7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниПовишена горивната ефективност при дългите превози с Volvo Trucks

Повишена горивната ефективност при дългите превози с Volvo Trucks

Нови усъвършенствания, проектирани да намалят разхода на гориво и значително да подобрят емисиите CO2, като в същото време подобряват управляемостта за още по-приятно шофиране, са добавени към концепцията I-Save на Volvo Trucks. I-Save покрива технологични оптимизации в двигателя, контролния софтуер и мерки за намаляване на въздушното съпротивление – всички, направени да постигнат една обща цел – възможно най-голямо повишаване на енергийната ефективност.

Volvo Trucks разгледаха в дълбочина много детайли от критично значение, които заедно добавят значителни икономии.

Volvo сега отвежда своята концепция Volvo FH I-Save една стъпка напред, за да осигури пълна оптимизация на процеса на горене в двигателя посредством адаптиране на дюзите, компресията и разпределителния вал конкретно към прецизираните и уникални нови бутала с вълнообразна горивна камера. Цялостното тегло и вътрешно триене също са намалени. Високоефективното турбо и маслената помпа са усъвършенствани и дори маслените, горивните и въздушните филтри са с патентовани модификации за по-добра производителност.

Хелена Алсио, вицепрезидент продуктово управление във Volvo Trucks.

Използвайки за основа двигател, който вече има висока производителност, ние разгледахме в дълбочина много детайли от критично значение, които заедно добавят значителни икономии. Всичко се свежда до това да оползотворим максимално енергията от всяка капка гориво, казва Хелена Алсио, вицепрезидент продуктово управление във Volvo Trucks.


По-плавно, по-интелигентно и по-бързо

Сърцето на I-Save е 13-литровия двигател с тубро компаунд технологията на Volvo, D13TC, което прави възможно шофирането при ниски обороти на двигателя и високи предавки за по-дълги периоди от време. Резултатът е по-плавно и по-тихо шофиране. Двигателят работи с висока ефективност при всяка скорост на въртене, с най-добър резултат в диапазона от 900 до 1300 об/м.

Освен всички хардуерни оптимизации, е добавено ново поколение софтуер за управление на двигателя, който от своя страна комуникира с усъвършенстваната трансмисия I-Shift. Резултатът е не само подобрена икономия на гориво, а и отчетливо по-добра управляемост, тъй като интелигентното актуализиране на стратегията за смяна на предавките създава по-бърза реакция и още по-хармонично шофиране.

I-Torque е нов, интелигентен софтуер за въртящия момент, който повишава енергийната ефективност посредством анализиране на топографските данни от системата I-See и адаптиране на шофирането към действителния маршрут. I-See използва информацията за планирания маршрут, за да оползотвори по най-добрия възможен начин кинетичната енергия на камиона при шофиране по хълмист терен. Новата функция I-Torque управлява смяната на предавките, въртящия момент на двигателя и спирането при активиран I-Cruise

За да намали разхода на гориво, камионът стартира в режим Eco и като водач, вие винаги имате достъп до необходимата мощност и можете да очаквате по-бърза реакция на трансмисията и въртящия момент от силовата линия, продължава Хелена Алсио.

При шофиране на дълги разстояния аеродинамиката на камиона играе важна роля за икономията на гориво и са направени няколко промени, които да подобрят обтекаемостта, като по-тесни пролуки в предната част на кабината и по-дълги удължения на вратите.

I-Save служи добре на клиентите на Volvo от представянето си през 2019 година. Всички двигатели са сертифицирани за работа с HVO100, възобновяем дизел под формата на хидрогенирани растителни масла.

Volvo FH, FM и FMX със стандартни 11- и 13-литрови Евро 6 двигатели също имат актуализации, които ще повишат енергийната ефективност.

По пътя без фосилни горива

Целта на Volvo Trucks е електрическите камиони да съставляват половината от продажбите през 2030 година. Въпреки това двигателят с вътрешно горене ще продължи да играе роля и подобрената ефективност, идваща от тези нови усъвършенствания в силовата линия на I-Save е един важен начин, който да допренесе за намаляването на емисиите CO2. “Ние сме ангажирани с Парижкото споразумение за климатичните промени и предприемаме твърди действия за значително намаляване на емисиите CO2, свързани с пътните превози на товари. Въпреки, че считаме електромобилността за основно решение в дългосрочна перспектива, енергийно ефективните двигатели с вътрешно горене ще продължат да имат важен принос още много години, заключава Хелена Алсио.

ИзточникVolvo Trucks
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари