7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниMAN изгражда завод за батерии в Нюрнберг

MAN изгражда завод за батерии в Нюрнберг

MAN Truck & Bus ще произвежда високоволтови батерии за електрически камиони и автобуси в мащабно производство в своя завод в Нюрнберг. За тази цел през следващите пет години компанията ще инвестира около 100 млн. евро в богатата на традиции производствена база за двигатели с вътрешно горене. Производственият капацитет ще бъде разширен до над 100 000 батерии годишно. Инвестициите в развитието на производството на акумулатори ще осигурят 350 работни места с обещаващо бъдеще. Това важно инвестиционно решение беше взето в тясно сътрудничество между компанията и представителите на служителите и с активната подкрепа на баварските политици. Решението дава на традиционното място на Нюрнберг ясна перспектива за бъдещето.

Първоначално батериите, които заедно с двигателите формират сърцето на електрическите задвижвания на търговските автомобили, ще се произвеждат ръчно в завода на MAN в Нюрнберг в малка серия за около две години и половина. Изграждането на мащабно производство е планирано да започне в средата на 2023 г. и да приключи до края на 2024 г. По този начин MAN полага основите за мащабна индустриализация на електрически задвижващи системи за камиони и автобуси. Производителят на товарни автомобили получава подкрепа от правителството на провинция Бавария, което е обещало принос от около 30 млн. евро за финансиране на изследвания и технологии в областта на енергетиката за периода 2023-2027 г., при условие че бъдат изпълнени изискванията за финансиране и бюджет. Тези средства ще бъдат използвани за провеждане на научни изследвания в областта на сглобяването на батерии, химията и развитието на клетките, безопасността на батериите и в крайна сметка рециклирането на батериите, за да се гарантира устойчивостта на начина на задвижване.

Така ще изглежда акумулаторната батерия за MAN eTruck.

Александър Власкамп, председател на Изпълнителния съвет на MAN Truck & Bus SE, казва: “Сега започваме да индустриализираме електромобилността и продължаваме по пътя си към неутрална по отношение на климата мобилност при товарните автомобили. Това е новаторско решение за местоположението и инвестициите за следващите десетилетия. В същото време то е част от трансформацията на MAN в доставчик на устойчиви транспортни решения. Сега това проправя пътя за е-клъстер за търговски превозни средства made in Bavaria”, състоящ се от производство на е-камиони в MAN в Мюнхен, производство на батерии в Нюрнберг, научноизследователска и развойна дейност на двете места и отлично сътрудничество със съответните колежи, университети и институти. С нашето инвестиционно решение осигуряваме около 350 работни места в завода в Нюрнберг и стотици, ако не и хиляди работни места в Германия. Такива важни решения могат да се вземат само в тясно сътрудничество с всички заинтересовани страни от страна на работодателя и служителите, както и от страна на политиката.

Маркус Ванш, председател на Работническия съвет на Нюрнберг и заместник-председател на Общия и групов работнически съвет, добавя: “Нашата индустрия е в процес на дълбока трансформация. Нашите работници с право се питат: Какви са перспективите? Ето защо е толкова добра новина, че заедно успяхме да установим серийно производство на акумулатори в Нюрнберг. Това показва, че бъдещето на Нюрнберг като локация ще се крепи и на стълба на електромобилността.

Дълъг и плосък: Батериите за MAN Lion’s City E са монтирани на покрива.

Батериите са резултат от сложно сглобяване и са истински електроцентрали: Те се състоят от акумулаторни клетки, които от своя страна се групират в модули и се комбинират в отделни слоеве, за да образуват акумулаторен корпус (пакет). Това изисква високо ниво на ноу-хау и строги стандарти за безопасност. В зависимост от пробега един тежък електрически камион се нуждае от до шест такива акумулаторни пакета. Първоначално това ще осигури пробег от 600 до 800 км на електрическите камиони на MAN. При следващото поколение батерийни технологии от около 2026 г. се очаква пробег до 1000 километра. Това окончателно ще направи е-камиона подходящ за транспорт на дълги разстояния.

В серийното производство на MAN eTruck, който ще бъде пуснат на пазара от 2024 г. нататък, също ще се използват батерии “Made in Germany”.

Около средата на настоящото десетилетие общите разходи за притежание на е-камион и на камион с дизелов двигател ще бъдат на едно и също ниво. Поради това MAN очаква търсенето на е-камиони от страна на клиентите да нарасне значително най-късно дотогава – при условие че е налице подходяща инфраструктура за зареждане.

Производството на тежки е-камиони ще започне в MAN в Мюнхен в началото на 2024 г. Производителят вече пусна малка серия на пътя през 2019 г. От известно време MAN предлага на пазара и напълно електрически градски автобуси и микробуси.

Градският автобус MAN Lion’s City E в бъдеще ще се снабдяват с пакети батерии от Нюрнберг.

Заводът в Нюрнберг има дълга традиция. Със своята 180-годишна история той е един от корените на MAN. В Нюрнберг се произвеждат камиони или компоненти от повече от сто години. Днес например заводът със своите около 3600 служители отговаря за разработването, производството и външните продажби на всички дизелови и газови двигатели MAN.

Със своята “електрификация” сега започва нова глава за производствения и развойния обект в Нюрнберг, който все повече ще поема задачи и в рамките на TRATON GROUP: Със старта на производството на акумулатори MAN Truck & Bus укрепва позицията си в TRATON GROUP като компетентен партньор в областта на електромобилността.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари