4 октомври, 2022
Устойчив транспорт
НачалоТежкотоварниEлектрическият камион вече е в серийно производство: Старт на производството на батерийно-електрически...

Eлектрическият камион вече е в серийно производство: Старт на производството на батерийно-електрически eActros в завода на Mercedes-Benz във Вьорт

Световната премиера на Mercedes-Benz eActros се състоя в края на юни, а днес първият сериен автомобил слезе от производствената линия в новия Център за камиони на бъдещето в завода във Вьорт. Официалното откриване на производствената линия и стартирането на дейността на най-големия завод за сглобяване на товарни автомобили Mercedes-Benz бе поето от Даниела Шмит, министър на икономиката на провинция Райнланд-Пфалц, и Карин Радстрьом, член на Управителния съвет на Daimler Truck AG, отговарящ за Mercedes-Benz Trucks, заедно със Свен Гръбле, ръководител на Mercedes-Benz Trucks Operations, д-р Андреас Бахофер, ръководител на Plant & Production Wörth, и Томас Цвик, председател на работническия съвет на завода във Вьорт.

Сърцето на серийното производство на eActros е Центърът за камиони на бъдещето – производственото хале в сграда 75, което беше официално пуснато в експлоатация с началото на днешното серийно производство. В бъдеще тук ще се извършва и електрификацията на други CO2-неутрални камиони на Mercedes-Benz. Серийното производство на eEconic, разработен за общинска употреба, е планирано да започне през втората половина на 2022 г. Батерийно-електрическият eActros LongHaul за транспорт на дълги разстояния се планира да бъде готов за серийно производство през 2024 г.

Днешният старт на серийното производство на eActros е много солидно доказателство, че сме сериозни по отношение на транспорта с нулеви емисии”, казва Карин Радстрьом, член на Управителния съвет на Daimler Truck AG, отговарящ за Mercedes-Benz Trucks. “eActros, първият сериен камион на Mercedes-Benz с електрическа батерия, и свързаните с него услуги са важна стъпка за нас и за нашите клиенти към неутрален по отношение на емисиите на CO2 автомобилен транспорт. Освен това автомобилът има и много специално значение за завода във Вьорт и неговата дългосрочна ориентация: бъдещето на производството на камиони Mercedes-Benz започва днес. Искаме значително да разширим серийното производство на нашите електрически камиони тук.

Даниела Шмит, министър на икономиката и транспорта на Рейнланд-Пфалц, подчертава: “Със серийното производство на eActros в завода във Вьорт нашата федерална провинция прави още една важна стъпка към мобилността на хората и стоките на бъдещето. Освен това eActros “Произведено в Рейнланд-Пфалц” осигурява създаването на индустриална стойност в Рейнланд-Пфалц и е важен знак, че можем успешно да овладеем трансформацията в автомобилната индустрия.

Томас Цвик, председател на работническия съвет в завода на Mercedes-Benz във Вьорт: “Това е исторически момент не само за нашия завод, но и за региона. Бъдещето на транспорта ще бъде създадено от нашия завод в Южен Пфалц. За нашите колеги ще бъдат създадени нови работни места и нови професионални профили, а заедно с тях и допълнителни възможности за обучение и квалификация. Нашият завод се трансформира и ние го формираме заедно!

Център за камиони на бъдещето за електрификация на камиони с алтернативни задвижващи системи във Вьорт

Технологичната промяна в нашата индустрия към локално неутрални по отношение на CO2 камиони означава и огромна промяна за нашите локации и производство. Стартът на серийното производство на eActros не е всекидневно увеличаване на производството за нас, а истинско ново начало”, казва Свен Гръбле, ръководител на Mercedes-Benz Trucks Operations. “Нашата т.нар. fullflex концепция дава възможност за интегриране на е-камионите в съществуващото производство. По този начин заводът е в състояние ефективно и още по-бързо да се адаптира към съответното пазарно търсене и надеждно да изпълнява високите стандарти за качество на Mercedes-Benz.

Преди eActros да постъпи в Центъра за камиони на бъдещето за своята електрификация, той ще бъде гъвкаво произвеждан на съществуващата монтажна линия заедно с камионите с конвенционални задвижващи системи. По принцип сглобяването на различните типове превозни средства ще се извършва по възможно най-интегрирания начин и основната структура на превозното средство ще се изгражда на една монтажна линия – независимо дали е монтиран конвенционален двигател с вътрешно горене или електрическа задвижваща система.

След това eActros отива в Центъра за камиони на бъдещето, където се извършва електрификацията на превозното средство. През последните месеци там се извършва интензивна подготовка за новите производствени процеси. Това включва, наред с други неща, изграждането на нова монтажна линия. Стъпка по стъпка eActros ще бъде сглобяван тук. В допълнение към високоволтовите батерии, в различните производствени етапи се сглобяват и други високоволтови компоненти, включително зарядното устройство. То представлява интерфейс, чрез който автомобилът се свързва със зарядната станция. След като всички компоненти бъдат сглобени, цялата система се пуска в експлоатация в Центъра за камиони на бъдещето. След това камионът е готов за движение. Превозното средство се включва отново в редовния производствен процес за довършителни работи и окончателна проверка.

Новите производствени процеси водят и до нови изисквания към квалификацията и по-нататъшното развитие на работната сила. Започнали през 2018 г., досега над 2500 служители са преминали допълнително обучение за работа с високоволтови превозни средства и компоненти в собствения център за обучение на предприятието във Вьорт – и са придобили незаменими умения за сглобяването на електрически задвижвани камиони.

Заводът във Вьорт: център за локално неутрални по отношение на CO2 камиони в производствената мрежа на Mercedes-Benz Trucks

Началото е поставено с eActros, а след това ще последват и други модели: В средата на юли ръководството и работническият съвет се споразумяха за бъдеща целева картина, която включва устойчиво серийно производство на камиони с електрическа батерия и водородни горивни клетки в завода на Mercedes-Benz във Вьорт, по-нататъшно развитие и квалификация на работната сила в рамките на тази трансформация и по-нататъшно разширяване на цифровизацията в завода. По този начин Daimler Truck е ясно ангажиран с локацията във Вьорт, която ще играе важна роля за компанията в дългосрочен план с оглед на трансформацията към CO2-неутрален транспорт. С решението за производство на камиони с нулеви емисии във Вьорт компанията си осигурява дългосрочно използване на капацитета на завода и стабилна заетост на това място.

Д-р Андреас Баххофер, ръководител на завода и производството във Вьорт: “Нашето изключително гъвкаво производство гарантира ефективното сглобяване както на конвенционални, така и на локални камиони с нулеви емисии на СО2 в завода на Mercedes-Benz във Вьорт през следващите години – а с това и конкурентоспособността на цялата локация. Ворт се превръща в център за транспорта на бъдещето в производствената мрежа на Mercedes-Benz за товарни автомобили. Съчетаваме нашето технологично ноу-хау с напълно гъвкаво и ефективно производство, и всичко това в един CO2-неутрален, дигитализиран завод със съответната логистика и инфраструктура.

Зелена фабрика: производството ще бъде неутрално по отношение на CO2

В допълнение към продуктите, целият завод във Вьорт, включително производството, ще бъде CO2-неутрален от 2022 г., както всички други европейски заводи на Daimler Truck. Уникалната концепция за зелена енергия в Daimler прави това възможно, наред с други неща: Закупуването на електроенергия без CO2 от възобновяеми енергийни източници ще бъде в основата на CO2-неутралното производство. Като част от това, от 2022 г. нататък заводът ще получава електроенергия от вятърни и слънчеви паркове, както и от водноелектрически централи. По пътя към превръщането си в “зелен” завод заводът на Mercedes-Benz във Вьорт също така ще работи без CO2 в дългосрочен план, като през следващите няколко години последователно ще създаде изцяло възобновяема енергийна система. Важна роля играе и постоянното подобряване на енергийната ефективност в завода. Един пример: В дългосрочен план централна абсорбционна хладилна система ще замени стотици децентрализирани климатични инсталации в завода, като вместо електричество за климатизация ще се използва съществуващата топлина. Съществуващите сгради и инфраструктура също се обновяват изцяло по отношение на енергийната ефективност, а в производството се използват нови, по-щадящи климата технологии, като например процесът “Eco Paint” в бояджийския цех.

Mercedes-Benz eActros – от концептуален автомобил до сериен продукт

След като през 2016 г. Mercedes-Benz Trucks представи концептуалния автомобил на тежкотоварен камион за дистрибуция в градски условия на изложението за търговски превозни средства IAA в Хановер, от 2018 г. десет прототипа на eActros започнаха практически тестове с клиенти в Германия и други европейски страни. Целта на “иновационния автопарк на eActros” беше да се учи заедно с клиентите за готовия за производство eActros. В сравнение с прототипите серийният модел е значително подобрен в някои аспекти, като например пробег, задвижващи характеристики и безопасност.

Технологичното сърце на eActros е задвижващият агрегат с два интегрирани електромотора, включително двустепенна трансмисия. Двата електромотора осигуряват впечатляващ комфорт при шофиране и висока динамика на движение. В същото време тихото и беземисионно електрическо задвижване позволява и нощни доставки, както и влизане в централните части на градовете, където има забрана за движение на дизелови автомобили. В зависимост от версията eActros получава енергия от три или четири акумулаторни батерии и може да постигне пробег до 400 км1. eActros може да се зарежда с мощност до 160 kW. Трите акумулаторни пакета се нуждаят от малко повече от час, за да се заредят от 20 до 80 процента на стандартна бърза зарядна станция за постоянен ток с ток на зареждане 400 А2. По отношение на наличността и производителността eActros е идеално подходящ за ежедневните операции по дистрибуция.

–––––––––
1 Пробегът е определен вътрешно при оптимални условия, включващи 4 пакета батерии след предварителна подготовка при частично натоварен трафик за дистрибуция без ремарке при външна температура от 20 °C.
 2 Въз основа на вътрешно определени емпирични стойности при оптимални условия, включително външна температура от 20 °C.

За да подпомогне превозвачите на всяка крачка от прехода към електронна мобилност, Mercedes-Benz Trucks е вградил eActros в цялостна система, която включва също така консултации и сервизни предложения за клиентите и по този начин възможно най-добро използване на превозното средство, оптимизиране на общите разходи и създаване на инфраструктура за зареждане. Освен това електрическият камион се характеризира с високо ниво на дигитализация и свързаност.

Това се отнася и за безопасността на превозното средство. С последното поколение Actros с конвенционално дизелово задвижване Mercedes-Benz Trucks вече демонстрира по впечатляващ начин нивото на безопасност, което е възможно днес на пътя, и мерките, с които производителят преследва своята визия за движение без произшествия. В случая с eActros Mercedes-Benz Trucks се е фокусирал не само върху активната безопасност, например под формата на системи като MirrorCam, S1R Turning Assistant или пето поколение Active Brake Assist (ABA) с разпознаване на пешеходци, но и върху предизвикателствата, свързани с електрическите превозни средства и високоволтовите системи.

На първо време серийният модел на eActros се предлага в Германия, Австрия, Швейцария, Италия, Испания, Франция, Холандия, Белгия, Великобритания, Дания, Норвегия и Швеция. Ще последват и други пазари.

За завода на Mercedes-Benz във Вьорт

Най-големият завод за сглобяване на камиони на Mercedes-Benz Trucks е основан във Вьорт на Рейн през 1963 г. и произвежда камионите Mercedes-Benz Arocs и Atego – както и Actros, най-успешният тежкотоварен камион в света, в продължение на повече от 20 години. Тук се произвеждат и специалните камиони Mercedes-Benz Econic, Unimog и Zetros. Всеки ден от завода във Вьорт могат да излязат до 470 камиона, персонализирани според изискванията на клиента. Клиентите в повече от 150 държави оценяват “качеството, произведено във Вьорт”. Мястото на река Рейн е център на компетентност за глобалната производствена мрежа на Mercedes-Benz Trucks. Заводът на Mercedes-Benz във Вьорт има също така повече от 50 години опит в производството на CKD (Completely Knocked Down) и доставя автомобилни комплекти на многобройни чуждестранни пазари за местно окончателно сглобяване – общо над 750 000 комплекта до днес. Със своите около 10 000 служители заводът на Mercedes-Benz във Вьорт е вторият по големина работодател в провинция Рейнланд-Пфалц.

ИзточникDaimler Truck
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари