25 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниBulli за изцяло електрическото бъдеще: Световна премиера на новия ID. Buzz

Bulli за изцяло електрическото бъдеще: Световна премиера на новия ID. Buzz

На световна премиера в Хамбург Volkswagen Леки автомобили и Volkswagen Лекотоварни автомобили представиха новия ID. Buzz и ID. Buzz Cargo1. С първата в Европа изцяло електрическа гама бусове и транспортьори Volkswagen предлага още едно решение за устойчива мобилност без CO2. ID. Buzz се предлага с най-новия софтуер ID. и поставя нови стандарти в своя сегмент с най-новите системи и функции за безопасност, комфорт и зареждане.

Ралф Брандщетер, председател на Управителния съвет на Volkswagen Леки автомобили: “ID. Buzz е истинска икона на електрическата ера. Автомобил, какъвто само Volkswagen може да създаде. През 50-те години на миналия век Volkswagen Bulli беше символ на ново усещане за автомобилна свобода, независимост и голяма емоция. В момента в света на автомобилите ID. Buzz възприема този начин на живот и го пренася в нашето време: без емисии, устойчив, напълно свързан с мрежата и вече готов за следващата голяма глава: автономното шофиране. С този автомобил за първи път обединяваме основните теми на нашата стратегия ACCELERATE в един продукт.

Карстен Интра, председател на Управителния съвет на марката Volkswagen Лекотоварни автомобили, добавя: “И двете версии на ID. Buzz са пионери по отношение на своята устойчивост: при тяхното производство и транспортиране се отчита неутрален въглероден отпечатък. Освен това използваме рециклирани синтетични материали, а интериорът е напълно лишен от всякаква естествена кожа.” Той продължава: “ID.Buzz ще се използва и за бъдещи концепции за автономна мобилност, като например райдпулинг – услуга за е-превоз на дъщерното дружество на Групата MOIA, която може да се резервира чрез приложение.  По този начин електрическият Bulli е част и от бъдещето на градския транспорт.

Както при всички модели от семейството ID. на Volkswagen Леки автомобили, ID. Buzz, който се произвежда от Volkswagen Лекотоварни автомобили в Хановер, също е базиран в инженерно отношение на модулния комплект за електрическо задвижване (MEB) на Групата. Първата в света мащабируема платформа за масово производство на изцяло електрически автомобили осигуряваща “крос-бранд” основа за всякакви различни модели и сегменти. Нейната архитектура позволява еволюционно по-нататъшно развитие на софтуера и технологиите, което е от полза не само за новите модели като ID. Buzz, но и вече влезли в употреба модели чрез актуализации от мрежата.

Последно поколение софтуер ID. с нови функции за подпомагане и зареждане

Системите за асистенция на новата моделна линия усъвършенстват лекотата на шофиране и безопасността. Включени в стандартното оборудване на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo е системата за локално предупреждение “Car2X”, която използва сигнали от други превозни средства и транспортната инфраструктура, за да открива опасности в реално време. В стандартното оборудване са включени още: функцията за аварийно спиране “Front Assist”, а в MPV – асистентът за поддържане на лентата “Lane Assist”. С новия софтуер в семейството на ID. навлизат и нови асистиращи функции. Като опция се предлага асистентът “Travel Assist with swarm data”, който улеснява частично автоматизираното шофиране в целия диапазон на скоростта и за първи път асистира при смяна на лентата за движение на магистрала. Новост е и “функцията памет” за автоматизирано паркиране по предварително запаметен маршрут.

Мощност на зареждане до 170 kW, Plug & Charge и двупосочно зареждане

ID. Buzz и ID. Buzz Cargo стартират в Европа с батерия с капацитет 77 kWh (брутно енергийно съдържание: 82 kWh). Тя осигурява ток на електромотор с мощност 150 kW, който – както някога двигателя в Т1 – задвижва задния мост. Разположението на батерията, интегрирана дълбоко в сандвич пода и леката електрическа задвижваща система водят до добро разпределение на теглото и нисък център на тежестта на автомобила. И двата фактора оптимизират управлението и пъргавината. Литиево-йонната батерия може да се зарежда от стенни табла или обществени зарядни станции с помощта на 11 kW променлив ток (AC). Чрез щепселен съединител CCS в станция за бързо зареждане с постоянен ток (DC) мощността на зареждане се увеличава до 170 kW. Когато се зарежда по този начин, нивото на зареждане на акумулатора се повишава от 5 до 80% за около 30 минути. С помощта на най-новия софтуер ID. моделната линия ще предлага в бъдеще и функцията “Plug & Charge”. Чрез тази функция ID. Buzz се разпознава в съвместими станции за бързо зареждане с постоянен ток чрез конектора за зареждане, използвайки стандарта ISO 15118. По този начин той обменя и всички необходими данни със зарядната станция – допълнително удобство. Двупосочното зареждане позволява на ID. Buzz да подава ненужната енергия от батерията към домашната мрежа на клиента (Vehicle-to-Home). Преносът на енергия и комуникацията се осъществяват чрез специална двупосочна стенно табло за постоянен ток.

Емблематичен дизайн: ID. Buzz е новото лице на една устойчива форма на мобилност

Визуалната рамка около тези ориентирани към бъдещето технологии се формира от уникалния дизайн на ID. Buzz. “Т1 – икона на 50-те години на миналия век – даде възможност на хората да придобият мобилност и свобода. С ID. Buzz ние пренасяме тази ДНК на T1 в наши дни и по този начин в ерата на електрическата мобилност”, казва Йозеф Кабан, ръководител на Volkswagen Design. “ID. Buzz носи много симпатии и близост на хората, когато са на път”, продължава главният дизайнер. И именно пропорциите са тези, които правят ID. Buzz толкова уникален. Кабан създава пряка връзка с оригиналния класически автомобил: “В T1 вие на практика седите върху предния мост – няма преден надвес. Отчитайки значимостта по отношение на безопасност и технологии, ID. Buzz има супер къси надвеси.” Дизайнерът обобщава: “ID. Buzz е неподвластен на времето, устойчив и в същото време изключително функционален – това го прави уникален.” Друга характерна черта, която винаги е била типична за моделната линия, е емблематичната предна част с V-образния си преден панел между харизматичните LED фарове. Това се отнася и за опционалното двуцветно изпълнение.

Обмислен и просторен интериор за живот в движение

Шофьорите и пътниците на ID. Buzz изпитват усещането за новия Bulli в един просторно проектиран интериор. Типично за Bulli: оформлението е много ясно, концепцията е добре обмислена, а използването на пространството е оптимално. В салонната, приятелска атмосфера на версията MPV петима души разполагат с достатъчно място за пътуване и за багажа си (1121 л капацитет). Ако вторият ред седалки се сгъне, обемът на багажното отделение се увеличава до 2205 литра. Две или три седалки отпред, според желанието на клиента, и неподвижна преграда, отделяща товарното пространство с обем 3,9 м3 , са отличителните характеристики на ID. Buzz Cargo. Две или три седалки отпред, според желанието на клиента, и неподвижна преграда, отделяща товарното пространство с обем 3,9 м3 , са отличителните характеристики на ID. Buzz Cargo.  Товарната версия с нулеви вредни емисии може да поеме два натоварени европалета, натоварени напречно.

Дълго междуосие, компактна каросерия, максимално използване на площта на автомобила

Една от характеристиките на ID. Buzz и ID. Buzz Cargo е дългото междуосие от 2988 мм, приблизително същото като това на настоящия T6.1.  Дължината на двете версии е 4712 мм. Благодарение на много дългото спрямо общата дължина междуосие се използва оптимално площта на автомобила.

Височината на двете версии на ID. Buzz, включително антената на покрива, в зависимост от спецификацията е 1937 мм или 1938 мм.  С ширина 1985 мм новият модел е с 81 мм по-широк от Т6.1. В същото време радиусът на завиване от 11,1 м е необичайно малък.

Първият MPV с коефициент на съпротивление като при лек автомобил

Дизайнът следва функцията още при T1, първия Bulli. Формата следва функцията – този основен принцип на автомобилната конструкция важи и за дизайна на ID. Buzz. Емблематичните изчистени форми тук са придружени от изключителна аеродинамика: ID. Buzz има коефициент на съпротивление 0,285-0,29 за ID. Buzz Cargo. Това намалява разхода на енергия и увеличава пробега.

Произведено в Германия

ID. Buzz се произвежда от Volkswagen Лекотоварни автомобили в основния завод на компанията в Хановер. По-голямата част от модулите на електрическата задвижваща система, които се доставят на завода за тази цел, също ще бъдат произведени в Германия в съответствие с най-високите стандарти за качество – в конкретния случай от собственото подразделение на Volkswagen Group Components. От 2022 г. насам заводът в Хановер е една от високотехнологичните локации на Групата за производство на изцяло електрически автомобили. Също така в целия завод Volkswagen Лекотоварни автомобили е започнал процес на трансформация, за да може в бъдеще да предлага повече електрически модели. В Хановер, където някога се е произвеждала една моделна линия Bulli, днес се случва паралелно на – две от които електрически. ID. Buzz и ID.Buzz Cargo напускат производствената линия като превозни средства с нулеви емисии – те свидетелстват за решението за мобилност, с което техните собственици са в състояние да се противопоставят на климатичните предизвикателства на нашето време.

1ID. Buzz/ID. Buzz Cargo – автомобилите са концептуални, близки до серийното производство и все още не са пуснати в продажба.

Предварителните продажби в Европа започват през май, а пускането на пазара – през есента ID. Buzz и ID. Buzz Cargo ще се появят на пазара в първите няколко европейски държави през есента. Предварителните продажби трябва да започнат през май. С ID. Buzz, Volkswagen of America ще започне завръщането на така наречения микробус в САЩ и Канада.

ИзточникVolkswagen
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Нова генерация DAF | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари