30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниVolkswagen Лекотоварни автомобили приключва 2021 г. с положителен резултат

Volkswagen Лекотоварни автомобили приключва 2021 г. с положителен резултат

Със силен финансов обрат от над половин милиард евро Volkswagen Лекотоварни автомобили (VWCV) отново е на печалба – година по-рано от предвиденото в бюджета. С печалба от 73 млн. евро марката отново показва ясно изразен положителен оперативен резултат (след загубата от 454 млн. евро през 2020 г.). Данните за дейността бяха представени днес по време на дигиталната годишна пресконференция от председателя на Управителния съвет на марката Карстен Интра и члена на Управителния съвет за финансите Михаел Обровски. Влиянието на пандемията от коронавирус, особено трудностите с доставките на полупроводници, доведоха през миналата година във VWCV, както и другаде, до периоди на производствен престой и до по-малко доставени автомобили. В същото време производителят на леки търговски превозни средства продължи с бързи темпове трансформацията си през миналата година. Превръщането на главния завод в Хановер във високотехнологичен обект напредва систематично. Всички предприети мерки допринесоха за усъвършенстваната корпоративна стратегия GRIP 2030, която VWCV оповести за първи път на пресконференцията.

През 2021 г. Volkswagen Лекотоварни автомобили достави 359 500 автомобила на клиенти.

През миналата година Volkswagen Лекотоварни автомобили достави на клиентите си 359 500 автомобила – през предходната година броят им беше 371 000. Въпреки това Карстен Интра, председател на Управителния съвет, изрази задоволство от резултатите от продажбите, особено от големия брой приети поръчки, които са били за около 100 000 автомобила повече от доставените бройки: “Голямото търсене на нашите продукти показва силата на марката и големия интерес на клиентите към предлаганите от нас продукти.

Карстен Интра, председател на Управителния съвет, е доволен от резултатите от продажбите: „Голямото търсене на нашите продукти показва силата на марката и големия интерес на клиентите към продуктите, които предлагаме.“

С поглед към предстоящата година Интра се позова на продължаващата несигурност, предизвикана преди всичко от последиците от войната в Украйна: “Всички ние сме трогнати от страданията на хората. Много от служителите ни искат да помогнат: било то чрез даване на пари, чрез дарения в натура или чрез лично участие”, каза Карстен Интра. Заводите на VWCV бяха пряко засегнати от загубата на някои централни доставчици. Това води до нови, непредвидими досега спирания на производството.

Оперативната печалба отново е положителна през 2021 г.

Въпреки трудната ситуация Volkswagen Лекотоварни автомобили се връща към черните цифри през 2021 г., една година по-рано от първоначално предвиденото в бюджета. Оперативният резултат е печалба от 73 млн. евро, след загуба от 454 млн. евро през предходната година. По този начин VWCV подобри финансовия си резултат с общо 527 млн. евро. Коментирайки това, Михаел Обровски, член на Управителния съвет за финансите, заяви: “Имаше няколко логични последици от пазарната ситуация през 2021 г., които оказаха положително влияние върху нашия резултат: те включваха по-малко подкрепа за продажбите и отново много силен бизнес с употребявани автомобили.

Финансовият директор на VWCV Михаел Обровски: “VWCV подобри финансовия си резултат с общо 527 милиона евро.“

  “Друг ключов фактор за положителния резултат беше високата дисциплина на разходите, както и оптимизацията на разходите в нашата марка. Благодарение на тях впечатляващият обрат стана възможен предсрочно.” Освен това за положителния резултат допринесоха и чувствително намалените разходи за научноизследователска и развойна дейност. През 2021 г. те възлизат на 602 млн. евро (предходната година: 1031 млн. евро). В това отношение VWCV се възползва от големите синергии с Volkswagen Development във Волфсбург и от използването на платформени решения като MQB и MEB за най-новите модели търговски автомобили.

Разширена продуктова гама: нови Multivan и ID. Buzz, следва нов Amarok

Volkswagen Лекотоварни автомобили в бъдеще ще разшири гамата на Bulli в три стълба: Multivan, T6.1 и новия ID. Buzz. За тази цел компанията вече представи напълно ново поколение на Multivan през юни 2021 г. С повече комфорт при шофиране, премиум елементи от леките автомобили и още повече мултифункционалност. Популярният T6.1 остава както специалистът за търговска употреба, така и засега и в основата на много успешния кемпер California. Във формата на наскоро представения модел ID. Buzz лайфстайл MPV и ID. Buzz Cargo градски ван, VWCV представя допълнително два изцяло електрически модела. Карстен Интра: “За мен автомобилът представлява мобилността на утрешния ден. ID. Buzz пренася седем десетилетия ноу-хау на Bulli и дизайна на една икона в ерата на електрическата мобилност”. А още една продуктова премиера вече е насрочена за това лято: тогава ще дебютира новият Amarok в сътрудничество с Ford.

В завода в Хановер се извършва финална подготовка за пълното производство на новия ID. Buzz.

В завода в Хановер се извършват заключителни приготовления за пълното производство на новия ID. Buzz. Те включват обучението на над 5000 служители в производството на електрически превозни средства. Около 60 процента от работниците са преминали курса на обучение. Останалите служители в момента преминават обучение, което ще приключи до началото на производството. Успоредно с това вече са започнали някои първоначални работи по преустройството на бъдещите изцяло електрически премиум автомобили Audi и Bentley. За целта в сърцето на завода се изгражда ново производствено хале. Въпреки трудните обстоятелства, свързани с доставките на полупроводници, в завода в Познан (Полша) започна производството на Caddy Maxi и компактния кемпер Caddy California.

Дигитализацията напредва, новите услуги са успешни

Заедно с партньора си Argo AI Volkswagen Лекотоварни автомобили реализира важни етапи по пътя към автономното шофиране. Argo AI провежда тестове на автономно шофиране в Мюнхен с помощта на ID. Buzz AD от септември. Докато VWCV и Argo AI разработват автономното шофиране и системата за самостоятелно шофиране, MOIA е партньор за автономна услуга за мобилност. Дъщерното дружество на VWCV има богат опит в областта на предоставянето на услуги за мобилност, известни като “мобилност като услуга” (MaaS). За много кратко време MOIA изгради най-голямата в Европа услуга за изцяло електрическо пътуване с водачи и превози милиони пътници. MOIA ще бъде първият потребител на ID. Buzz AD от 2025 г. в Хамбург.

Новият идентификатор. Buzz ще започне да се произвежда през април 2022 г.

Преди една година Volkswagen Лекотоварни автомобили представи стартъпа Cito като част от дейностите на компанията в областта на TaaS (Transport as a Service). Пазарният старт на Cito последва, както беше планирано, през лятото на миналата година. Транспортното решение за бизнес клиенти се концентрира върху пазара на критични по отношение на времето превози. В момента в платформата са регистрирани над 200 партньори, а оборотът на Cito бележи двуцифрен ръст всеки месец, което също е според плана. Понастоящем Cito предлага директни маршрути в рамките на Германия и до други европейски държави.

GRIP 2030 си поставя цел до края на десетилетието

Всички мерки, предприети през миналата година, са централни градивни елементи на корпоративната стратегия на VWCV. По време на пресконференцията Карстен Интра представи за първи път подробностите за допълнително разработената стратегия GRIP 2030. Тя описва визията на компанията до края на десетилетието. “До 2030 г. повече от 55% от нашите автомобили в Европа ще бъдат електрически автомобили с батерии, задвижвани от “зелена” електроенергия.” Разработвайки технологията AD, VWCV допринася и за интегрален компонент на стратегията NEW AUTO на Volkswagen Group. По този начин VWCV е на път да се превърне в гъвкаво, ориентирано към ефективността и дигитално предприятие. С традиционния автомобилен бизнес (“Car Business”) Volkswagen Лекотоварни автомобили цели да генерира годишна EBIT – т.е. печалба преди лихви и данъци – от над един милиард евро през 2030 г., с възвръщаемост на продажбите от над пет процента и възвръщаемост на инвестициите от над 20 процента. Бизнес звеното “AD/MaaS/TaaS”, което обхваща дейностите, свързани с автономното шофиране и услугите MaaS/TaaS, ще продава услуги в повече от 50 града по света. Изчислена за всички услуги, възвръщаемостта от продажбите ще бъде над десет процента. “Целите, които искаме да постигнем с GRIP 2030, са амбициозни, но са и реалистични”, казва в обобщение Карстен Интра. “С нашите продукти и услуги ние ще определим решително мобилността на бъдещето.

Миналата година Volkswagen Лекотоварни автомобили достави 359 500 автомобила на клиенти.
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари