30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниHYVIA, H скорост на водорода

HYVIA, H скорост на водорода

След като за седемте месеца от създаването си HYVIA – компанията, създадена в резултат на обединението между Renault Group и Plug Power – вече показа три прототипа на екологичен водород, тя превърна “скоростта” в име на играта. Главният изпълнителен директор Дейвид Холдербах обяснява как е събрал екип от хора, които мечтаят за зелено, и защо е било изключително важно да се действа бързо.

През януари миналата година главният изпълнителен директор на Renault Group, Лука де Мео, разкри стратегията Renaulution на групата и обяви значителен тласък на пазара на водородни решения. HYVIA, дружество с дялово участие 50/50 между Renault Group и Plug Power, стартира през юни в отговор на неотложността на ситуацията. Водещият принцип на компанията е да действа бързо, тъй като енергийният преход не може повече да чака.

Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор на HYVIA.

Докато за проектирането на един автомобил обикновено са необходими няколко години, в HYVIA всичко се случва на бързи обороти. Между юни и декември тя попълни екипите си, представи три прототипа за леки търговски превозни средства, задвижвани с водород, участва в многобройни събития, посветени на устойчивата мобилност, и започна тестове на производствените си модели. И всичко това още преди да бъде отбелязана първата годишнина на компанията!

Раждането на HYVIA е забележително, както по отношение на начина, по който е създадена, така и по отношение на дизайна на нейните прототипи. Всички ние трябваше да действаме бързо и заедно, за да разработим начини за декарбонизиране на мобилността.” каза Дейвид Холдербах, главен изпълнителен директор на HYVIA.


Стартъп дух, изграден върху силни ценности

В условията на затягащи се екологични разпоредби и общ консенсус, който се движи в една и съща посока, HYVIA знае, че трябва да действа бързо, за да осигури организиран отговор, който да отговори на очакванията на клиентите, като преодолее настоящите ограничения на водорода. Младата марка се е впуснала в приключение, което обединява квалифицирани и ентусиазирани хора.

Водещият принцип на HYVIA е да декарбонизира мобилността.

Дейвид Холдербах и неговият екип въплъщават гъвкавото управление и начина на мислене на стартиращите предприятия: вземат бързи решения, рационализират процесите и търсят и използват уменията, където и да се намират те. HYVIA, е семейство от 50 служители с много мотивация за споделяне наоколо, развълнувани да се справят с предизвикателствата на екологичната мобилност, задвижвана с водород. Група от хора, водени от общото си желание да окажат положително въздействие върху енергийния преход. Нисковъглероден транспорт: това е тяхната северна звезда, цел, която всички те прегръщат. В очите на Дейвид Холдербах това е видът ентусиазъм, който е от съществено значение, ако компанията иска да постигне амбициозната си цел да постигне 30% пазарен дял на пазара на водородни леки търговски превозни средства до 2030 г.


Промяна на играта за 200 дни

За по-малко от 200 дни HYVIA вече отбеляза някои важни етапи. От създаването ѝ досега са пуснати три прототипа на водородни превозни средства: Renault Master Van H2-TECH, Renault Master Chassis Cab H2-TECH и Renault Master Citybus H2-TECH. HYVIA включва и решение за станция за зареждане, тъй като компанията не вижда смисъл в продажбата на превозни средства без цялостно решение за зареждане с водород и презареждане. Това е постижение, което се основава на комбинирания опит на Renault Group и Plug Power. Никола Бенек, директор “Инженеринг”, ни разказва за пътуването и причините за тяхната мотивация:

Никола Бенек, директор по инженерните въпроси на HYVIA.

“Ние се учим в движение. Има истинско подражание, оживление, желание наистина да разберем за какво става въпрос и да предложим бързи решения. Обръщаме се към екипите на Renault Group за опита им в областта на лекотоварните автомобили и към хората от Plug Power за задълбочените им познания в областта на водородните решения. Сега сме във фазата на тестване и сближаване на първите ни автомобили!”


Зеленото бъдеще е сега

За операторите на автопаркове и местните власти, които използват интензивно превозни средства, сегашната гама от водородни решения е недостатъчна. Предлаганите решения са слабо адаптирани. За да отговори на нарастващото търсене, което става все по-належащо, HYVIA разработи уникална екосистема, базирана във Франция. За да ускори процеса, компанията избра да промени моделите Master E-TECH Electric, произведени в Батили (Североизточна Франция), и да сглоби горивните клетки и станциите за зареждане в завода Flins Re-Factory в покрайнините на Париж.

Както посочва Дейвид Холдербах, “ние сме в контакт с оператори на автопаркове и местни власти, “ранни осиновители”, които желаят да използват водород. Искаме да им предложим готови водородни решения: с други думи, водородни автомобили и екологични станции за бързо зареждане с водород.”

Водена от желанието да бъде част от промяната, която е в ход, HYVIA предприема бързи действия и приема едно пътуване, което едва сега започва.

През 2022 г. HYVIA ще пусне на пазара своята цялостна екосистема с три продукта, предназначени специално за корпоративни и местни правителствени автопаркове:

  • Renault Master Van H2-TECH: голям микробус за превоз на стоки и пратки с вместимост 12 м3 и пробег до 500 км
  • Renault Master Chassis Cab H2-TECH: за всякакъв вид употреба с голямо пространство за съхранение от 19 м3 и пробег до 250 км.
  • Renault Master Citybus H2-TECH: градски микробус, който може да превозва до 15 пътници, с пробег от около 300 км.
  • Станция за зареждане с водород HYVIA: за бързо зареждане (≤ 5 минути), за да се увеличи максимално наличността на автомобила.
ИзточникRenault Group
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари