7 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниMercedes-Benz Trucks и Einride подписват първата голяма поръчка за eActros

Mercedes-Benz Trucks и Einride подписват първата голяма поръчка за eActros

След старта на производството на задвижваните с батерии eActros в завода във Вьорт ам Рейн през октомври, Mercedes-Benz Trucks вече е направил първата голяма поръчка за 120 автомобила. Шведската технологична компания за товарни превози Einride, която е лидер в предоставянето на дигитални, електрически и автономни превози, ще разгърне автопарка от моделите eActros 300 и eActros 400 до клиенти на ключови европейски пазари. Mercedes-Benz Trucks ще достави локално неутралните по отношение на въглеродните емисии превозни средства за използване в тежкотоварни дистрибуторски операции от средата на 2022 г.

Карин Радстрьом, член на Управителния съвет на Daimler Truck Holding AG, отговаряща за регионите Европа и Латинска Америка и за марката Mercedes-Benz Truck: “С eActros навлязохме в нова, електрическа ера в автомобилните превози. Нашата цел е до 2030 г. да електрифицираме повече от половината от новите си превозни средства в Европа. Тази голяма поръчка показва, че eActros е подходящото превозно средство и ни укрепва по пътя към пълното декарбонизиране на транспортния сектор.

Андреас фон Валфелд, ръководител на отдел “Продажби и маркетинг” на Mercedes-Benz Trucks: “eActros е изключителен електрически камион, който ще отговори на високото качество и безопасност, които нашите клиенти изискват от марката със звезда. Нещо повече, ние сме вградили автомобила в набор от индивидуални услуги за електронна мобилност. За да постигнем това – и за да можем да предоставим пълната гама от услуги на големи автопаркове от електрически превозни средства – своевременно интензивно подготвихме нашата сервизна мрежа на Mercedes-Benz в Европа. Ето защо сме изключително доволни, че Einride реши да поръча голям брой камиони eActros.

Елен Кугелберг, главен оперативен директор, Einride: “Тъй като продължаваме да изграждаме нашия глобален парк от свързани електрически превозни средства, е наложително да си партнираме с най-добрите в класа си технически характеристики, които да съчетаем с нашите софтуерни решения, и ние уверено намерихме това с Mercedes-Benz eActros. Чрез съвместното разработване на продукти ще продължим заедно да осигуряваме ефективен и ефикасен път към електрификацията на индустрията.

Пробег до 400 км

Батериите на eActros могат да се състоят от три (eActros 300) или четири пакета батерии (eActros 400), всеки от които има инсталиран капацитет от 112 kWh1 и използваем капацитет от около 97 kWh2. Снабден с четири акумулаторни блока, eActros 400 има пробег до 400 км3. Технологичното сърце на електрическия камион е неговото задвижване, което се състои от твърд електрически мост с два вградени електрически двигателя и двустепенна трансмисия. Двата двигателя с течно охлаждане осигуряват постоянна мощност от 330 kW и максимална мощност от 400 kW. Освен това електрическата енергия може да бъде възстановена чрез рекуперация при движение с предвиждане. Енергията, възстановена при спиране, се връща в батериите на eActros и след това отново е на разположение за захранване на автомобила. eActros може да се зарежда с мощност до 160 kW. На конвенционална бърза зарядна станция за постоянен ток с ток на зареждане от 400 А трите акумулаторни пакета се зареждат за малко повече от един час от 20 % до 80 % от капацитета4.

––––––––––-
1  Номиналният капацитет на новата батерия, базиран на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на употреба и условията на околната среда.
2 Налична енергия за редовна експлоатация на камиона с новите батерии. Въз основа на вътрешно определени гранични условия, може да варира в зависимост от случая на използване и условията на околната среда.
3 Пробегът е определен вътрешно при оптимални условия, включващи 4 пакета батерии след предварителна подготовка в частично натоварен дистрибуторски трафик без ремарке при външна температура 20 °C.
4 Въз основа на вътрешно определени емпирични стойности при оптимални условия, включително външна температура 20 °C.


Предимствата на камиона с акумулаторна батерия от Mercedes-Benz

Двата интегрирани електрически двигателя имат висока ефективност и осигуряват постоянно подаване на мощност с висок стартов въртящ момент. Въртящият момент, който електромоторите осигуряват веднага, и двустепенната трансмисия осигуряват мощно ускорение, впечатляващ комфорт при шофиране и динамика на шофиране, която позволява по-спокойно шофиране с по-малко напрежение в сравнение с конвенционален камион с дизелов двигател. Освен това ниският център на тежестта подобрява управлението в завой. Нивото на шума в купето е намалено с 10 dB – което приблизително съответства на намаляване наполовина на нивото на възприемания шум – което също допринася за повишаване на комфорта на водача при работа с пълен товар. Благодарение на ниското ниво на шума са възможни и нощни доставки. За разлика от дизеловите камиони, вибрациите са значително по-малко.

Серийно производство на eActros в завода на Mercedes-Benz във Вьорт ам Рейн

Първият сериен eActros слиза от поточната линия в завода във Вьорт ам Рейн в началото на октомври 2021 г. Центърът за камиони на бъдещето, който беше официално пуснат в експлоатация с този старт на производството, е сърцето на серийното производство на eActros. Той се произвежда гъвкаво на съществуващата монтажна линия, заедно с конвенционално задвижваните камиони, преди да бъде вкаран в Центъра за камиони на бъдещето, за да бъде електрифициран. Сглобяването на различните типове превозни средства в завода във Вьорт по принцип ще бъде интегрирано във възможно най-голяма степен и основната структура на превозното средство ще се изгражда на една монтажна линия – независимо дали е монтиран конвенционален двигател с вътрешно горене или електрическо задвижване.

В бъдеще в Центъра за камиони на бъдещето ще се извършва и електрификацията на други въглеродно неутрални камиони Mercedes-Benz. Серийното производство на eEconic, който е разработен за общински нужди, трябва да започне през втората половина на 2022 г. Захранваният с батерии eActros LongHaul за автомобилни превози на дълги разстояния се планира да бъде готов за серийно производство през 2024 г.

СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари