25 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниDaimler Truck насърчава развитието на инфраструктурата за зареждане с водород

Daimler Truck насърчава развитието на инфраструктурата за зареждане с водород

Операторът на станции за зареждане с водород H2 MOBILITY Deutschland обяви тази седмица на пресконференция в Берлин инвестиционен кръг от акционери в размер на 110 млн. евро. Като един от акционерите, Daimler Truck също е част от допълнителната инвестиция, средствата от която ще бъдат използвани за съществуващата мрежа, както и за нови станции за зареждане с водород, които ще бъдат изградени в цяла Германия. На сред Берлин: Mercedes-Benz GenH2 Truck. От миналата година насам прототипът на автомобила с горивна клетка преминава през интензивна тестова програма на тестовата писта на Daimler Truck, както и по обществените пътища. В рамките на последвалата обиколка из столицата Daimler Truck демонстрира колко далеч е стигнала компанията в разработването на своя водороден камион.

За да се гарантира, че неутралният по отношение на въглеродните емисии транспорт на бъдещето с камиони, задвижвани с водород, ще стане реалност възможно най-бързо, е наложително в цяла Европа бързо да бъде изградена цялостна инфраструктура за зареждане с гориво. За да се постигне това, от съществено значение са инициативите на частния сектор като H2 MOBILITY, както и съответното законодателство от страна на политиците, което да създаде съответните рамкови условия.

Д-р Манфред Шукерт, ръководител на отдел „Регулаторна стратегия“, Daimler Truck AG (вляво) и Исмаил Ертуг, член на Европейския парламент и докладчик в комисията по транспорт.

Камионът GenH2 се радваше на голяма популярност сред участниците в събитието. Посетителите проявиха жив интерес към превозното средство, а някои дори си направиха няколко снимки с него. Сред тях беше и Исмаил Ертуг, член на Европейския парламент и докладчик в Комисията по транспорт за AFIR (Регламент за инфраструктурата за алтернативни горива). Той публикува снимка на камиона в Twitter, като коментира: „H2 MOBILITY Germany е успешен проект, що се отнася до създаването на водородна инфраструктура в Германия. #AFIR осигурява правната основа за това„, като се позовава на предстоящото законодателство за инфраструктурата, за чието придвижване той е помогнал значително. Регламентът се отнася до важното, общоевропейско създаване на зарядни станции включително и такива за зареждане с водород. В усилията си той призовава не само за значително разширяване на мрежата от зарядни станции за товарни автомобили, но и за също толкова силна мрежа от станции за зареждане с водород. Вследствие на това той допълнително затегна предложението на Комисията, по-специално по отношение на станциите за зареждане с течен водород.

Daimler Truck има амбицията до 2039 г. да предлага на основните си световни пазари само нови превозни средства, които са въглеродно неутрални при движение. За да постигне това, Daimler Truck ясно е определил стратегическия си курс и последователно следва двупосочна стратегия при електрификацията на своето портфолио както с батерийно-електрически, така и с водородни задвижвания.

ИзточникDaimler Truck
СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

- Реклама -
Нова генерация DAF | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари