7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТехнологииКак технологиите за безопасност на ZF помагат на производителите на оригинално оборудване

Как технологиите за безопасност на ZF помагат на производителите на оригинално оборудване

Движението трябва да бъде по-безопасно. Това е нещо, за което обществото, производителите на превозни средства и законодателите са съгласни и в което влиза в сила “Регламент за обща безопасност” (GSR) на Европейския съюз. Законодателната рамка, последно актуализирана през 2019 г., прави усъвършенстваните функции за безопасност задължителни за новите превозни средства, продавани на европейския пазар. Пускането на нова автомобилна платформа в Европа изисква първо официално издаване на хомологация (наречена “първо типово одобрение”), а след това още едно одобрение, когато новите превозни средства получат първите си регистрационни табели (наречено “първа регистрация”). С последните актуализации на GSR новите търговски превозни средства трябва да притежават (наред с други) шестте функции на ADAS, показани тук, съответно от средата на 2022 г. (за хомологация) и от средата на 2024 г. (за регистрация).

Функциите на ADAS стават задължителни за търговските превозни средства въз основа на предстоящия европейски Регламент за обща безопасност (GSR).

Човешкият фактор и неговата роля в GSR

Както може би сте забелязали, тези функции изглежда са съсредоточени главно върху поддържането на вниманието и бдителността на водачите. Това е така, защото човешкият фактор все още е най-честата причина за произшествията и подпомагането на водачите в това отношение е най-добрият начин за повишаване на безопасността във всички форми на движение.

В това видео, можете да научите повече за историята на GSR, нейната цел и кои участници в движението законодателите се стремят да защитят:

Европейски “Регламент за общата безопасност” (GSR) и търговските превозни средства: Какво трябва да знаете.

Съществуват шест характеристики, които ще бъдат задължителни за хомологациите на нови превозни средства от юли 2022 г. и за регистрациите на нови превозни средства от юли 2024 г: Системата за информация за движещите се превозни средства (MOIS), системата за информация за мъртвата зона (BSIS), системата за информация за движението на заден ход (REIS), интелигентният асистент за скорост (ISA), системата за предупреждение за сънливост и бдителност на водача (DDAW) и системата за следене на налягането в гумите (TPMS). Въпреки че в текста на GSR е посочено кои функции са задължителни, точният начин на реализирането им на техническо ниво може да бъде решен индивидуално от производителите на автомобили. А производителите на превозни средства от своя страна решават да разчитат на ZF. С обширното си продуктово портфолио от усъвършенствани технологии за спирачки и кормилно управление, интелигентна интеграция на данни, ECU с изкуствен интелект, прецизни сензори и други, ZF може да предостави на ОЕМ мащабируеми подходи за изпълнение на изискванията на GSR. От единични компоненти до цялостни системи, ZF е универсалното звено за производителите на превозни средства за внедряване на функции за безопасност в техните тежкотоварни превозни средства и за постигане на целите на GSR.

ИзточникZF
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари