30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниHyvia ускорява развитието на водородната си екосистема

Hyvia ускорява развитието на водородната си екосистема

Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор на HYVIA.

От създаването си на 3 юни 2021 г. HYVIA се развива бързо. Нашият завод представлява голямо човешко, технологично и индустриално предизвикателство. Той е фантастична илюстрация на нашето уникално съвместно предприятие: ние обединяваме опита на Renault Group, доминиращ играч в автомобилната индустрия, и Plug Power, световен лидер в областта на готовите решения за водород и горивни клетки.” – Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор на HYVIA.

Лука де Мео, главен изпълнителен директор на
Renault Group.








Заводът на HYVIA е част от стълба за възобновяема енергия на нашия стратегически завод за рециклиране във Флинс. Неговото разгръщане въплъщава силните амбиции на Групата Renault в областта на H2 мобилността, допълваща електрическата мобилност. Той ще допринесе за увеличаване на местната интеграция, създавайки стойност във Франция и Европа.” – Лука де Мео, главен изпълнителен директор на Renault Group.

Анди Марш, главен изпълнителен директор на Plug Power.







Plug Power се гордее, че вижда сглобяването на своята горивна клетка тук, във Франция. Присъстваме в Европа от повече от 10 години, като сме основен инвеститор в развитието на европейския H2 сектор. Ускорихме растежа си с HYVIA, в партньорство с Renault Group. Заедно предприемаме значими стъпки за справяне с изменението на климата.” – Анди Марш, главен изпълнителен директор на Plug Power.





Завод HYVIA: мащабен индустриален проект

Заводът HYVIA във Флинс е първата стъпка в рамките на мащабен индустриален проект, който започва днес с 3000 кв.м и висококвалифициран екип от около 15 служители: оператори, мениджъри и техници, идващи от производството във Флинс.

Заводът HYVIA подобрява безопасността, околната среда и качеството: това е не само основен залог, но и приоритет, като се прилагат най-добрите практики на Renault Group и Plug Power

До края на 2022 г:
• Линията за сглобяване и тестване на горивни клетки ще има капацитет от 1000 горивни клетки годишно.
• Линията за сглобяване на станции за зареждане с H2 ще започне да функционира.
• Доставката на Н2 също ще започне с инсталирането на електролизатор с мощност 1 MW, който ще доставя Н2 на завода (450 кг Н2/ден), за тестване на горивни клетки и станции за зареждане с Н2.
• Заводът ще работи и с мотокари, задвижвани с H2.

През следващите години заводът HYVIA ще продължи да се разраства с втора стъпка, като ще увеличи местната и вертикалната интеграция.

Горивна клетка HYVIA: човешко, технологично и индустриално предизвикателство

Човешко предизвикателство

Подобно на останалия персонал, инженерните и производствените екипи на HYVIA във Флинс са се впуснали в амбициозно предизвикателство, оказващо влияние върху екосистемата на H2. За да отговорят на тази амбиция, инженерите и операторите в завода са преминали специализирано обучение във Франция и в САЩ, като са получили необходимия опит, необходим за сглобяване и изпитване на горивна клетка.

Взаимно допълващите се умения на оперативните екипи на Renault Group и Plug Power са ключови за успеха на HYVIA.

Технологично предизвикателство

Горивната клетка с мощност 30 kW е технология с протонно-обменна мембрана (PEM), разработена въз основа на доказаната и издръжлива технология на Plug Power.

Тя обединява въздух и водород, което позволява увеличаване на мощността и пробега за мобилност. Потоците от въздух и водород постъпват в пакета на горивната клетка – “сърцето” на горивната клетка.  Пакетът на горивната клетка се състои от отрицателен електрод (анод) и положителен електрод (катод), разделени от полимерна мембрана. Молекулите на водорода се разделят на електрони и катиони. Електроните отиват във външна верига, генерирайки поток от електроенергия, който захранва както нашата 33 KWh батерия, така и нашия 57 kW електрически двигател. Катионите преминават през полимерната мембрана и се свързват с анионите на въздуха, за да създадат вода.

Промишлено предизвикателство

Колонката на горивната клетка е свързана с голяма система от приблизително 450 компонента и потоци (въздух, H2, енергия, охлаждаща течност и вода). Линията за сглобяване на завода HYVIA е готова да започне сложна сглобка на компонентите, включваща контролер и конвертор за висока мощност, въздушен филтър, компресор и овлажнител, система за охлаждаща течност и окончателно сглобяване на сърцето на горивната клетка.

Зоната за изпитване на горивни клетки е в експлоатация благодарение на H2, която вече е на място и ще гарантира качеството и безопасността на горивните клетки.

HYVIA: със седалище във Франция

HYVIA потвърждава индустриалното си базиране във Франция. Седалището на HYVIA, инженерингът, центърът за научноизследователска и развойна дейност, интеграцията на H2 и производството на автомобили също са базирани във Франция. От създаването си през 2021 г. досега HYVIA е нараснала до около 70 служители, включително силен инженерен екип.

ИзточникRenault Group
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари