25 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиРешения за електрическите автобуси на световния пазар: MAN развива устойчивата мобилност

Решения за електрическите автобуси на световния пазар: MAN развива устойчивата мобилност

В бъдеще MAN Truck & Bus ще предлага шаси eBus на световния пазар. То се базира на доказаните технологии от Lion’s City E, който вече се експлоатира успешно в много европейски страни и за който до момента са получени общо над 1000 поръчки. Целта е да се постигне по-нататъшен напредък в екологичната мобилност и да се направи движението в градовете по целия свят още по-чисто, по-тихо и по-безопасно.

Електрическата мобилност наелектризира все повече хора и компании по света. В международен план тя бързо набира скорост. Анализаторите очакват търсенето на електрически автобуси да продължи да нараства през следващите години. До 2040 г. се очаква продажбите на автобуси с нулеви емисии да нараснат до над 80 % от световния пазар. “За да отговорим на това търсене и да дадем важен принос по отношение на устойчивата мобилност, сега предлагаме решението на MAN за електрически автобуси за международните пазари извън Европа с нашето шаси eBus”, казва Руди Кухта, ръководител на бизнес звено “Автобуси” в MAN Truck & Bus, и добавя: “С шасито даваме на производителите на каросерии от цял свят перфектната основа за техните напълно електрически модели.

За разработването и пускането на пазара на шасито eBus MAN разчита на знанията и опита, които вече са натрупани с Lion’s City E. “Освен това разчитаме на дългогодишните си партньорства и работим интензивно с нашата глобална мрежа от производители на каросерии, за да можем да обслужваме по най-добрия начин и пазарите в Азия, Африка, Южна Америка, Австралия и Нова Зеландия”, казва Кухта. Първите прототипи на шасито MAN eBus ще бъдат доставени още през 2023 г. Серийното производство е планирано да започне през 2024 г. Шасито eBus ще се произвежда в полския завод на MAN в Стараховице, където се произвежда и Lion’s City E. “През последните години нашите служители в развойната дейност и производството натрупаха ценен опит около нашия eBus и неговото серийно производство. Естествено, ние го включваме в производството на новото ни шаси eBus, от което нашите клиенти ще имат значителни ползи.

Шаси на eBus: Гъвкави решения и доказани технологии

Като първа стъпка MAN ще предложи шасито eBus във версия с две оси за използване като нископодов, нископодов и междуградски автобус (висок под). “За да се гарантира, че шасито eBus може да се използва навсякъде, то ще се предлага като вариант с ляво и дясно управление”, казва Барбарос Октай, ръководител на отдела за автобусна техника в MAN Truck & Bus, и добавя: “Това е особено интересно за страните, където преобладава лявото движение и автобусите MAN вече доминират на пътя. Сред тях са Сингапур, Южна Африка, Австралия и Нова Зеландия и др.

Що се отнася до компонентите за шасито на eBus, MAN разчита на технологиите от Lion’s City E – преди всичко на централния електродвигател на задния мост и на надеждната технология на батериите от Volkswagen Group. “Благодарение на тази технология, която вече се е доказала в практиката, и на дългогодишния ни опит в областта на технологиите за шасита, можем да предложим на нашите клиенти иновативно и ефективно решение за еMobility за градски и междуградски транспорт”, казва Октай. Друг убедителен аспект е, че MAN прави още една стъпка напред с технологията на батериите, за да отговори на понякога изключително различните изисквания на международните автобусни компании по отношение на дневния пробег, общия пробег и разходите. Затова в допълнение към технологията NMC (литиево-никелово-манганово-кобалтова батерия), позната от Lion’s City E, ще има и технология LFP (литиево-ферофосфатна батерия). “Нашата цел е да направим възможно най-лесно за всички наши клиенти да започнат да се занимават с електромобилност. И ние можем да направим това с продукт, който е безопасен, надежден, с голям пробег и изключително гъвкав”, обобщава Октай.

Стратегия на NewMAN: шасито eBus като важна стъпка към бъдещето

Въвеждането на шасито eBus е още една важна и последователна стъпка за MAN Truck & Bus по отношение на стратегията NewMAN – и по този начин към бъдещето. Целта е да играем решаваща роля в оформянето на мобилността на бъдещето. “Ние ясно се фокусираме върху шофирането без емисии на CO2, което е основен елемент от нашата стратегия”, казва Руди Кухта и добавя: “Нашият път води от ниски емисии към нулеви такива. За да постигнем това, ние залагаме изцяло на електрическата мобилност в сегмента на градските автобуси с Lion’s City E.” И с успех: напълно електрическият градски автобус вече се използва в много европейски градове. Независимо дали става дума за Барселона, Хамбург, Копенхаген, Малмьо или Цюрих – Lion’s City E доказва всеки ден колко отлично овладява градския трафик и колко лесно може да бъде интегриран в съществуващите процеси.

Общо от пускането в продажба на Lion’s City E MAN Truck & Bus е подписал договори с клиенти за доставка на повече от 1000 електрически автобуса. Сега новото шаси на eBus ще допринесе значително за устойчивата мобилност и извън Европа. “Ние в MAN сме ангажирани с Парижките цели в областта на климата. За нас социалната отговорност за екологосъобразна мобилност определено не се изчерпва с границите на Европа”, казва Кухта.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Нова генерация DAF | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари