30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниDaimler Truck тества камион с горивна клетка и течен водород

Daimler Truck тества камион с горивна клетка и течен водород

Daimler Truck достига следващия си етап по пътя към устойчив транспорт и със задвижвания на водородна основа. От миналата година прототипът на Mercedes-Benz GenH2 Truck с горивни клетки е подложен на интензивни тестове – както на вътрешнофирмената тестова писта, така и по обществените пътища. Сега Daimler Truck пуска в експлоатация още един прототип, за да тества използването на течен водород. Политическата подкрепа за развойната програма идва от Даниела Шмит, министър на икономиката на Рейнланд-Пфалц, която днес откри регионалната водородна седмица „WOCHE DES WASSERSTOFFS SÜD“ (#wdws2022) с тестово шофиране във Вьорт ам Рейн, Германия.

Новоинсталираната прототипна бензиностанция в центъра за развойна дейност и тестване във Вьорт дава възможност за зареждане с течен водород. Неотдавна Daimler Truck отбеляза първото успешно зареждане на камиона с течен водород (LH2) съвместно с Air Liquide. По време на процеса на зареждане с гориво криогенният течен водород с температура минус 253 градуса по Целзий се пълни в два 40-килограмови резервоара, монтирани от двете страни на шасито. Благодарение на особено добрата изолация на резервоарите на превозното средство водородът може да се поддържа на тази температура достатъчно дълго време без активно охлаждане. Daimler Truck предпочита течния водород при разработването на задвижвания на водородна основа. В това агрегатно състояние енергийният носител има значително по-висока енергийна плътност спрямо обема в сравнение с газообразния водород. В резултат на това може да се пренася по-голямо количество водород, което значително увеличава пробега и дава възможност за сравнима производителност на превозното средство с тази на конвенционален дизелов камион. Целта на разработката на готовия за серийно производство камион GenH2 е пробег до 1000 км и повече. Това прави камиона подходящ за гъвкави и взискателни приложения, особено във важния сегмент на тежкотоварните превози на дълги разстояния. Началото на серийното производство на камиони на водородна основа е планирано за втората половина на десетилетието.

Цялостен ангажимент към водорода

В същото време Daimler Truck работи съвместно с Linde по разработването на нов процес за работа с течен водород („преохладен“ течен водород, „sLH2 технология“). Наред с други неща, този иновативен подход позволява още по-висока плътност на съхранение и по-лесно зареждане в сравнение с LH2. Дружествата планират първото зареждане на прототипно превозно средство на пилотна станция в Германия да се осъществи през 2023 г. Daimler Truck и неговите партньори планират високо ниво на прозрачност и откритост около съответните интерфейси на съвместно разработената технология sLH2. Целта е да се сътрудничи по възможност с други компании и асоциации за разработване на техни собствени технологии за зареждане с гориво и превозни средства, които прилагат новия стандарт за течен водород, и по този начин да се създаде глобален масов пазар за новия процес.

Що се отнася до инфраструктурата за водородни бензиностанции по важни транспортни маршрути в Европа, Daimler Truck планира да работи съвместно с компаниите Shell, BP и TotalEnergies. Daimler Truck е и акционер в оператора на водородни станции H2 MOBILITY Deutschland. Освен това Daimler Truck, IVECO, Linde, OMV, Shell, TotalEnergies и Volvo Group са поели ангажимент да работят заедно, за да подпомогнат създаването на условия за масово разпространение на водородни камиони в Европа като част от групата по интереси H2Accelerate (H2A).

По пътя си към неутрално по отношение на CO2 бъдеще Daimler Truck ясно е определил стратегическия си курс и последователно следва двупосочна стратегия за електрификация на своето портфолио както с батерийно-електрически, така и с водородни задвижвания. Амбицията е до 2039 г. на основните си световни пазари да предлага само нови превозни средства, които са въглеродно неутрални при движение.

ИзточникDaimler Truck
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари