7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиDaimler Buses с ще предлага превозни средства с неутрални емисии на CO2...

Daimler Buses с ще предлага превозни средства с неутрални емисии на CO2 във всеки сегмент до 2030 г.

Daimler Buses има за цел до 2030 г., във всички сегменти, да предлага локално неутрални по отношение на CO2 превозни средства, базирани на батерии и водород. Първоначалният фокус ще бъде върху основните пазари в Европа и Латинска Америка. До 2039 г. на основния пазар в Европа, на местно ниво ще се продават само нови превозни средства, неутрални по отношение на CO2. В сегмента на градските автобуси в Европа това трябва да стане още през 2030 г. В допълнение към разширяването на портфолиото си от CO2-неутрални превозни средства, Daimler Buses също така разширява своите предложения за услуги като генерален изпълнител на цялостната електрическа инфраструктура на клиентите. Това бе обявено от Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses, на събитие, организирано от производителя в завода в Манхайм. Сред ораторите бяха и Мартин Даум, председател на Управителния съвет на Daimler Truck, и д-р Фолкер Висинг, федерален министър на цифровите технологии и транспорта.

По пътя към световната електрификация на пътническия транспорт Daimler Buses планира да пусне на пазара първия изцяло електрически градски автобус от 2025 г. и междуселищни автобуси със задвижване с водородни горивни клетки още от края на това десетилетие. В съответствие с двупосочната стратегия на своята компания майка Daimler Truck, Daimler Buses се фокусира както върху батерийно-електрическите, така и върху водородните технологии – защото само така може да предложи индивидуални решения с нулеви емисии съобразени с разнообразните нужди на своите клиенти.

Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses: “Като водещ световен производител на автобуси нашата амбиция е ясна: искаме да допринесем за борбата с изменението на климата и да бъдем двигател на промяната в транспорта, която е необходима за постигането на тази цел. За тази цел ние следваме ясна стратегия за електрификация и пускаме в серийно производство автобуси с алтернативни технологии за задвижване. Искаме до 2030 г. да предлагаме локално неутрални по отношение на CO2 задвижвания за всеки от нашите сегменти на най-важните ни пазари и затова поемаме ясен ангажимент: най-късно от 2030 г. ще предлагаме само неутрални по отношение на CO2 нови превозни средства в сегмента на градските автобуси в Европа и няма да инвестираме в технология Евро VII. Насочваме усилията си в областта на развойната дейност изцяло към модела eCitaro с нулеви емисии и изцяло електрическо задвижване.

Обервьордер продължава: “Ние гледаме цялостно на електрификацията и отиваме далеч отвъд самото превозно средство. Доставяме на нашите клиенти електрическа мобилност “до ключ”, което означава, че те получават от нас всички модули, необходими за функционираща услуга за електрически автобуси: Ние доставяме автобусите, планираме необходимата инфраструктура, както и управлението на зареждането, управляваме преустройството на депото и обучаваме персонала. Нашата цел е електромобилността да се превърне в ежедневна реалност в автобусния бизнес.

Д-р Фолкер Висинг, федерален министър на цифровите технологии и транспорта: “За да постигнем целите си в областта на климата, се нуждаем от повече превозни средства с нулеви емисии. Активно подкрепяме дружествата за обществен транспорт да декарбонизират своите автопаркове и им предоставяме съответната инфраструктура. За тази цел сме заделили общо 1,25 милиарда евро. Нашата цел: до 2030 г. всеки втори градски автобус трябва да бъде електрифициран.

Mercedes-Benz eCitaro с горивна клетка и нови, по-мощни батерии

От 2023 г. Daimler Buses ще оборудва досегашния си чисто електрически градски автобус Mercedes-Benz eCitaro, който се произвежда серийно от 2018 г., с горивна клетка на водородна основа с цел увеличаване на пробега. По този начин Daimler Buses добавя превозно средство с обхват до 400 км (за соло автобус) към своето изцяло електрическо продуктово портфолио в сегмента на градските автобуси. Като вариант с разширител на пробега мощният и локално неутрален по отношение на емисиите на CO2 нископодов автобус покрива дори взискателни маршрути и почти 100 процента от изискванията за пробег на всички транспортни оператори.

eCitaro Range Extender макар и с увеличен пробег си остава за използване като градски автобус, за което е и проектиран. Задвижващата система продължава да се базира на мощната батерия, докато горивната клетка служи единствено за удължаване на пробега, а не като основен източник на енергия. По този начин автомобилът представлява изцяло електрически хибриден автобус, който съчетава и двата източника на енергия. Водородът се ползва в газообразно състояние при налягане от 350 бара.

От края на 2022 г. Daimler Buses ще предлага eCitaro с ново поколение високоефективни батерии. Новите високоенергийни литиево-йонни батерии ще предлагат увеличен капацитет на една батерийна клетка с около 50 процента при същото тегло и позволяват надежден пробег от около 280 километра (за соло автобус). Батериите ще се използват в eCitaro и eCitaro Range Externder, както и в наскоро пуснатото в Бразилия изцяло електрическо шаси eO500U.

eCitaro е успешен модел на Daimler Buses: вече повече от 600 eCitaro вече се използват ежедневно от европейските клиенти. През 2021 г. почти всеки втори изцяло електрически градски автобус, новопродаден в Германия, е от Daimler Buses.

Daimler Buses подкрепя транспортните компании като доставчик на цялостни услуги

Daimler Buses предлага на своите клиенти цялостна система за изцяло електрическия eCitaro, която включва планиране на проекта и консултантски услуги за безпроблемна експлоатация на електрическия автопарк, както и цялостно изграждане на електроснабдителната инфраструктура. Това включва и съответните строителни мерки, които при необходимост се предлагат “до ключ”. По този начин при поискване транспортните компании могат да получат от един източник координиран цялостен пакет, включващ автобуси, електрозахранване и зарядна инфраструктура, както и подходящ софтуер, цифрови услуги, подходящо обучение на персонала и следпродажбено обслужване.

По-специално, управлението на зареждането на акумулаторните автобуси е от решаващо значение за безпроблемното ежедневно обслужване на клиентите. Тук, благодарение на наскоро обявеното стратегическо партньорство с IVU Traffic Technologies AG, Daimler Buses допълни портфолиото си с мощен софтуер за управление на автопарка, специално пригоден за eCitaro по отношение на управлението на зареждането.

ИзточникDaimler Buses
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари