7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниeActros LongHaul, е-камионът за превоз на дълги разстояния с “мегаватово зареждане”

eActros LongHaul, е-камионът за превоз на дълги разстояния с “мегаватово зареждане”

Електрическият камион за превоз на дълги разстояния eActros LongHaul ще бъде акцентът на Mercedes-Benz Trucks на тазгодишното изложение IAA Transportation през септември в Хановер. Производителят анонсира 40-тонния камион през 2020 г. и за първи път представя “концептуалния прототип” точно две години по-късно. Моделът eActros LongHaul, който ще бъде показан на изложението IAA, дава предварителна представа за темата на дизайна на серийния автомобил. Влекачът също е част от тестовия парк на eActros LongHaul. Първите прототипи вече са подложени на интензивни тестове, а eActros LongHaul ще бъде тестван по обществените пътища през тази година. През следващата година почти серийните прототипи ще стигнат до клиентите за тестване в реални условия. Серийната готовност е планирана за 2024 г. С едно зареждане на батерията пробегът на eActros LongHaul ще бъде около 500 км. Е-камионът ще позволява високоефективно зареждане – или така нареченото “мегаватово зареждане”.

В допълнение към eActros LongHaul Mercedes-Benz Trucks ще представи още нови батерийно-електрически камиони на IAA. Моделът eActros за тежкотоварни дистрибуторски превози е в серийно производство в завода във Вьорт от октомври 2021 г. Моделът eEconic за комунални нужди ще го последва през юли. Mercedes-Benz Trucks преследва целта за увеличаване на дела на локално неутралните по отношение на емисиите на CO2 нови превозни средства в Европа до повече от 50 процента до 2030 г.

Карин Радстрьом, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Trucks: “Електрификацията на тежкотоварния транспорт на дълги разстояния е следващият етап по пътя ни към CO2-неутралност. eActros LongHaul е автомобил с електрическа батерия, който е планиран така, че да бъде икономически осъществим за нашите клиенти. Моят екип и аз очакваме с нетърпение да представим този иновативен камион на нашите клиенти и на обществеността през септември.

Като част от комуникацията преди старта на IAA, Mercedes-Benz Trucks публикува първите тийзър изображения на концептуалния прототип eActros LongHaul и обяви допълнителни технически спецификации, планирани за серийния автомобил. Батериите, използвани в eActros LongHaul, използват технологията на литиево-желязно-фосфатните клетки (LFP). Те се характеризират преди всичко с дълъг експлоатационен живот и повече използваема енергия. Батериите могат да бъдат заредени от 20 до 80 % за по-малко от 30 минути на зарядна станция с мощност около един мегават. Дългият пробег с едно зареждане в комбинация с мегаватово зареждане води до общ пробег, равен на този на конвенционалните камиони, и по този начин позволява работа на две смени. Автомобилът се характеризира и с особено добре балансирано задвижване за много приятно шофиране. Освен това eActros LongHaul се отличава с многобройните иновации на производителя в областта на безопасността. Същността на концепцията на Mercedes-Benz Trucks за акумулаторно-електрически транспорт на дълги разстояния е да предложи на клиентите цялостно решение, състоящо се от технология на превозното средство, консултации, инфраструктура за зареждане и услуги. eActros LongHaul трябва да бъде правилният избор за клиентите по отношение на рентабилността, устойчивостта и надеждността.

Предимства на Mercedes-Benz eActros LongHaul

Батерийно-електрическите задвижвания са с най-висока ефективност сред алтернативните задвижвания. Затова eActros LongHaul осигурява високо ниво на енергийна ефективност със своето чисто акумулаторно-електрическо задвижване. Това дава на транспортните компании значителни икономически предимства в предвидените сценарии на използване на eActros LongHaul.

Лъвският пай от приложенията за транспорт на дълги разстояния в оперативната практика на превозвачите не изисква пробег, надвишаващ приблизително 500 км, които eActros LongHaul прави възможни с едно зареждане. Освен това законовите ограничения за времето на шофиране на водачите на камиони ограничават необходимостта от по-дълъг пробег в зависимост от случая. Например, водачите на камиони в ЕС трябва да правят минимум 45-минутна почивка след максимум 4,5 часа шофиране. През това време може да се презареди енергията за оставащия маршрут. Ето защо eActros LongHaul е правилният избор за транспортните компании, когато се използва редовно по маршрути, които могат да бъдат планирани, при подходящи разстояния и възможности за зареждане.

ИзточникMercedes-Benz Trucks
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари