30 септември, 2022
Устойчив транспорт

Opel Vivaro-e HYDROGEN

Opel Vivaro-e HYDROGEN е идеалният лекотоварен автомобил за клиенти с автопаркове, които искат да изминават дълги разстояния или които трябва да зареждат гориво в рамките на няколко минути. Задвижваният с електричество Vivaro-e HYDROGEN е електрически автомобил с водородна горивна клетка и акумулаторна батерия, която може да се включва към електрическата мрежа. Устройството на технологията е толкова компактна, че не прави компромис с товарното пространство в сравнение с конвенционалните задвижвания. Пробегът е до 400 км (WLTP1), а зареждането с водород отнема само три минути – приблизително същото време, необходимо за зареждане на конвенционален дизелов или бензинов автомобил. Автомобилът предлага товарен обем до 6,1 м3 и полезен товар от 1000 кг, както и капацитет на теглене от 1000 кг. Vivaro-e HYDROGEN се предлага с дължини M и L (4,95 и 5,30 м) и вече се присъедини към автопарка на Miele, германския производител на премиум домакински уреди.

Умна концепция: Дълъг пробег, нулеви емисии, бързо зареждане с гориво

Vivaro-e HYDROGEN е базиран на електрическия Opel Vivaro-e с акумулаторни батерии, “Международен ван на годината 2021”. Принципът на Vivaro-e HYDROGEN е прост: от водорода и въздуха горивната клетка генерира електричество, което задвижва електромотора. Единственият продукт на тази реакция е чиста водна пара от отработените газове.

Концепцията за горивна клетка plug-in на Vivaro-e HYDROGEN дава възможност за интегриране на цялата система за горивни клетки със съществуващия тягов двигател под капака. Освен това батерията на Vivaro-e BEV (електромобил с батерия) е заменена с три водородни резервоара с налягане 700 бара и капацитет 4,4 кг.

Горивната клетка с мощност 45 kW може да генерира достатъчно енергия за по-дълги участъци от шосето, докато литиево-йонната батерия с капацитет 10,5 kWh, разположена под предните седалки, осигурява динамична максимална мощност, когато е необходимо, например при потегляне и при ускорение. Тъй като батерията покрива нуждите от енергия в такива ситуации, горивната клетка може да работи при оптимални работни условия. Vivaro-e HYDROGEN разполага и с рекуперативно спиране, а възможността за включване към електрическата мрежа предлага възможност за външно зареждане на батерията, ако е необходимо, например на зарядна станция, осигурявайки 50 км пробег с чисто електрическо захранване. Трифазното бордово зарядно устройство (11 kW) и кабелът за зареждане в режим 2 са стандартни.

Готов за всичко: Две дължини и до 6,1 м3 товарен обем

Благодарение на интелигентната опаковка Vivaro-e HYDROGEN не прави компромиси с пространството в сравнение с версиите с двигател с вътрешно горене, като предлага до 5,3 (размер M) или 6,1 м3 (размер L) товарен обем. Полезният товар на електрическия лекотоварен автомобил с горивна клетка е 1000 кг. Товаренето/разтоварването е лесно чрез плъзгащите се врати от всяка страна и задните врати.

Подобно на своя батерийно-електрически събрат и на тези с двигатели с вътрешно горене, Vivaro-e HYDROGEN предлага необичайно широк набор от системи за подпомагане на водача, които повишават безопасността. Оборудването включва 180-градусова панорамна камера за обратно виждане, предупреждение за мъртва зона и преден/заден парктроник.

Информационно-развлекателната система Multimedia Navi Pro работи чрез гласово разпознаване или цветен сензорен екран и е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Навигационната система предлага карти за Европа, динамично водене по маршрут и TMC. Потребителите могат също така да охлаждат или отопляват автомобила по време на зареждане чрез “OpelConnect” и да програмират времето за зареждане с приложението “myOpel”.

Производството на Opel Vivaro-e HYDROGEN в момента започва и се разгръща в завода на Opel Special Vehicles (OSV) в Рюселсхайм. Opel и Stellantis имат повече от 20 години опит в разработването на електрически автомобили с водородни горивни клетки.

С новия Vivaro-e HYDROGEN Opel продължава своята офанзива в областта на електрификацията. Клиентите имат възможност да изберат задвижващата концепция в портфолиото на Opel LCV, която отговаря на тяхното приложение. Vivaro-e HYDROGEN допълва лекотоварните автомобили с електрическо задвижване на батерии Combo-e Cargo, Vivaro-e и Movano-e. До 2024 г. ще предлага електрифицирана версия на всеки модел лек и лекотоварен автомобил.

________________________________________
[1] Пробегът е определен в съответствие с методологията на тестовата процедура WLTP (Р (ЕО) № 715/2007, Р (ЕС) № 2017/1151). Действителният пробег може да варира в ежедневни условия и зависи от различни фактори, по-специално от личния стил на шофиране, характеристиките на маршрута, външната температура, използването на отопление и климатизация и предварителна термична обработка.

ИзточникOpel
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари