4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЕкологияH2-Mobility Austria: До 2030 г. по пътищата на Австрия ще се движат...

H2-Mobility Austria: До 2030 г. по пътищата на Австрия ще се движат около 2000 камиона, задвижвани с водород

Проучване на Deloitte доказва икономическата значимост на камионите с водородно задвижване за Австрия като място за бизнес


Австрия преследва целта да стане неутрална по отношение на климата до 2040 г. В допълнение към електрическата мобилност, водородната мобилност също ще придобива все по-голямо значение в Австрия. Консорциумът H2-Mobility Austria признава това и има за цел до 2030 г. да пусне по пътищата около 2000 тежкотоварни автомобила с водород, които да допълнят железопътния товарен транспорт. Според ново проучване на Deloitte камионите, задвижвани с водород, се отличават с по-голям пробег при пътувания на дълги разстояния. 2000-те камиона ще донесат на Австрия добавена стойност от общо 475 млн. евро и ще положат основите на местна водородна индустрия. Сега от федералното правителство зависи да създаде ясни рамкови условия, като например модели на финансиране и ясно етикетиране на зеления водород.

За да се постигне неутралност по отношение на климата, е необходим пакет от мерки и инициативи. Поради това консорциумът H2-Mobility Austria, който се състои от известни местни компании, се фокусира върху бъдещата роля на камионите в товарния транспорт. За да се конкретизира пътната карта за постигане на по-голяма устойчивост, на консултантската фирма Deloitte беше възложено да изготви проучване за водородната мобилност с акцент върху тежкотоварните превозни средства. Резултатите вече са налични.

Александър Кайнер, партньор в Deloitte Австрия.

Като основен елемент за постигане на целите в областта на климата и по-нататъшно развитие на конкурентоспособността на водородната индустрия консорциумът си е поставил амбициозна цел: до 2030 г. по пътищата на Австрия трябва да се движат около 2000 водородни камиона. Това може да намали емисиите на CO2 с 35%. За дълги разстояния ще е необходимо да се използват превозни средства без двигатели с вътрешно горене. “Много компании вече използват превозни средства с батерии, но те не разполагат с необходимия товарен обем и обхват. От друга страна, водородните камиони могат да се използват за пътувания с по-голям пробег и по този начин представляват важна връзка между железопътния и автомобилния транспорт”, обяснява Александър Кайнер, партньор в Deloitte Австрия.


Водородната мобилност носи екологични и икономически предимства

Консултантската фирма Deloitte изчислява, че в Австрия 80 % от допълнителните технологични разходи могат да бъдат субсидирани в инфраструктурата на резервоарите и в превозните средства. Според проучването, за да се пуснат по пътищата около 2000 превозни средства до 2030 г., както и за да се създаде необходимата инфраструктура за резервоари, ще са необходими около 460 млн. евро.

Производството на водород и изграждането на инфраструктурата на бензиностанциите ще донесат допълнителна добавена стойност в размер на 475 млн. евро на Австрия като място за бизнес. При 2000 автомобила това означава спестяване на 70 милиона тона дизелово гориво, което ще бъде заменено с австрийски зелен водород. Тежкотоварните камиони с водород ще доведат до годишно намаляване на емисиите на CO2 с около 24 000 тона и ще намалят праховите частици с до 50%”, изчислява експертът на Делойт Александър Кайнер. “Освен това инициативата би могла да създаде от 3000 до 4000 нови работни места до 2030 г.


Необходими са ясни рамкови условия

Петер Умундум, член на управителния съвет на Австрийските пощи.

Понастоящем изчислените разходи за водородни камиони и за инфраструктура за зареждане в цялата страна все още надвишават разходите за съществуващата инфраструктура за зареждане на дизелови автомобили. През следващите две години трябва да се създадат ясни рамкови условия в сътрудничество с федералното правителство, за да се намалят чувствително тези разходи за водородната инфраструктура и да се създаде инвестиционна сигурност за предприятията. “За да намалим емисиите и при тежкотоварния трафик, сега трябва да дадем тласък на водородната мобилност в Австрия”, заяви Петер Умундум, член на управителния съвет на Австрийските пощи. “Зеленият водород трябва да бъде ясно обозначен в процеса на производство. Заедно с други големи компании, ние като оператори на автопаркове сме готови да поемем част от допълнителните разходи. В началото на трансформацията обаче се нуждаем и от подкрепата на публичния сектор. Разширяването на електронната мобилност показа колко добре работи това.

Ролф Драйсбах, управляващ директор на AVL List GmbH.

Ролф Драйсбах, управляващ директор на AVL List GmbH, добавя: “2000 тежкотоварни камиона с водород по пътищата на Австрия – това е първият важен етап. Това трябва да бъде началният сигнал за развитието на конкурентоспособна национална водородна индустрия. Производството на екологичен водород означава влагане на горива в местното производство на устойчива електроенергия. Компаниите в Австрия имат възможност да инвестират в изграждането на инфраструктурата и да заемат водеща роля в световната верига за доставки на водородни камиони”.


Съседните на Австрия държави дават добър пример

Волфрам Сенгер-Вайс, председател на управителния съвет на Gebrüder Weiss GmbH.

В съседните ни страни водородът вече се използва успешно в тежкотоварния транспорт. В Швейцария например вече се движат 50 камиона с водород. Германия също изпраща положителен сигнал: решенията за устойчива мобилност в областта на превозните средства и инфраструктурата се субсидират с 80% от инвестиционните разходи. “Нашите съседи от DACH-региона са водещи – сега Австрия трябва да ги последва. Трябва да се създадат необходимите условия за изграждане на вътрешната инфраструктура в цялата страна и за разширяване на флота от камиони с водород”, подчертава в заключение Волфрам Сенгер-Вайс, председател на управителния съвет на Gebrüder Weiss GmbH. Gebrüder Weiss вече успешно е реализирала проект за водород в Швейцария.


За консорциума H2 Mobility

Консорциумът H2 Mobility е създаден през 2021 г. и се състои от компании, които обхващат цялата верига на стойността на водородната индустрия. Следните 11 партньори обединиха усилията си: AVL List GmbH, Gebrüder Weiss GmbH, Magna International Inc, OMV AG, Österreichische Post AG, REWE-Group, Rosenbauer International AG, Spar Österreichische Warenhandels-AG, Verbund AG, WKO, Worthington Cylinders GmbH.

Източникots.at, Deloitte
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари