29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниПървият сериен Mercedes-Benz eActros е предаден на DB Schenker

Първият сериен Mercedes-Benz eActros е предаден на DB Schenker

Първият изцяло електрически серийно произведен eActros от завода на Mercedes-Benz във Вьорт ам Рейн вече е в ръцете на клиента: Карин Радстрьом, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Trucks, предаде eActros 300 за тежкотоварен транспорт на доставчика на логистични услуги DB Schenker. Автомобилът беше приет от Сирил Бонжан, изпълнителен вицепрезидент, ръководител на сухопътния транспорт в Европа в DB Schenker, и Волфганг Янда, изпълнителен вицепрезидент, ръководител на управлението на мрежата и линейните превози в DB Schenker. DB Schenker използва eActros за транспортиране на палетизирани пратки в района на Лайпциг.

Електрическият камион е конфигуриран за тази цел като двуосно превозно средство с аеродинамична каросерия от SPIER. Превозното средство с допустимо общо тегло от 19 тона слезе от монтажната линия, както беше планирано, миналата година и сега беше официално предадено на среща с клиенти във Вьорт след одобрението му за федерално финансиране. DB Schenker вече е натрупала богат предварителен опит с прототипа на eActros като част от “иновационния автопарк eActros”.

Карин Радстрьом, член на Управителния съвет на Daimler Truck Holding AG, отговаряща за регионите Европа и Латинска Америка и за марката Mercedes-Benz Truck: “Много се радваме, че DB Schenker, като една от водещите компании в логистичната индустрия, избра Mercedes-Benz eActros. Работихме в тясно сътрудничество с DB Schenker по време на разработването на eActros. Отзивите от практическите изпитания бяха използвани за разработването на серийния автомобил, както и на свързаните с него услуги. eActros е товарен автомобил, на който можете да се доверите – и подходящото превозно средство за една нова, устойчива ера.

От ляво надясно: Сирил Бонжан, изпълнителен вицепрезидент, ръководител на сухопътния транспорт в Европа на DB Schenker; Карин Радстрьом, член на управителния съвет на Daimler Truck Holding AG, отговаряща за регионите Европа и Латинска Америка и за марката Mercedes-Benz Truck; Волфганг Янда, изпълнителен вицепрезидент, ръководител на Network & Line Haul Management на DB Schenker

eActros в DB Schenker в Лайпциг

Волфганг Янда, изпълнителен вицепрезидент, ръководител на отдел „Управление на мрежата и линейните превози“ в DB Schenker: „Като пионер в иновативните транспортни решения с автопарк от над 30 000 превозни средства в цялата група, ние в DB Schenker сме си поставили за цел да се превърнем във водещ световен доставчик на екологична логистика. Нашият успех се основава не само на надеждните ни логистични услуги, но и на социалната ни ангажираност и екологичните ни решения. Предпоставка за това е подходящата комбинация от превозни средства с алтернативни задвижвания. Лекият FUSO eCanter на Daimler Truck вече е доказал своята пригодност за ежедневна употреба в различни градове. Сега с нетърпение очакваме да видим как ще се справи eActros. Като лидер на пазара за сухопътен транспорт в Европа ние носим специална отговорност да поемем ролята на пионер тук.

За DB Schenker това не е първото използване на електрически камион: DB Schenker също така разполага с повече от 40 FUSO eCanter в експлоатация в 11 европейски страни, включително Германия, Франция, Финландия, Италия и Испания.

Първият сериен Mercedes-Benz eActros, предаден на DB Schenker.

Пробег до 400 км

Батериите на eActros могат да се състоят от три (eActros 300) или четири пакета батерии (eActros 400), всеки от които има инсталиран капацитет от 112 kWh(1) и използваем капацитет от около 97 kWh(2). Снабден с четири акумулаторни блока, eActros 400 има пробег до 400 км(3). Технологичното сърце на електрическия камион е неговото задвижване, което се състои от твърд електрически мост с два вградени електрически двигателя и двустепенна трансмисия. Двата двигателя с течно охлаждане осигуряват постоянна мощност от 330 kW и максимална мощност от 400 kW. Освен това електрическата енергия може да бъде възстановена чрез рекуперация при движение с предвиждане. Енергията, възстановена при спиране, се връща в батериите на eActros и след това отново е на разположение за захранване на автомобила. eActros може да се зарежда с мощност до 160 kW. На конвенционална бързозарядна станция за постоянен ток с ток на зареждане от 400 А трите акумулаторни пакета се зареждат за малко повече от един час от 20 % до 80 % от капацитета(4).

(1)Номиналният капацитет на новата батерия, базиран на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на употреба и условията на околната среда.
(2)Налична енергия за редовна експлоатация на камиона с новите батерии. Въз основа на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на използване и условията на околната среда.
(3)Пробегът е определен вътрешно при оптимални условия, включващи 4 пакета батерии след предварителна подготовка в частично натоварен дистрибуторски трафик без ремарке при външна температура 20 °C.
(4)Въз основа на вътрешно определени емпирични стойности при оптимални условия, включително при външна температура 20 °C.


Предимства на камиона с акумулаторни батерии от Mercedes-Benz

Двата вградени електромотора са с висока ефективност и осигуряват постоянно подаване на мощност с висок стартов въртящ момент. Въртящият момент, който веднага се осигурява от електрическите двигатели, и двустепенната трансмисия осигуряват мощно ускорение, впечатляващ комфорт на шофиране и динамика на движение, която позволява по-спокойно шофиране с по-малко напрежение в сравнение с конвенционален камион с дизелов двигател. Освен това ниският център на тежестта подобрява управлението в завой. Нивото на шума в купето е намалено с 10 dB – което приблизително съответства на намаляване наполовина на нивото на възприемания шум – което също допринася за повишаване на комфорта на водача при работа с пълен товар. Благодарение на ниското ниво на шума са възможни и нощни доставки. За разлика от дизеловите камиони, вибрациите са значително по-малко.


eActros с аеродинамична каросерия SPIER

Каросерията за Mercedes-Benz eActros на DB Schenker се доставя от SPIER. Каросерията на SPIER Athlete за сухи товари е с аеродинамичен дизайн. Профилите с непрекъснати кантове и капачките на профилите с усъвършенствана аеродинамика, съчетани с вградения спойлер на покрива, намаляват коефициента на съпротивление и по този начин могат да увеличат пробега на целия автомобил. Каросерията съчетава голям полезен товар с голям транспортен обем. Конструкцията се адаптира към нуждите на клиента, например по отношение на възможностите за укрепване на товара.

ИзточникDaimler Truck
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари