29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоРемаркета и надстройкиeTrailer на Krone печели наградата за иновации на ZENIT

eTrailer на Krone печели наградата за иновации на ZENIT

Базираната в Аахен компания Trailer Dynamics, основана през 2018 г., и Krone искат да допринесат значително за „зелената логистика“. За тази цел те са разработили електрическо задвижване за камиони за дълги разстояния. То намалява емисиите на CO2 на дизеловите камиони и също така осигурява забележимо увеличаване на пробега на електрическите влекачи. Основата е eTrailer – мощна електрическа ос, която работи независимо от влекача. Тестовете с първия прототип потвърждават големите очаквания към иновативната система. На 17 януари 2022 г. Trailer Dynamics и Krone бяха удостоени с наградата за иновации на мрежата ZENIT e.V., която се предоставя в размер на 10 000 евро. Наградата беше връчена от проф. д-р Андреас Пинкварт, министъра на иновациите на Северен Рейн-Вестфалия (NRW) и председателя на мрежата ZENIT Томас Ауленщайн.

Михаел Нимч, управляващ директор на Trailer Dynamics, получи наградата за иновации от ръцете на министъра на иновациите на провинция Северен Рейн-Вестфалия проф. д-р Андреас Пинкварт и председателя на мрежата ZENIT e.V. Томас Ойленщайн / Снимка: ZENIT e.V.

Целите на ЕС и на федералното правителство в областта на околната среда са високи. В сравнение с 1990 г. нетните емисии на парникови газове трябва да бъдат намалени с поне 55% до 2030 г. Поради това най-важната целева група за Trailer Dynamics в първата стъпка е по-специално съществуващият парк от дизелови полуприцепи. „Предполагаме, че тези системи ще продължат да представляват преобладаващата моторизация на товарния транспорт на дълги разстояния през следващите 20 до 30 години“, прогнозират управляващите директори Михаел Нимч, Абдула Джабер и Йохен Мелман. Тъй като вече съществуват решения за намаляване на вредните емисии за камиони, които пътуват предимно на къси разстояния, Trailer Dynamics се фокусира върху дизеловите камиони, които изминават повече от 500 км по време на пътуванията си. Целта е да се намали разходът им на гориво с повече от 20% и по този начин да се спестят поне 20 тона CO2 на съчленен камион годишно. Ако приемем, че пазарният дял на eTrailers е 10 процента, това би довело до годишно намаляване на емисиите с повече от един милион тона CO2 в Германия.

Ползата от eTrailer трябва да бъде не само за околната среда, но и за логистичните компании. Благодарение на допълнителната мощност на eAxle, влекачът се поддържа в задвижването и също така може лесно да бъде оразмерен по-малък, като по този начин се намаляват текущите оперативни разходи или TCO. Системата може да се комбинира с всички обичайни влекачи.

Принципът на работа на системата е сложен: електрическата ос замества една от конвенционалните оси на ремаркето, която не е със задвижване. Сензорният шарнир също така позволява функционално независимо управление на електрическото задвижване в реално време заедно с влекача. В комбинация на eTrailer с дизеловия автомобил това превръща цялата система влекач – ремарке в електрически plug-in хибрид.

Сътрудничеството между Trailer Dynamics и Krone е отличено

Стратегическото сътрудничество с производителя на ремаркета Krone от Верлте в Долна Саксония гарантира компетентна индустриализация, качествено и бързо пускане на пазара и професионално следпродажбено обслужване в текущия процес. Постоянният обмен на опит в контекста на по-нататъшното развитие, повишаването на ефективността, дизайна, намаляването на теглото и спазването на минималните количества е основен градивен елемент за екипа на Trailer Dynamics по пътя към предсерийното производство.

ИзточникKrone Trailer
СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари