4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниАНИТА: Когато камионът се озове в терминала

АНИТА: Когато камионът се озове в терминала

MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, Университетът за приложни науки “Фрезениус” и Götting KG правят положителен средносрочен баланс в съвместния проект за автоматизация ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations). С първото публично шофиране на системата за автономно управление на камиони на тестовата писта на MAN в Мюнхен партньорите представиха постигнатото до момента и обявиха като следваща стъпка интензивни практически и развойни шофирания в контейнерното депо на DB Intermodal Services и терминала DUSS (Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH) в Улм Дорнщат. Целта на ANITA е с помощта на автономни камиони да се стабилизират процесите, свързани с прехвърлянето на контейнери от автомобилен на железопътен транспорт, като те станат по-ефективни, по-лесни за планиране и в същото време по-гъвкави. Това ще даде възможност в бъдеще повече стоки да се превозват с екологичен комбиниран транспорт. За тази цел през следващите месеци MAN ще усъвършенства електронните сетива на автономния камион в реална работна среда, за да може той да възприема заобикалящата го среда, да реагира и да планира като истински шофьор.

Проект за автоматизация ANITA на MAN Truck & Bus, Deutsche Bahn, Университета за приложни науки „Фрезениус“ и Götting KG: Следващата стъпка са интензивните практически и развойни дейности в контейнерното депо на DB Intermodal Services и терминала DUSS (Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH) в Улм Дорнщат.

Основната технология за автоматизация за ANITA е готова. За фини настройки сега преминаваме към пряко сравнение с практиката, за да доразвием системата с оглед на експлоатационната надеждност и добавената стойност за бъдещия потребител.” – каза д-р Фредерик Зом, член на Изпълнителния съвет за научноизследователска и развойна дейност в MAN Truck & Bus, по време на премиерното шофиране. “Ние последователно следваме този подход, за да можем от края на десетилетието да предлагаме автономни камиони в терминалния трафик като серийна технология. Ангажирани партньори като Deutsche Bahn, Götting KG и Университета за приложни науки Hochschule Fresenius са от съществено значение за това.

На представянето на междинните резултати от проекта ANITA в Мюнхен (от ляво надясно): Проф. д-р Кристиан Т. Хаас от Университета за приложни науки „Фрезениус“, д-р Сигрид Никута, член на Изпълнителния съвет за товарни превози в Deutsche Bahn AG и председател на Изпълнителния съвет на DB Cargo AG, и д-р Фредерик Зом, член на Изпълнителния съвет за научноизследователска и развойна дейност в MAN Truck & Bus.

Партньорите планират цяла година тестови пътувания, за да сблъскват автономния прототип с реалността възможно най-често по време на поетапния процес на разработка и оптимизация. На борда на автомобила винаги има водач, който се намесва при необходимост. Интензивните тестови пътувания са от полза не само за по-нататъшното развитие на автономния камион, но и за подготовката на терминалите за интегриране на новата технология: Това е екологичното решение за логистиката на бъдещето. “Железопътна и автомобилна комбинация – това е екологичното решение за логистиката на бъдещето. Ние работим заедно тук, за да се развиват тези интермодални превози. Цифровизацията и автоматизацията ни помагат да направим интерфейсите към товарния влак, процесите в терминалите прости и бързи”, казва д-р Сигрид Никута, член на Управителния съвет на Deutsche Bahn AG, отговарящ за товарните превози, и главен изпълнителен директор на DB Cargo AG.

Проектът ANITA в Улм: цифровизацията и автоматизацията дават възможност за по-бързо, по-ефективно и по-предвидимо претоварване на контейнери от автомобилен на железопътен транспорт.

За да може автономният камион да изпълнява транспортната си задача при обработката на контейнери, той трябва да може да комуникира с инфраструктурата на депото DBIS и терминала DUSS. За тази цел учените от Университета за приложни науки “Фрезениус” анализираха съществуващите процеси, процедури и поведение на хората и машините на място в първата фаза на проекта и ги прехвърлиха в цифров набор от правила. Езикът за спецификация на договорите (CSL) на Deon Digital служи като общ език за ясна и пълна комуникация на всички участващи системи. Резултатът е цялостна система за планиране на мисиите, която свързва както превозното средство, така и информационните системи на депото DBIS и терминала DUSS.

Радваме се да видим как нашата предварителна работа може да се използва успешно във взаимодействие с камиона в по-нататъшния ход на проекта ANITA”, подчертава проф. д-р Кристиан Т. Хаас от Университета за приложни науки “Фрезениус”. В предстоящите практически пътувания планирането на мисията на учените предава своите заповеди на автоматизирания камион и го съпровожда в процеса на обработка на контейнерите.

По време на практическите изпитания в терминала ще научаваме все повече всеки ден”, казва ръководителят на проекта MAN Амели Жакмарт-Пюрсон. “Това изисква високи инженерни умения – да се обединят данните от камерата, лидара и радара, да се интерпретират и да се приложат правилно.

Проектът ANITA в Улм: цифровизацията и автоматизацията дават възможност за по-бързо, по-ефективно и по-предвидимо прехвърляне на контейнери от автомобилен на железопътен транспорт.

В частност това означава много работа по разработването на софтуер: По време на тестовите шофирания MAN ще анализира поведението на автомобила. След това тези констатации ще бъдат прилагани стъпка по стъпка чрез софтуерни актуализации. Автономната система трябва да е в състояние да покрие всички решения, които днес водачът взема въз основа на своите сетивни впечатления – това означава нищо по-малко от заместване на човешките възприятия и действия.

Проектът “Автономни иновации в терминалните операции” (ANITA) стартира на 1 юли 2020 г. с цел да се автоматизира обработката на товари между различните видове транспорт и по този начин да се направи по-гъвкава и ефективна. Той се финансира с 5,5 млн. евро от програмата “Нови технологии за превозни средства и системи” на германското Федерално министерство на икономиката и опазването на климата. Продължителността на проекта е 39 месеца.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари