30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниMAN и ABB E-mobility се подготвят за следващия етап на електромобилността при...

MAN и ABB E-mobility се подготвят за следващия етап на електромобилността при превозите на дълги разстояния

На територията на бившето берлинско летище Темпелхоф, в присъствието на германския федерален министър на цифровите технологии и транспорта д-р Фолкер Висинг, MAN Truck & Bus за първи път публично пусна в движение почти сериен прототип на предстоящ електрически камион. Специална техническа характеристика на новаторския електрически товарен автомобил, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г., е капацитетът му за бъдещо зареждане с мегаватова технология. АББ Е-мобилност, водещ световен доставчик на решения за зареждане на електрически превозни средства, има за цел да доведе мегаватовата технология за зареждане до пазарна зрялост през следващите три години. По този начин MAN и ABB E-mobility се подготвят за следващата фаза на електромобилността: оперативна способност за тежкотоварни превози на дълги разстояния с дневен пробег между 600 и 800 километра. Нещо повече, с недвусмисления си ангажимент към електромобилността двете компании дават сигнал, че индустрията е готова да продължи и че законодателите трябва да създадат политическата рамка за автомобилни превози с нулеви емисии.

Трябва да декарбонизираме автомобилния товарен транспорт, за да постигнем целите си в областта на климата. За да се случи това, ние се фокусираме преди всичко върху пазарното разрастване на щадящи климата търговски превозни средства и развитието на съответната високоефективна инфраструктура за зареждане. Подкрепяният от нас проект за високоефективно зареждане на е-камиони по А2 предоставя важни познания. Важното сега е бързо да се появят повече електрически камиони на пътя. Партньорството между MAN и ABB показва, че сме на прав път”, заяви федералният министър на цифровите технологии и транспорта д-р Фолкер Висинг.

Д-р Фолкер Висинг, федерален министър на транспорта, след изключително тихата си тестова обиколка с бъдещия MAN eTruck.

По време на тестовото шофиране на министъра в електрическия камион MAN Александър Власкамп, главен изпълнителен директор на MAN Truck & Bus, подчерта, че “ускоряването на разширяването на инфраструктурата за зареждане е единственият начин да се постигне еволюция на транспорта и да се изпълнят целите за климата”. Той също така подчерта защо MAN залага на акумулаторно-електрически задвижвания за бъдещите безвъглеродни автопаркове от търговски превозни средства: ниски експлоатационни разходи и най-добър общ енергиен отпечатък. “Като част от Traton Group ние вече участваме в съвместно предприятие с партньори от индустрията за разработване и експлоатация на високоефективна обществена мрежа за зареждане, като целта е да бъдат изградени поне 1700 точки за зареждане със зелена електроенергия в цяла Европа”, добави Власкамп.

За да се осигури възможност за дневен пробег на дълги разстояния между 600 и 800 км, електрическият камион MAN, който ще бъде пуснат на пазара през 2024 г., вече е оборудван с техническите предпоставки за бъдещите мегаватови системи за зареждане. ABB E-mobility, като водещ световен доставчик на решения за зареждане, възнамерява бързо да пусне такива системи за зареждане на пазара.

Пред камиона MAN eTruck в Берлин-Темпелхоф: Александър Власкъмп, главен изпълнителен директор на MAN, д-р Фолкер Висинг, федерален министър на транспорта, и Франк Мюлон, главен изпълнителен директор на ABB E-mobility.

Целта ни е да улесним електромобилността във всички области. В ABB E-mobility от много години работим върху разработването на съответните стандарти за ефективност. Мегаватовото зареждане ще изисква нови технологии за захранване с повече от 1000 волта, така че системната електрическа безопасност и надеждност са от съществено значение при тези нива на мощност и за предвидимите случаи на използване. ABB E-mobility е идеалният доставчик, който може да поеме тези предизвикателства, тъй като можем значително да ускорим научноизследователската и развойната дейност въз основа на нашите съществуващи технологии. Нашата обща амбиция е да предложим тази нова технология на пазара в рамките на три години. В миналото подобни фази на развитие често отнемаха много повече време”, каза Франк Мюлон, главен изпълнителен директор на ABB E-mobility

Задължителният и единен стандарт също е от решаващо значение за въвеждането на мегаватовата технология за зареждане. Тук Германия може да зададе еталони: повече от 20 партньори от промишлеността и науката, включително MAN и ABB, работят по проекта за високоефективно зареждане (известен като “HoLa” на немски език), който се финансира от германското правителство и е първият в света проект за мегаватово зареждане. На четири места по протежение на федералната магистрала А2 се изграждат две високоефективни зарядни точки с мегаватови зарядни системи (MCS). Предвижда се проектът да послужи като основа за разширяване в цялата страна.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари