30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиГрадска мобилност без емисии: Вече са поръчани повече от 700 електрически автобуса...

Градска мобилност без емисии: Вече са поръчани повече от 700 електрически автобуса MAN

Бизнесът с електрически автобуси се разраства значително в MAN Truck & Bus. След пускането в продажба на Lion’s City E вече са поръчани повече от 700 електрически автобуса MAN. Последната поръчка за общо 53 изцяло електрически градски автобуса е от Хамбург. Няколко от ебусите обаче вече се използват – в цяла Европа.

Електрическите автобуси на MAN се радват на все по-голямо търсене. От старта на продажбите на Lion’s City E през 2020 г. MAN е подписал договори с клиенти за доставка на повече от 700 електрически автобуса. През изминалата фискална година Lion’s City E, продадени от MAN в Европа, представляваха около 5,5 % от всички над 2400 градски автобуса MAN. В Германия това поставя MAN на трето място по отношение на регистрираните през 2021 г. електробуси. “Нашата цел обаче съвсем ясно е да пуснем на пътя още повече електрически автобуси: До 2025 г. половината от нашите нови градски автобуси ще бъдат с алтернативно задвижване. А само пет години по-късно – през 2030 г. – очакваме 90 % от нашите градски автобуси да бъдат задвижвани от батерии”, казва Руди Кухта, ръководител на бизнес звено “Автобуси” в MAN Truck & Bus.

Наскоро MAN получи две поръчки за общо 53 eBus от Хамбург. Hamburger Hochbahn AG, например, поръча за първи път електрически автобуси от MAN с общо 17 превозни средства MAN Lion’s City 18 E. Първите превозни средства ще бъдат доставени през тази година. Втората поръчка от Хамбург идва от Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein GmbH, която по този начин за трети път се спира на MAN eBuses. Настоящата поръчка се състои от 30 самостоятелни и 6 съчленени електробуса. Доставката на първите бройки е планирана за тази година.

Скоро обаче ще бъдат доставени и много други поръчани ел. превозни средства. Някои от тях вече се използват – като например 39-те eBus на VAG Verkehrs-Aktiengesellschaft Nürnberg. Компанията първоначално поръча 15, а след това, в рамките на последваща поръчка, още 13 Lion’s City 18 E и 11 Lion’s City 12 E от MAN Truck & Bus. Общо 15 MAN eBus ще се движат и в Цюрих, Швейцария, по стандартните автобусни линии на града от есента на 2022 г. Verkehrsbetriebe Zürich (VBZ) преследва последователна стратегия за електрически автобуси и в рамките на тази стратегия избра Lion’s City 12 E.

MAN Lion’s City E впечатлява в Скандинавия

От февруари MAN eBus работи и в Копенхаген: 25-те автобуса Lion’s City 12 E се използват по централната автобусна линия 7А в Копенхаген, по която всяка година се превозват над 4,3 милиона пътници. За да бъде градският транспорт възможно най-устойчив, градските автобуси се зареждат изключително с екологично електричество. Наскоро бяха доставени още дванадесет eBus на Vikingbus в Одер. Това означава, че по датските пътища вече се движат 37 електрически автобуса.

И в съседна Швеция MAN Lion’s City E ще осигури устойчива мобилност в бъдеще. KEOLIS е поръчала общо 75 MAN Lion’s City 18 E за Швеция: 60 електрически съчленени автобуса MAN ще отидат в Гьотеборг и 15 в Стокхолм. Други 12 MAN Lion’s City 18 E скоро ще се движат и в Упсала, Швеция. Рамковото споразумение с Gamla Uppsala Buss включва опция за още 65 електрически автобуса – 45 от тях Lion’s City 18 E и 20 соло автобуса Lion’s City 12 E. Освен това 22 автобуса Lion’s City E в крайбрежния град Малмьо в южната шведска област Сконе демонстрират колко отлично се справят с градския трафик и колко лесно могат да бъдат интегрирани в вече съществуващите линии. Те се експлоатират от Nobina Sverige AB. “Съществува огромен международен интерес към перспективните технологии за задвижване”, казва Кухта.

Сложна технология, дълъг пробег

MAN завърши новото си поколение градски автобуси с изцяло електрическия MAN Lion’s City E, вариант с нулеви емисии. Серийното производство на 12-метровата соло версия започна през октомври 2020 г. в полския завод на MAN в Стараховице. Изцяло електрическият съчленен автобус Lion’s City 18 E влезе в серийно производство през април 2021 г. Той предлага място за до 130 пътници, а соло автобусът – за до 88 пътници. По отношение на задвижването MAN разчита на централен двигател на задната ос в своя eBus или на два централни двигателя на втората и третата ос в съчленения автобус, което благоприятства ефективността на шофиране. Енергията за изцяло електрическото задвижване идва от батериите на покрива на превозното средство. Електрическите автобуси предлагат пробег до 350 км при благоприятни условия през целия експлоатационен живот на батериите.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари