29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниГоляма стъпка към нулеви емисии за MAN

Голяма стъпка към нулеви емисии за MAN

MAN ускорява трансформацията си и прави големи стъпки към задвижващи системи с нулеви емисии: под мотото „Бъдещето започва сега – проправяме пътя към нулевите емисии базираният в Мюнхен производител на товарни автомобили представи в средата на февруари в Нюрнберг почти сериен електрически камион и даде зелена светлина на важен водороден проект за бъдещето.


Първите е-камиони още в началото на 2024 г.

Фокусът на научноизследователската и развойната дейност в MAN продължава да бъде върху батерийно-електрическите задвижвания. Те ще задвижват тежките електронни камиони, които компанията ще пусне на пазара още през 2024 г. – почти една година по-рано от първоначално планираното. Но в точното време: MAN предполага, че тогава търсенето на електрически търговски превозни средства наистина ще нарасне. Затова след две години първите 200 електрически камиона ще слязат от производствената линия в главния завод за електронна мобилност на MAN в Мюнхен. MAN също така иска да увеличи степента на добавена стойност на електрическите търговски превозни средства с акумулаторни батерии и за тази цел да създаде собствено сглобяване на акумулаторни пакети.

През 2024 г. първия eTruck ще слезе от поточната линия в Мюнхен.

В средата на февруари в Нюрнберг MAN показа за първи път своя бъдещ електромобил eTruck, който може да покрие повечето приложения в транспортния сектор. „Малко преди средата на десетилетието общите разходи за притежание на тежкотоварни електрически и дизелови камиони ще бъдат еднакви в много европейски страни“, заяви на събитието главният изпълнителен директор на MAN Александър Власкамп. „В технологията на батериите очакваме голям скок през следващите няколко години – с пробег до 1000 км и време за зареждане много под един час. Това най-накрая ще направи този тип задвижване подходящо за транспорт на дълги разстояния и готово за масовия пазар.“

Батериите на автомобилите са централен компонент по пътя към задвижване с нулеви емисии. Ето защо MAN започна да изгражда собствен експертен опит в сглобяването на акумулаторни батерии още през пролетта на 2021 г. Ядрото за това е Техническият център за eMobility на площадката в Нюрнберг, където се произвеждат поотделно първите акумулаторни пакети за тестване на електрически превозни средства и за вътрешни тестове.

Освен това разработването на инфраструктура за зареждане е от решаващо значение за трансформацията на транспортната индустрия. Групата TRATON, компанията майка на MAN Truck & Bus, също ще допринесе за това: международната компания за търговски превозни средства участва в разработването на високоефективна мрежа за зареждане в Европа като част от съвместно предприятие.


“Баварският флот” набира скорост

MAN предвижда също така използването на задвижвани с водород камиони в избрани области на приложение, като например тежкотоварни превози на дълги разстояния. Ето защо компанията изгражда допълнителен експертен потенциал в областта на водородната технология – с подкрепата на провинция Бавария: тя финансира изследователския проект “Баварски флот” като част от собствената си водородна стратегия с 8,5 млн. евро, като по този начин ускорява развитието на експертния потенциал.

В рамките на проекта MAN разработва камион с горивна клетка заедно с партньорите от индустрията Bosch, Faurecia и ZF. Първите превозни средства ще бъдат доставени на петте клиента BayWa, DB Schenker, GRESS Spedition, Rhenus Logistics и Spedition Dettendorfer в средата на 2024 г., където ще бъдат тествани в реални условия в продължение на една година.

С решението за финансиране, взето от баварския министър-председател Маркус Зьодер и баварския министър на икономиката Хуберт Айвангер в средата на февруари, проектът набира скорост. “Политиците, които познават нашите дълги цикли на развитие, действат много далновидно, като подкрепят нашите изследвания в областта на водорода”, казва Власкамп. “Това е особено добре дошло и в същото време е силен сигнал и ясен ангажимент към нашето местоположение в Нюрнберг и към MAN.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари