30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниMAN eTGM открива нови области на приложение

MAN eTGM открива нови области на приложение

Първият електрически камион с акумулаторна батерия в търговията със строителни материали в Германия беше пуснат в експлоатация от STARK Deutschland GmbH. MAN eTGM, който е съфинансиран от федерална провинция Хесен, ще доставя строителни материали на обектите за строителство. Друга премиера в този контекст е бордовият виличен повдигач, който също е с електрическо задвижване.

STARK Deutschland GmbH е първата компания в германската търговия със строителни материали, която участва в практически тест за eLogistics в сътрудничество с Университета за приложни науки във Фулда. Фокусът на този тест за приложение в реални условия е доставката на строителни материали с изцяло електрически камион от MAN Truck & Bus, MAN eTGM, в комбинация с електрически мотокар. За MAN eTGM това е първото внедряване в търговията със строителни материали, която представлява нова област на приложение за електрически камион поради по-нееднообразните маршрути. STARK Германия е част от международната група STARK, със седалище в Копенхаген, и един от водещите търговци на строителни материали в Германия. В около 260 филиала, около 6000 служители генерират годишен оборот от приблизително 2,5 милиарда евро.

Нилс Хайне, който отговаря за отдела за продажби на камиони eMobility в MAN Truck & Bus SE, класифицира използването на MAN eTGM в търговията със строителни материали по следния начин: “По пътя към устойчив товарен транспорт е необходимо всички сектори да се включат в него. Ето защо съм много доволен, че успяхме да убедим STARK, клиент от област на приложение в строителния сектор, в ефективността на нашия електрически камион. Ние в MAN сме твърдо убедени, че електрическата мобилност е ключовата технология, с която трансформацията на транспортния сектор ще бъде успешна от екологична и икономическа гледна точка.

В клоновете на Raab Karcher във Франкфурт на Майн и Дармщат са изградени зарядни станции с мощност 55 kW.

Зоната на действие на този практически тест, провеждан в сътрудничество на Университета за приложни науки във Фулда, е регионът Рейн-Майн. В клоновете на Raab Karcher, марка на STARK Германия, във Франкфурт на Майн и Дармщат са изградени зарядни станции с мощност на зареждане 55 kW. MAN eTGM ще започва и завършва обиколките си там. Като част от практическия тест през следващите месеци ще бъде събрани данни, за да се проучи потенциалът на eTrucks в областта на доставките.

За MAN eTGM това е първото внедряване в търговията със строителни материали, която представлява нова област на приложение за електрическия камион поради по-нееднообразните маршрути.

Сигнал за старт на проекта, с който търговецът на строителни материали придвижва инициативата на федерална провинция Хесен за насърчаване на устойчивия транспорт, бе даден на 29 ноември 2021 г. с пускането в експлоатация на 26-тонния MAN eTGM. “Още през март 2021 г. групата STARK се ангажира с целта от 1,5 градуса, заложена в Парижкото споразумение за климата, като част от “научно обоснованите цели”. С придобиването на eTruck и стартирането на проекта сега се стремим към тази цел още по-силно в Германия заедно с Университета във Фулда и нашите силни партньори-доставчици”, казва Михаел Кнупел, главен изпълнителен директор на STARK Германия.

Кристоф Хубер, председател на Изпълнителния съвет на MAN Truck & Bus Deutschland GmbH, също се фокусира върху аспекта на устойчивостта: “Дългосрочната цел е по-устойчива ориентация на транспортния сектор в Германия. Като производител на товарни автомобили ние искаме да дадем съществен принос тук с нашите превозни средства без вредни емисии на местно ниво и в същото време да предоставим на нашите клиенти цялостна подкрепа по пътя им към електромобилността, включително 360° консултации, обучение на водачи и отлично обслужване.” Михаел Фол, ръководител на MAN Transport Solutions Consulting, добавя, че консултантският проект в STARK Германия е бил особено интересен. Той дава следната представа: “Първо, анализирахме възможните обиколки в три различни града. След това, посредством кратък списък, изготвихме препоръчителен за клиента начин на действие за първоначалното внедряване на eTGM.

Ключова технология за електрическо задвижване: MAN eTGM вече се движи из германския метрополис на Майн.

Тъй като повече от 95 % от приблизително 260-те филиала в мрежата на марката STARK Germany вече се захранват със зелена електроенергия, въглеродният отпечатък на проекта също се подобрява чрез “зареждане” със зелена енергия. Особено в градските райони шумовото замърсяване също е огромно предимство на eTGM, който за разлика от камионите с двигатели с вътрешно горене се плъзга почти безшумно по пътищата. “След две седмици експлоатация реакциите на нашите клиенти потвърждават, че сме взели правилно и най-вече пионерско решение, като сме участвали в съвместния проект с Университета за приложни науки във Фулда”, казва Тимо Кирщайн, управляващ директор продажби в STARK Германия. “Сигурни сме, че темата за устойчивостта ще бъде още по-силен фактор за успех в бъдеще.

Пробегът на MAN TGM 26.360 E LL, както е официалното му типово обозначение, е до 200 км в зависимост от района на експлоатация, климатичните и топографските условия. Задвижването на eTGM се осъществява от електромотор с мощност 264 kW (360 к.с.), който осигурява максимален въртящ момент от 3100 Nm. Спомагателните агрегати като сервоусилвателя на волана, въздушния компресор и климатика се управляват електрически и се контролират от системата за управление на енергията в зависимост от нуждите, като по този начин се пести енергия. Акумулаторите могат да се зареждат с мощност 22 или 44 kW с променлив ток или като така нареченото “зареждане с висока мощност” с до 150 kW/800 V постоянен ток. Освен това автомобилът е оборудван с електрически мотокар, който е с полезен товар до 2,5 тона и се задвижва от електромотор с мощност 13 kW.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари