместимост 4,4 кг.

Горивната клетка с мощност 45 kW може да генерира достатъчно енергия за по-дълги участъци от шосето, докато литиево-йонната батерия с капацитет 10,5 kWh, разположена под предните седалки, осигурява динамична максимална мощност, когато е необходимо, например при потегляне и при ускорение. Пробегът е до 400 км (WLTP1), а зареждането с водород отнема само три минути. Автомобилът предлага товарен обем до 6,1 куб. м и полезен товар от 1000 кг, както и капацитет на теглене от 1000 кг. Vivaro-e HYDROGEN се предлага с дължини M и L (4,95 и 5,30 метра) и вече се присъедини към автопарка на Miele, германския производител на премиум домакински уреди.

Тази година автомобилният клуб KS за 40-и път връчва наградата за енергия и околна среда. Основана през 1981 г., наградата отличава иновативни технологии, концепции и разработки в автомобилната индустрия и в бранша на мобилността, които опазват околната среда.

__________________________________
[1] Диапазонът е определен в съответствие с методологията на тестовата процедура WLTP (Р (ЕО) № 715/2007, Р (ЕС) № 2017/1151). Действителният пробег може да варира в ежедневни условия и зависи от различни фактори, по-специално от личния стил на шофиране, характеристиките на маршрута, външната температура, използването на отопление и климатизация и предварителна термична обработка.

ИзточникOpel
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари