4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЕлектромобилностЕвропейски генерален план за инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства предвижда...

Европейски генерален план за инфраструктура за зареждане на електрически превозни средства предвижда 280 млрд. евро до 2030 г.

Генералният план за инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства предоставя фактически анализ на инфраструктурата и инвестициите, необходими за постигане на целите на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 “Fit for 55”. Той също така повишава осведомеността относно факторите, които могат да забавят разгръщането на инфраструктурата, и предлага интервенции за ускоряване на нейното изграждане.

При синхронизирането на зареждането на електромобили, разширяването на мрежата и нуждите от възобновяема енергия с целите за CO2, продажбите на електромобили и автопарка, Генералният план за зареждане осигурява цялостна перспектива за всички страни от ЕС и видове превозни средства (леки автомобили, микробуси, камиони и автобуси).

Всъщност необходимата инфраструктура за зареждане може да бъде успешно разгърната само чрез възприемане на междуотраслов подход. Поради тази причина генералният план за зареждане беше разработен с участието на браншови асоциации от целия сектор на електрическата мобилност и с аналитичната подкрепа на McKinsey.

Основни изводи:
•    До 2030 г. са необходими до 6,8 млн. обществени зарядни точки, за да се постигне предложеното 55% намаление на емисиите на CO2 от леки автомобили.
•    В периода 2021-2030 г. трябва да бъдат инсталирани до 14 000 обществени зарядни точки седмично за леки автомобили – в сравнение с едва 2000 точки седмично в момента.
•    На всеки 100 км път за леки автомобили ще са необходими около 184 точки за зареждане.
•    До 2030 г. товарните автомобили ще се нуждаят от 279 000 точки за зареждане, като 84 % от тях ще бъдат в центровете на автопарка. Останалите необходими зарядни точки ще бъдат предимно обществени (бързи) по магистралите и обществени нощни зарядни точки.
•    За автобусите до 2030 г. ще са необходими общо до 56 000 точки за зареждане, като 92 % от тях ще са в центровете на автопарка. Останалите 4000 точки за зареждане трябва да позволяват бързо зареждане извън магистралите, особено за регионалните автобуси.
•    Средно 24 000 публични бързи зарядни устройства ще са необходими за камиони и автобуси (в рамките на 47 000 км от основната мрежа TEN-T), което означава средно 51 точки за бързо зареждане на всеки 100 км.
•    До 2030 г. ще е необходимо да се инвестират общо до 280 млрд. евро в инсталирането на обществени и частни зарядни точки, модернизиране на електропреносната мрежа и изграждане на капацитет за производство на енергия от възобновяеми източници.
•    За обществената инфраструктура за зареждане това са 8 млрд. евро годишно. Тази цифра представлява само около 16 % от инвестициите в 5G и високоскоростни интернет мрежи.

Участващите асоциации са:
•    Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA)
•    WindEurope и SolarPower Europe, представляващи сектора за производство на енергия
•    Eurelectric, представляваща по-широката електроенергийна индустрия

Европейската асоциация на доставчиците на автомобили (CLEPA), ChargeUp Europe и FuelsEurope също разгледаха доклада. Генералният план за инфраструктурата за зареждане на електрически превозни средства предоставя фактически анализ на инфраструктурата и инвестициите, необходими за постигане на целите на ЕС за намаляване на емисиите на CO2 “Fit for 55”.

ИзточникACEA
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари