4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЕлектромобилностИновативно сътрудничество с водещи стартъпи

Иновативно сътрудничество с водещи стартъпи

Scania работи по три нови стартъп проекта на Combient Foundry, за да получи жизненоважни познания и да ускори пътя на нашите клиенти към електрификацията.

Scania отдавна е заявила, че не може сама да постигне прехода към устойчив транспорт. Компанията цени междуотрасловите партньорства, като комбинира експертния опит на Scania с други участници в екосистемата, за да стигне по-далеч и по-бързо.

Един такъв пример е участието ѝ в Combient Foundry, базирана в Северна Европа инициатива за рискови клиенти, която има за цел да свърже бизнес възможностите в големите индустриални компании с глобално подбрани и бързоразвиващи се стартиращи предприятия за потенциално бизнес сътрудничество. Първо в съвместни пилотни проекти, а след това потенциално в отношения с доставчици или партньори.

Combient Foundry може да използва най-добрите иновации и стремеж на глобалната сцена на стартиращите предприятия, съчетани със знанията, ресурсите и пазарния обхват на мултинационалните големи корпорации. В случая на Scania имаме и предимствата на финансирането на стартиращи предприятия от шведската национална агенция за иновации Vinnova”, казва Магнус Лундин, ръководител на отдела за стратегическо сътрудничество с рискови предприятия в Scania.

Днес голяма част от иновациите достигат до пазара чрез стартиращи предприятия, независимо дали става въпрос за нови технологии или нови бизнес модели. Тези стартиращи предприятия или мащабируеми предприятия, както се наричат, когато растежът им се ускорява, често се захранват от рисков капитал и се разрастват в сътрудничество със стратегически партньори и клиенти.

В момента Scania работи по три такива проекта за подготовка на транспортни компании и собственици на автопаркове за прехода към електрификация. Проектите, избрани от строг процес на подбор през четвъртото тримесечие на 2021 г., са частично финансирани от Vinnova. В съответствие с ускорения подход на Combient Foundry, тестовете продължават до лятната ваканция, а резултатите се очакват по-късно през годината.

Срокът за тези проекти е кратък, просто защото графикът за електрификация ще бъде много по-бърз, отколкото хората си мислят, дори в сектора на тежките превозни средства. В цялата индустрия това е явление, чието време е дошло”, казва Ерик Бровандер, ръководител на проекта на Scania за трите инициативи.

Scania и Spark EV Technology

Проблемът с “безпокойството за пробега” е общопризнат като пречка пред пълното електрифициране на транспортната система. Все още не съществува инфраструктура за зареждане или достатъчна мощност на батериите, която да позволи на електрическите превозни средства с батерии (BEV) да се движат на дълги разстояния – нещо, което е особено важно за клиентите на Scania в областта на превозите.

 Scania работи с базирания в Обединеното кралство стартъп Spark EV Technology, който е разработил модел за машинно обучение за прогнозиране на енергията и пробега. Той може точно да изчисли колко енергия ще изразходва превозното средство, за да измине определен маршрут, или какво разстояние може да измине превозното средство във всяка посока въз основа на обстоятелствата.

 “Точността на пробега, спецификацията на автомобила и ефективната стратегия за зареждане могат да окажат значително влияние върху търговската жизнеспособност на прехода към автопарк от BEV. Ние използваме машинното обучение, за да предоставим на шофьорите и операторите на автопаркове съществена информация”, казва Ричард Уелфорд, главен търговски директор на Spark EV Technology.

 “Това е сложен модел, който взема предвид много различни точки от данни и гледни точки”, добавя Ерик Бровандер. “Като например поведението на автомобила и водача, условията на движение, топографията на маршрута и влиянието на метеорологичните условия.

Scania и Autofleet

Израелската компания Autofleet помага на автопаркове с тежки активи, като например автопаркове за доставки и логистика, таксиметрови автопаркове и услуги за споделено пътуване, да оптимизират използването на своите превозни средства. Когато става въпрос за електрификация, платформата на Autofleet се използва от автопаркове за планиране на прехода към електрически превозни средства и оптимизиране на маршрутите и зареждането на превозните средства в реални операции.

 “Като част от този проект Autofleet има достъп до исторически, реални данни от автопарка с двигатели с вътрешно горене на клиент на Scania и с помощта на платформата на Autofleet можем да разберем въздействието на електрификацията на тези тежки превозни средства върху дейността и да вземем основани на данни решения за оптималния план за електрификация на автопарка”, обяснява Ерик Бровандер.

 Целта е това да помогне на клиентите на Scania да разберат кои превозни средства и маршрути могат да бъдат електрифицирани и къде има предимства при използването на превозно средство Scania BEV.

 “Развълнувани сме да си партнираме със Scania по този проект, използвайки платформата за оптимизация на Autofleet, Fleet Planning Simulator и опита на нашия екип, този път в контекста на автопаркове от тежки превозни средства и техния път към електрификация”, казва Коби Айзенберг, главен изпълнителен директор и съосновател на Autofleet.

Scania и ev.energy

ev.energy също има достъп до същите данни за клиентите”, казва Бровандер, “но нейният модел разглежда моделите на шофиране и се опитва да помогне на Scania да разбере къде са най-добрите места за инсталиране на нов хардуер за зареждане и да извърши зареждането по възможно най-интелигентния начин.

Радваме се, че подкрепяме Scania и нейните клиенти в прехода към електрификация”, добавя Уилям Голдсмит, ръководител на отдел “Мрежи и услуги за данни” в ev.energy. “Прилагането на нашия утвърден опит в областта на домашното зареждане на електромобили към търговските автопаркове е вълнуваща възможност.

Катализатор за устойчив транспорт

Combient Foundry помага да се ускори времето за пускане на пазара на нови иновации и означава, че компаниите могат да работят заедно, за да помогнат на нашите клиенти да оформят своите стратегии за електрификация”, казва Ерик Бровандер

В крайна сметка тя може да бъде катализатор на прехода, който Scania и транспортната индустрия трябва да направят, за да постигнат устойчива транспортна система.

ИзточникScania
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари