30 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоАвтобусиIVECO BUS и EasyMile достигнаха четвърто ниво на автономност при стандартен градски...

IVECO BUS и EasyMile достигнаха четвърто ниво на автономност при стандартен градски автобус

Производителят на автобуси IVECO BUS и доставчикът на технологии за безпилотни автомобили EasyMile завършиха тестовете на прототип на напълно безпилотен стандартен градски автобус, който може да работи в реални условия.

Това се случва след успешни изпитания в рамките на проекта STAR (Rapid Autonomous Transport System) с участието на много партньори. Автобусът доказа, че е приложим за автономни операции в лентите за бърз автобусен транспорт (BRT), както и на частни пътища.

Това е важен етап за напредъка на автономния транспорт в Европа. Свързаните и автоматизирани транспортни системи се считат за “изключително важни, за да може европейската транспортна индустрия да запази и затвърди глобалната си конкурентоспособност”.

Автобус с дължина от 12 метра може да превозва удобно и безопасно до 100 пътници. Технологиите, интегрирани в автобуса, включват контрол на безопасността и навигационен софтуер. EasyMile допринася и с едно от най-модерните решения за управление на автопарка и едно от първите, изцяло посветени на автономните превозни средства.

Съвместно разработеното от EasyMile и IVECO BUS превозно средство е подложено на задълбочени тестове и обследване на полигоните на Transpolis, както и на собствените тестови площадки на IVECO BUS и EasyMile. То се е движило през различни сезони и при различни метеорологични условия, като на този етап е достигнало върхова производителност.

Това включва и вградената в автобуса система за автономно управление (ADS), която му позволява многократно да се скачва към станции на разстояние по-малко от 10 см. Това е особено важно, тъй като подобрява достъпността, особено за ползвателите на инвалидни колички. Максималните скорости, достигнати от автобуса в автономен режим, показаха, че технологията се представя добре и при скорост 40 км/ч. Допълнителни тестове показаха, че технологията за мултимодално локализиране на доставчика на софтуер е ефективна и при автономни скорости над 70 км/ч. Възможностите за връзка между превозните средства и инфраструктурата (V2X) позволяват на автобуса да предвижда фазите на светофара, което означава плавно спиране и потегляне, също така и по-ниска консумация на енергия. Прецизното маневриране и спиране позволяват и автоматично паркиране в депото.

Много се гордеем с това ново сътрудничество с IVECO BUS, признат лидер и експерт в областта на обществения транспорт, което идва след успешния ни съвместен проект STAR, започнал през 2017 г. То също така показва зрелостта на нашата технология. Автономната технология носи редица ползи за експлоатацията на автобусите – от допълнителна безопасност до оптимизиране на паркирането или подобряване на обслужването на клиентите на борда. Заедно очакваме с нетърпение да предложим това ново иновативно решение на органите на обществения транспорт”, заяви генералният директор на EasyMile Беноа Перин.

Като производител, който има дългогодишен ангажимент към разработването на системи за подпомагане на водача, IVECO BUS се гордее с резултатите от този проект за автономен автобус от ниво 4. Проведените тестове потвърждават, наред с други неща, скорост от 40 км/ч. Те са допълнителен и необходим, но не и окончателен етап от проекта, който ще продължим да развиваме заедно с нашите партньори. Функциите за безопасност и управление на превозното средство сега ни позволяват да планираме следващия етап, а именно тестове в експлоатационни условия”, заяви Стефан Еспинас, президент на марката IVECO BUS.

EasyMile и IVECO BUS, заедно с компаниите Sector, Transpolis, ISAE-SUPAERO, Université Gustave Eiffel, Inria и Michelin, обединиха усилията си за разработване на технологията за автоматизиране на автобуса през 2017 г. като част от проекта STAR, Rapid Autonomous Transport System. Целта на сътрудничеството беше да се разработи първият стандартен автономен автобус без водач, способен да работи в условия, подобни на реалната експлоатация, като прототипът ще бъде готов през 2021 г.

Сега партньорите по проекта подготвят следващата си стъпка за втората половина на годината – да експлоатират автобуса в град в реални условия.

Разработката се субсидира от френското правителство чрез програмата FUI (Fonds Unique Interministériel).

Партньори и роли по проекта са:
EasyMile, доставчик на решения за безпилотни автомобили
IVECO BUS, доставчик на превозни средства
Sector, анализ на безопасността
Transpolis, дефиниране на случаи на употреба, тестване и валидиране на автономни превозни средства в реалистична среда
ISAE-SUPAERO, семантична локализация
Université Gustave Eiffel, изследвания в областта на достъпността за пътници с намалена подвижност и приемане от потребителите
Inria, сливане на много сензори и избягване на сблъсъци
Michelin, Свързани гуми

Проектът е обозначен и подкрепен от CARA – Европейски клъстер за решения за мобилност, Aerospace Valley и NFI (Nouvelle France Industrielle). Проектът се финансира от регион Occitanie, Bpifrance, регион Auvergne-Rhône-Alpes и Grand Lyon métropole.

ИзточникIVECO BUS
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари