30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниНов PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen: безкомпромисно решение за електрическа мобилност

Нов PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen: безкомпромисно решение за електрическа мобилност

С изискването си за драстично намаляване на локалните емисии от своите автомобили PEUGEOT стана един от първите производители, които предлагат стандартно електрически ван, задвижван от водородна горивна клетка: PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen. С този нов модел, оборудван с най-модерните технологии за електрификация, PEUGEOT продължава да разширява своята гама от предложения за мобилност без вредни емисии.

Горивната клетка осигурява бързо зареждане, което открива възможност за интензивно използване без емисии, което досега беше невъзможно с други налични технологии: само три минути са достатъчни, за да се съхрани водородът, необходим за изминаването на няколкостотин километра в изцяло електрически режим. Това е елемент, който ще привлече напълно нови потребители към електрическите превозни средства.

PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen бе тестван за първи път от европейски журналисти по време на изпитания, проведени в Рюселсхайм, Германия, където е разположена производствената му линия.

Водородните ЦЕЛИ на Peugeot

Водородът се превръща в основен стълб на енергийния преход. Обявени са множество международни проекти, особено в Европа, а екосистемата се развива благодарение на многобройни инвестиции. Инвестициите от Европейския алианс за чист водород се оценяват на около 60 млрд. евро. Мрежата за дистрибуция на водород получи тласък от няколко правителствени плана и непрекъснато се разраства в Европа, а марката PEUGEOT работи директно с доставчиците на енергия, за да предостави пакетни оферти.

Целта на марката е ясна: да инвестира в ново безкомпромисно решение за мобилност с нулеви емисии на CO2 и да се превърне в лидер в областта на водородната мобилност. Горивната клетка, задвижвана с водород, напълно отговаря на най-строгите изисквания за мобилност без емисии: тя се адаптира към всички видове употреба – интензивна, на дълги разстояния, бързо зареждане, максимален полезен обем – без да отделя нищо друго освен чиста вода, която се освобождава като пара през изпускателната тръба.

Как работи водородният двигател на новия PEUGEOT e-EXPERT?

Новият PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen използва технология от ново поколение, наречена “Next gen e-Van Hydrogen efficiency”. Базиран на мултиенергийната платформа EMP2 (Efficient Modular Platform), PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen е изцяло електрически автомобил, който съчетава два бордови източника на електрическа енергия, благодарение на иновативната система на STELLANTISmid-power plug-in hydrogen fuel cell electric”: системата съчетава батерия, която може да се зарежда от електрическата мрежа, с горивна клетка, захранвана от водород, съдържащ се в бидони под пода на автомобила. PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се възползва от всички предимства на водорода, акумулаторната технология и електрическата тяга.


ДВА ИЗТОЧНИКА НА ЕНЕРГИЯ ЗА ПО-ГОЛЯМА ЕФЕКТИВНОСТ

Горивна клетка, произведена в партньорство със Symbio

Peugeot работи със Symbio за доставката на своите водородни горивни клетки, които се произвеждат в завода на компанията във Венисие в предградията на Лион.

Горивната клетка представлява съвкупност от няколко насложени една върху друга клетки, генериращи ток.  Тяхното сглобяване създава “батерия”. Клетката позволява химическа реакция между два елемента: водород (горивото, съдържащо се в резервоарите) и кислород (съдържащ се в околния въздух). Клетката се сглобява от няколко клетки, за да генерира необходимата енергия за задвижване на автомобила, като захранва електрическия двигател.

Тази технология гарантира нулеви емисии на CO2 благодарение на реакцията, при която се генерира електрически ток, като се отделя само вода. Реакцията, която се получава в една клетка, е следната:

Водород + Кислород → Електричество + Вода + Топлина = 2 H2 + O2 → 2 H2O.

Горивната клетка на PEUGEOT e-EXPERT Hydrogen се захранва от резервоар, състоящ се от 3 бидона с вместимост 4,4 kg водород под налягане 700 bar. Резервоарът е разположен под задния под и не навлиза в товарното пространство на автомобила.

Литиево-йонна батерия

Горивната клетка е комбинирана с презареждаща се литиево-йонна батерия с капацитет 10,5 kWh и мощност 90 kW. Тя е разположена под седалките и също така захранва електрическия двигател по време на някои от фазите на движение. За захранването ѝ се използва бордово трифазно зарядно устройство с мощност 11 kW, разположено в двигателния отсек.

“Електрически двигател със средна мощност, свързан с водородна горивна клетка”: иновативната система, съчетаваща двата енергийни източника

Тези два енергийни източника работят заедно, за да задвижват електрически двигател с постоянни магнити с мощност 100 kW и въртящ момент 260 Nm. Разположен на предния мост, този електрически задвижващ механизъм е подобен на този на PEUGEOT e-EXPERT (електрически модел с батерия), който се отличава именно със скоростна кутия, адаптирана към ограниченията на натоварването, характерни за полезните автомобили.

Много предимства

PEUGEOT въвежда технологията на горивните клетки в своята гама, за да предложи решение, което отговаря на необходимостта от нова мобилност с нулеви емисии, както и на нуждите на широк кръг клиенти.

Водородната технология на PEUGEOT e-EXPERT се характеризира с:
• способността му да изминава всички разстояния със 100% електрическа технология, без локални емисии на CO2;
• Възможност за зареждане с водород за 3 минути за повече от 400 км автономия в цикъла на хомологация WLTP (в момента се хомологира);
• водородно гориво, произведено 100% на френска територия;
• Без повече шумово замърсяване;
• Удоволствие от шофирането, типично за електромобилите: висок въртящ момент от старта в спряло положение, 0 миризма, 0 вибрации, 0 смяна на предавките;
• Автомобилът има същите характеристики на товарния обем като дизеловите и електрическите версии с батерии;
• Товарен обем до 6,1 м³;
• до 1100 кг полезен товар;
• капацитет на теглене до 1000 кг.

Съчетавайки електрическото задвижване с възможността за зареждане за 3 минути за пробег от 400 км WLTP, технологията на водородните горивни клетки е отговорът на все по-нарастващите и сложни нужди и приложения на професионалистите.

Технологията на горивните клетки също така им дава по-голяма свобода за извършване на техните дейности, тъй като осигурява:
• По-голяма автономност, което е от решаващо значение, като се има предвид, че преобладаващата част от компактните микробуси работят в крайградските зони и гъсто населените градски центрове, където необходимостта от решения с нулеви емисии става все по-належаща;
• пълноценно запазване на една от основните функции на леките търговски превозни средства: превоз на големи и тежки предмети;
• безпрецедентна логистична гъвкавост и оптимизирано използване.

Уникално изживяване при шофиране

Системата “mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” има различни работни фази:
• При стартиране и при ниска скорост: само високоволтовата батерия осигурява на електрическия двигател мощността, необходима за задвижването;
• при постоянна скорост: горивната клетка доставя енергия директно на електрическия двигател;
• по време на ускоряване, изпреварване или изкачване на хълм: горивната клетка и високоволтовата батерия се комбинират, за да доставят енергия на електрическия двигател;
• при спиране и намаляване на скоростта: електрическият двигател зарежда високоволтовата батерия.

Мощността е на разположение от момента на стартиране на автомобила с незабавна реакция, без вибрации, без шум, без превключване на предавките, без миризма и разбира се, без емисии на CO2. Водната пара от изпускателната тръба е единствената емисия от системата.

NEW PEUGEOT E-EXPERT HYDROGEN

За да се гарантира безопасността на пешеходците в града и при скорост до 30 км/ч, се чува звуков сигнал, който предупреждава за наличието на автомобил на предна и задна предавка.

Високоволтовата батерия е с гаранция за 8 години или 160 000 км, така че потребителите могат да се наслаждават на автомобила си напълно спокойно.

ИзточникPEUGEOT
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари