30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниScania предоставя възможност за изцяло електрифициран 64-тонен транспорт на охладени храни на...

Scania предоставя възможност за изцяло електрифициран 64-тонен транспорт на охладени храни на Dagab

Dagab, компанията за поддръжка на Axfood, разширява ежедневния си транспорт на храни с електрически превозни средства. В момента Dagab използва както електрически тежотоварни камиони, така и хибриди в Стокхолм. Като допълнение към тях в района на Гьотеборг ще използва 64-тонен електрически камион за превоз на товари.

Scania и Dagab имат тясно партньорство, което датира отпреди няколко години, с цел да създадат автопарк, който може да се управлява без изкопаеми. Dagab е пионер в Швеция през 2021 г., в използване на тежкотоварен електрически камион Scania в своите операции. Сега това партньорство е разширено, когато 64-тонен електрически камион за транспортиране на храни – първият по рода си – е пуснат в експлоатация в Гьотеборг. Новият Scania електрически камион е пример за доставяне на интелигентна технология при транспортиране на охладени и замразени електрифицирани храни.

Инфраструктурата за зареждане е жизненоважен компонент при тежкотоварни превози, където Scania и Dagab имат силно партньорство. Новият им камион ще се зарежда със зелено електричество. Чрез планиране и бързо зареждане, целта на този камион е да работи повече от другите превозни средства на компанията на поне две смени дневно и да доставя с отлично качество, наличност и ефективност. Това означава значително намаляване на въздействието върху климата и околната среда по маршрут 300-450 км на ден. С трета смяна въздействието върху климата ще бъде още по-малко.

Преходът към електрификация е сложен. Технологията и електрическите превозни средства са налице, но ще бъдат предприети по-големи и по-бързи мерки за разработване на интелигентни градски решения за реално зареждане на инфраструктура. В Scania ние настояваме да дадем възможност на повече компании да правят това, което прави Dagab”, казва Фредрик Алард, ръководител на електронната мобилност в Scania.

Тежкотоварните електрически превози и транспортирането на охладени храни са предизвикателство, когато става въпрос за технология, тъй като са необходими съвместими интерфейси между електрически контакти за контрол на температурата и интелигентна интеграция за минимизиране на консумацията на енергия както за камиона, така и за ремаркето. Следователно превозното средство има по-здрави компоненти от електрическите превозни средства, които Scania има в серийно производство, за да може да се справи с взискателните операции.

За да имаме транспорт на храни без изкопаеми горива, е необходимо да се намали въздействието на нашите превозни средства върху климата. Използвайки сега електрически камион с този размер, ние правим реална разлика и намаляваме емисиите си. Това е още една стъпка към напълно свободен от изкопаеми транспорт и операции с нулеви емисии най-късно до 2030 г.”, казва Хелена Блом, транспортен мениджър, Dagab.

Електрическият камион ще започне да работи след лятото на 2022 г. “Надяваме се да го покажем на панаира на камиони в Elmia до края на август”, казва Кристер Келстрьом, мениджър на превозни средства, Dagab.

ИзточникScania
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари