7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиМного повече от автобус: Изцяло електрическият Mercedes-Benz eCitaro заедно със софтуерни решения...

Много повече от автобус: Изцяло електрическият Mercedes-Benz eCitaro заедно със софтуерни решения от IVU като eSystem

Понякога едно плюс едно е повече от две: Например, ако хардуерът и софтуерът си пасват перфектно и производителността на изцяло електрическия Mercedes-Benz eCitaro може да се използва пълноценно с помощта на специално разработен софтуер. Като част от цялостната система за електронна мобилност, интегрираното решение, състоящо се от хардуер и софтуер, ще подпомогне транспортните компании в бързото преминаване към електромобилност. Благодарение на наскоро подписаното рамково споразумение между Daimler Buses и софтуерните специалисти от IVU Traffic Technologies AG, транспортните компании могат лесно да придобият автобус и софтуер от един източник при поискване. Актуален пример за това е BSAG Бремен, където пакетът за доставка включва инфраструктура за зареждане и система за управление на зареждането.

Комплекс: Управлението на зареждането на градски автобусни паркове е предизвикателство

За собствениците на електрически автомобил въпросът вече не е обезсърчителен: Зареждането се извършва у дома от wallbox, на работното място или на пътя от станция за бързо зареждане. Електромобилността при градските автобуси е много по-сложна. Целевото електрозахранване на автобусите е в основата на електронната мобилност в града. За зареждането на цели автопаркове трябва да се вземат точно предвид текущото състояние на заряд на всеки отделен автобус, необходимото количество електроенергия в точното време за следващото пътуване и границите на натоварване на електрозахранването. Само ако управлението на зареждането, оперативното управление и управлението на депата работят безпроблемно заедно, може да се осигури максимална ефективност на десет, сто, хиляда или повече градски автобуси, както и тяхното интегриране в точно синхронизирани разписания.

От ляво надясно: Матиас Руст, управляващ директор на IVU (главен технически директор), Тил Обервьордер, ръководител на Daimler Buses, Мирко Сгодда, ръководител на отдел „Продажби, маркетинг и обслужване на клиенти“ и Мартин Мюлер-Елшнер, управляващ директор на IVU (главен изпълнителен и финансов директор).

Именно тук се намесва Daimler Buses и стратегическото му партньорство с берлинската компания IVU Traffic Technologies AG. Мирко Сгодда, ръководител на отдел “Продажби, маркетинг и услуги” в Daimler Buses: “С хардуера на изцяло електрическия Mercedes-Benz eCitaro и софтуера на IVU Daimler Buses предоставя на транспортните оператори индивидуално разработено и тествано в практиката системно решение от един източник.” Софтуерът IVU.suite определя на всеки автобус определена точка за зареждане, когато той влезе в депото. Интелигентното управление на зареждането познава текущото състояние на заряда и се грижи всички автобуси да бъдат заредени с необходимото количество електроенергия за следващото пътуване, включително и за предварителна подготовка на акумулатора и пътническото отделение.

Хардуерът и софтуерът от един източник осигуряват максимална производителност и намаляват разходите

Матиас Руст, главен технически директор на IVU Traffic Technologies: “Нашето интелигентно управление на зареждането осигурява максимална производителност и наличност на автобусния парк при минимални разходи – защото IVU.suite консолидира всички съответни данни.” Софтуерът знае текущото състояние на зареждане, както и целевото състояние на зареждане и времето за зареждане, възрастта и състоянието на батериите, наличната обща мощност, готовите за използване зарядни станции, както и разходите за енергия. Дори метеорологичните условия и броят на пътниците се включват в изчислението на необходимото количество електроенергия, както и всички възможни заряди по маршрута.

По този начин се предотвратяват скъпоструващи пикове на натоварване и превишаване на капацитета, като в същото време се гарантира оперативната способност на целия автопарк. Софтуерът работи гъвкаво: Потребителите могат безпроблемно да го интегрират в съществуващите ИТ системи и да определят в детайли критериите и стратегиите за целевото състояние на зареждане и неговото времетраене. Системата eCitaro е комуникативна и се свързва с инфраструктурата за зареждане чрез протокола ISO 15118. Компаниите ще могат да получат представа за експлоатационните данни на своя автопарк чрез портала Omniplus On на сервизната марка Omniplus на Daimler Buses.

eCitaro като част от цялостната система за електронна мобилност

Електромобилността означава преосмисляне на градската мобилност с автобуси. Ето защо eMobility от Daimler Buses е нещо повече от изцяло електрическия eCitaro. Тя е цялостна система. Експертите от Daimler Buses eMobility Consulting ще ви помогнат при прехода. Те ще окажат подкрепа при планирането на инфраструктурата, ще изчислят необходимото електрозахранване, ще познават маршрутите до мрежовите оператори и доставчиците на електроенергия и ще препоръчат подходящата технология за зареждане – чак до организирането на депото с места за паркиране и захранването на превозните средства, включително тяхното акумулаторно оборудване.

За да се улесни още повече този преход към електрическа мобилност за транспортните компании, Daimler Buses може при поискване да достави и необходимата инфраструктура като част от решение “до ключ”. В допълнение към управлението на зареждането и планирането на проекта, това включва и цялостното изграждане на инфраструктурата за електрозахранване, както и свързаните с това строителни мерки – и всичко това при текуща експлоатация. По този начин клиентът получава индивидуално разработена цялостна система за електронна мобилност от един източник.

Daimler Buses оказва подкрепа на транспортните компании и след доставката на превозните средства. Специфичната концепция за обслужване на eMobility започва с поддръжката на сервиза на клиента, включва адаптирани договори за eService и завършва с управление на автобусното депо. Тук служителите на Omniplus поемат надзора на превозните средства в сервиза на клиента. Центровете за обучение на Omniplus предоставят примерна информация за оборудването на работилница за eBus и предлагат цялостна концепция за обучение за eMobility. Така че едно плюс едно е повече от две в дългосрочен план.

ИзточникDaimler Buses
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари