25 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниКамионът с водородни горивни клетки на Daimler Truck получава лиценз за пътна...

Камионът с водородни горивни клетки на Daimler Truck получава лиценз за пътна употреба

Daimler Truck последователно следва технологичната си стратегия за електрификация на своите автомобили и сега достигна следващия етап: През октомври допълнително усъвършенстваният прототип на камиона с водородни горивни клетки Mercedes-Benz GenH2 Truck получи разрешение от германските власти за използване по обществените пътища. През април производителят на камиони започна да провежда тестове на Mercedes-Benz GenH2 Truck, който беше представен през 2020 г., на тестовите писти на компанията. Там камионът, който има за цел да постигне пробег до 1000 км и повече без спиране за зареждане с гориво в серийната си версия, вече успешно е натрупал няколко хиляди километра. Сега тестовете се разширяват до обществени пътища, т.е. на път B462 близо до Ращат. Там, като част от проекта eWayBW, товарните превози ще бъдат електрифицирани, за да се тестват камионите с контактна мрежа в експлоатация. Проектът ще включва и сравнителни тестове на чисто електрическите Mercedes-Benz eActros с батерии с камиони с контактна мрежа и камиони с горивни клетки от други производители. Daimler Truck не планира използването на товарни автомобили на контактната мрежа. От юли 2019 г. насам чисто електрическият Mercedes-Benz eActros с батерии се е доказал в обширни полеви изпитания в региона около Ращат в компанията Logistik Schmitt. С одобрението за пътна употреба на Mercedes-Benz GenH2 Truck Daimler Truck достигна важен етап по пътя към серийното производство.

Очаква се първите серийно произведени GenH2 Truck да бъдат предадени на клиенти от 2027 г. Освен това Daimler Truck има амбицията до 2039 г. да предлага в Европа, Япония и Северна Америка само нови превозни средства, които са въглеродно неутрални при движение (“tank-to-wheel”). За да постигне тази цел, Daimler Truck електрифицира своите превозни средства и следва двупосочна стратегия с използване на задвижващи системи, захранвани от батерии или базирани на водород. Тази комбинация от технологии дава възможност на Daimler Truck да предложи на клиентите си най-добрите варианти на превозни средства за конкретните случаи на употреба: колкото по-лек е товарът и колкото по-кратко е разстоянието, толкова по-вероятно е да се използват батерии. Колкото по-тежък е товарът и колкото по-дълго е разстоянието, толкова по-вероятно е горивните клетки да са предпочитаната система.

СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Нова генерация DAF | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари