29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТехнологииVEDS HD+: Първата електрическа задвижваща система за тежкотоварни автомобили от Voith

VEDS HD+: Първата електрическа задвижваща система за тежкотоварни автомобили от Voith

Voith продължава да разширява своя опит в сектора на е-мобилността. С VEDS HD+ компанията представя първата си концепция за задвижване на тежкотоварни камиони. Специалните конфигурации за превозни средства за събиране на отпадъци, вътрешноградска логистика или приложения за транспорт на дълги разстояния гарантират ефективно шофиране при всяко използване.

В основата на системата е нова иновативна автоматизирана четиристепенна електрическа трансмисия. Това прави оптималното сцепление достъпно за всяка ситуация на шофиране и при всяко състояние на натоварване. В същото време тя гарантира, че електрическият двигател работи с оптимална ефективност. Разработената от Voith автоматизирана ръчна трансмисия (AMT) автоматично избира най-добрата предавка за съответната ситуация, като по този начин позволява да се избере оптимален режим на шофиране – такъв, който е щадящ за двигателя и същевременно има ниска консумация на енергия. Трансмисията е проектирана да работи с превъзходна ефективност при висок въртящ момент, както и при високи скорости. Това прави трансмисията идеална и за шофиране на дълги разстояния, като тя може да подава достатъчно мощност към осите дори при стръмни наклони. Освен това патентованата структура на съединителя осигурява максимална ефективност до 99 процента. Водачът има възможност да избере и режим на ръчно превключване на предавките, ако това е за предпочитане в конкретната ситуация на шофиране. За различните приложения на автомобила се предлагат различни програми за превключване на предавките. Новоразработеният интелигентен задвижващ механизъм дава възможност за кратко време за превключване и по този начин за по-голям комфорт при шофиране всеки път.

За задвижващата система на VEDS HD+ клиентите могат да избират между два електромотора с името Evo и максимална мощност съответно 390 и 330 kW. “Виждаме, че Evo 390 се използва главно в традиционния сектор на тежкотоварния транспорт на дълги разстояния, което означава в търговски типове автомобили с общо тегло над 15 тона. За Evo 330 фокусът е върху типичните превозни средства за събиране на отпадъци и подобни приложения в градските райони с чести операции “старт-стоп”. И за двата мотора избрахме достатъчно голяма мощност”, обяснява Александър Денк, вицепрезидент “Продуктов мениджмънт на електронната мобилност” във Voith. Резервите в мощността са основа за добри топлинни резерви. Ето защо вътрешната температура на двигателя е средно значително по-ниска от тази на други продукти, което в крайна сметка удължава експлоатационния живот.

Voith е проектирала и инвертора на VEDS HD+ специално за използване в тежкотоварни автомобили. Конструкцията е модулна, така че са възможни няколко нива на производителност. “Това ни позволява да предложим най-ефективното решение за всяко приложение на ОЕМ”, обяснява Денк. За първи път се използват и директно охлаждани силови полупроводници, които значително увеличават плътността на мощността и експлоатационния живот.

Подобно на VEDS HD и MD, VEDS HD+ отговаря на изискванията на ISO 26262 (Функционална безопасност в автомобилната индустрия). Изпълняват се и новите изисквания за киберсигурност в автомобилната индустрия (ISO 21434). Този международно приложим стандарт защитава автомобила от външни манипулации и осигурява неговата функционалност – например чрез предотвратяване на неоторизиран достъп до електронно управляваните системи за управление и спиране.

Voith е разработила VEDS HD+ като модулна система. Всички отделни компоненти са идеално съчетани помежду си. Като цялостен пакет VEDS HD+ обещава да установи изцяло ново ниво на ефективност в областта на електромобилността за тежкотоварни автомобили. В същото време, благодарение на модулната конструкция, всички клиенти получават задвижваща система, която е оптимално адаптирана към техните изисквания. “Ние предлагаме VEDS HD+ като модулна система с различни компоненти. Клиентите ни могат да избират измежду повече от 40 варианта, за да сглобят идеалната конфигурация”, обяснява Денк.

ИзточникVoith
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари