7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛогистикаACEA е за ускорено изграждане на инфраструктура за тежкотоварни автомобили с нулеви...

ACEA е за ускорено изграждане на инфраструктура за тежкотоварни автомобили с нулеви емисии

Днес Асоциацията на европейските автомобилни производители (ACEA) избра Мартин Лундстед, главен изпълнителен директор на Volvo Group, за председател на своя Съвет за търговски превозни средства за следващата година.

„2022 г. ще бъде решаваща година по пътя към автомобилния товарен транспорт с нулеви емисии“, заяви г-н Лундстед.

В момента Европейският парламент и националните правителства обсъждат предложения Регламент за инфраструктурата за алтернативни горива (AFIR), който ще въведе задължителни цели за инфраструктурата за зареждане и презареждане за всяка държава – членка на ЕС. Европейската комисия също така ще предложи ревизирани стандарти за CO2 за тежкотоварни превозни средства по-късно тази година.

„Електрическите камиони с акумулаторни батерии са готови да излязат на пътя в голям брой, а камионите с горивни клетки ще ги последват скоро“, обясни г-н Лундстед. „Въпреки това способността на транспортните оператори да инвестират в камиони с нулеви емисии е пряко свързана с наличието на подходяща инфраструктура за зареждане и презареждане.“

„За съжаление, днес почти напълно липсва инфраструктура, която да е съобразена със специфичните нужди на тежкотоварните превозни средства“, предупреди Лундстед.

„Това е нещо, на което AFIR трябва да обърне спешно внимание, като постави специални и амбициозни цели за специфичната за камионите инфраструктура. Въпросът е много прост: нито един транспортен оператор няма да си купи електрически камион с акумулаторна батерия, ако не може да го зарежда за гладка и безпроблемна работа.“

Политиците трябва напълно да разберат, че определянето на целите на AFIR за тежкотоварните превозни средства сега – преди преразглеждането на стандартите за CO2 по-късно през 2022 г. – на практика ще предопредели намаляването на CO2, което може да се очаква от автомобилния товарен транспорт до края на това десетилетие.

ACEA също така отбелязва, че изискванията към инфраструктурата на товарните автомобили са напълно различни от тези към леките автомобили – особено по отношение на местоположението, пространството и минималните нива на мощност.

Съветът на директорите на ACEA по автобиография и туризъм ежегодно избира своя председател. Г-н Лундстед поема поста от Мартин Даум, главен изпълнителен директор на Daimler Truck.

ИзточникACEA
СВЪРЗАНИ СТАТИИ

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете коментар!
Моля, въведете името си тук

- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари