4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниIVECO прави още една стъпка към свързано и автономно шофиране с успешното...

IVECO прави още една стъпка към свързано и автономно шофиране с успешното приключване на проекта ENSEMBLE

Като член на консорциума ENSEMBLE, IVECO участва в разработването и внедряването в реални условия на движение на технология за платуниране на различни марки, договорена между всички водещи европейски производители на камиони.

Този 46-месечен проект, съфинансиран от ЕС, показа, че платуниранено може да играе ключова роля за постигане на устойчив транспорт и да проправи пътя за мултибранд платуниране и автономно шофиране – подобряване на икономията на гориво, емисиите на CO2, пътната безопасност и ефективността на трафика.

Проектът ENSEMBLE, съфинансиран от Европейския съюз и ръководен от нидерландската независима изследователска организация TNO, стартира през юни 2018 г. с цел да се разработи, тества и валидира безопасна технология за платуниране на няколко марки, да се демонстрира нейната приложимост в реални условия на движение и да се интегрират комуникационни услуги C-ITS. За постигането на тази цел консорциумът обедини шестте големи европейски производители на товарни автомобили, европейската организация за интелигентни транспортни системи (ИТС) ERTICO, Европейската асоциация на автомобилните доставчици CLEPA и партньори в областта на знанието, като например University Gustav Eiffel и Vrije Universiteit Brussel.

Проектът вече е в процес на приключване и резултатите бяха представени от консорциума ENSEMBLE по време на заключителното публично събитие, което се проведе в Брюксел на 17 март. В рамките на проекта беше разработена технология, съгласувана между участващите производители на оригинално оборудване за товарни автомобили, която включваше спецификация на защитен протокол за комуникация между превозните средства (V2V), за да се гарантира правилното поведение и реакция на всеки камион във взвода във всяка ситуация на пътя. Тази технология беше успешно внедрена в реални условия на движение на 23 септември 2021 г. в Испания, в района на Барселона, когато седем камиона, подготвени от участващите производители, се движеха заедно в напълно координирана група.

В рамките на проекта ENSEMBLE са дефинирани и две функции за работа на товарните автомобили във флот: платнирането като поддържаща функция (PSF), основано на тествана технология и способно да се справи с всички случаи на употреба, срещани в текущия трафик, и платунирането като автономна функция (PAF), междинната стъпка към напълно автономен камион, който към момента е дефиниран само в теоретичен план.

По повод на събитието Валерио Лига, ръководител на проекта Advanced Engineering CCAM в IVECO, заяви: “Проектът ENSEMBLE представлява важна стъпка по пътя ни към свързано и автономно шофиране. Голямото сътрудничество между основните европейски производители на превозни средства, доставчици, изследователски центрове и университети ни позволява да демонстрираме, че функционалността на платото от няколко марки може да работи в реални условия.
Пълният потенциал на платунирането обаче може да бъде постигнат едва когато отпадне необходимостта от човешки шофьор в следващия камион (или когато часовете му на работа могат да бъдат удължени) и технологията бъде доразвита, за да позволи по-къси разстояния между камионите. Това ще доведе до по-добра аеродинамика, по-нисък разход на гориво и подобрен транспортен капацитет (по-висока плътност на превозните средства на платното за движение на камионите). Това е целта на платунирането като автономна функция (PAF). И накрая, дори ако функцията за платуниране няма да има бъдеще сама по себе си, проведените проучвания и технологиите, разработени по време на проекта, ще бъдат полезни за насърчаване на развитието на свързаното и автономното шофиране в Европа през следващите години.

ИзточникIVECO
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари