7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЕлектромобилностVolvo FH Electric, подложен на изпитание

Volvo FH Electric, подложен на изпитание

В Германия бе проведен първият независим тест за енергийна ефективност на напълно натоварен тежкотоварен електрически камион Volvo. Камионът надмина официалния пробег и използва 50% по-малко енергия в сравнение с дизеловия си аналог.

Електрическата силова линия е много ефективна и прави изцяло електрическия камион много мощно средство за намаляване на емисиите CO2.

Камионът, подложен на тест, бе Volvo FH Electric, превозно средство с нулеви емисии на отработени газове с 490 kW непрекъсната мощност и брутно тегло на композицията от 40 тона. Германският журналист Ян Бургдорф изпробва камиона по добре известното тестово трасе на Green Truck с дължина 343 км, което включва магистрални пътища, хълмисти терени, както и по-тесни пътища, и което се използва за тестване на камиони на различни производители при разнообразни условия.

Трябва да кажа, че карайки този камион, той е също толкова пъргав, даже още по-пъргав, от дизеловия си събрат. Водачите ще бъдат много изненадани колко лесно е да се шофира, колко тих е камиона и колко добре реагира. Няма каквито и да е вибрации”, казва Ян Бургдорф.

Volvo FH Electric поддържа средна скорост от 80 км/ч по цялото трасе, която е равна на тази, постигната от камион с дизелов двигател, оборудван с пакета за горивна ефективност на Volvo, I-Save. Електрическият камион постигна пробег от 345 км с едно зареждане при консумация от само 1.1 кВтч/км.

Резултатите от този тест показват, че е възможно да се постигне пробег до 500 км в един стандартен работен ден, с кратко прекъсване за дозареждане, например във времето на обедната почивка”, обяснява Тобиас Бергман, директор медийни тестове във Volvo Trucks

 В изпитанието по трасето на Green Truck, Volvo FH Electric използва 50% по-малко енергия в сравнение с Volvo FH с аналогичен дизелов двигател. 

 “Електрическата силова линия е много ефективна и прави изцяло електрическия камион много мощно средство за намаляване на емисиите CO2”, коментира Тобиас Бергман.  

Целта на Volvo Trucks е електрическите камиони да съставляват половината от продажбите на компанията през 2030 година, а от 2040 година – 100% от продадените товарни автомобили да бъдат изцяло неутрани по отношение на емисиите въглероден диоксид, включително процеса на производството им (well-to-wheel).


Ние сме силно ангажирани с Парижкото споразумение за промените в климата. Поставени са научнообосновани цели и ние предприемаме действия за ускоряване на развитието към драстично намаляване на емисиите CO2, произтичащи от сухопътните товарни превози. Вярвам, че широката гама електрически камиони, които вече имаме на пазара е много ясно доказателство за това”, заключава Тобиас Бергман.

Факти за теста и камиона

  • Брутно тегло на композицията: 40 тона
  • Средна скорост: 80 км/ч
  • Консумация на енергия: 1,1 кВтч/км
  • Капацитет на батерията: 540 кВтч
  • Изходна мощност: 490 kW непрекъсната мощност
  • Общо разстояние на тестовото трасе: 343 км
  • Общ пробег с едно зареждане: 345 км
  • Тестваният Volvo FH Electric може да измине до 500 км в нормален работен ден, с дозареждане, например във времето на обедната почивка на водача
Volvo Trucks – първи независим пътен тест на тежкотоварен електрически камион.
ИзточникVolvo Trucks
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари