4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниПроект ANITA: Планиране на мисията за Терминал 4.0 в ход

Проект ANITA: Планиране на мисията за Терминал 4.0 в ход

Целта на партньорите по проекта Deutsche Bahn, MAN Truck & Bus, Университета за приложни науки Fresenius и Götting KG е поставена: в рамките на проекта ANITA (Autonomous Innovation in Terminal Operations) автоматизираните камиони трябва да се движат самостоятелно в контейнерното депо на DB Intermodal Services и терминала DUSS (Deutsche Umschlaggesellschaft Schiene-Straße mbH) в Улм Дорнщат най-късно до 2023 г. Необходимата за това електрическа схема е създадена за кратко време. По този начин процедурите и процесите на терминала се трансформират универсално за всички участващи системи. С това “планиране на мисията” разработването на превозното средство навлиза в решителната фаза.

Благодарение на добрата работа, извършена от Университета за приложни науки Fresenius и създаването на планирането на мисията сега можем да започнем следващите стъпки за разработване на нашия камион ANITA. Това ни доближава все повече до общата ни цел за използване на автономния камион при обработката на контейнери. Тези тестови пътувания по проекта ще дадат на MAN допълнителни данни за разработването на бъдещо автономно шофиране в движението от хъб до хъб по определени маршрути между логистични терминали”, казва ръководителят на проекта на MAN Амели Жакмарт-Пюрсон за постигнатия крайъгълен камък.

Университетът за приложни науки Fresenius представи резултатите от анализа си още през лятото на 2021 г., след като изследователите, ръководени от проф. д-р Кристиан Т. Хаас, анализираха процесите и поведението на хората и машините на място в сътрудничество с MAN Truck & Bus. В края на краищата, за да може един камион в бъдеще да се движи напълно автоматично в терминалите за контейнери и DUSS в Улм, той трябва да може да комуникира с инфраструктурата. Заедно с партньора си Deon Digital Университетът за приложни науки Fresenius вече е прехвърлил тези констатации в цифров набор от правила и е програмирал различни модули, базирани на общ език. “За да осигурим ясна и пълна комуникационна верига, използвахме езика за спецификация на договорите CSL на Deon Digital като общ език за това”, обяснява Хаас. “По този начин всички процеси се настройват като отделни договори.

Резултатът е цялостна система за планиране на мисията, която свързва както превозното средство, така и двете много различни ИТ системи на терминалите за контейнери и DUSS. Подобно на универсален преводач, решението говори на езиците на всички разнородни системи и насочва автоматизирания камион в процеса на обработка на контейнери. Този софтуер, който постоянно се оптимизира, вече може да бъде включен от партньорите по проекта MAN Truck & Bus и Götting в разработването на автономния автомобил. Очаква се първите тестови шофирания с прототипа на камиона да се проведат в Улм Дорнщат в края на 2022 г. В бъдеще други контейнерни терминали на DB AG в Германия също ще бъдат дигитализирани и автоматизирани – по пътна карта, водеща към бъдещия терминал 4.0.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари