29 септември, 2022
Устойчив транспорт
НачалоЛекотоварниMAN TGE става още по-щадящ за климата

MAN TGE става още по-щадящ за климата

От 1 януари 2022 г. микробусите от клас N1, т.е. с общо тегло до 3,5 тона, трябва да бъдат оборудвани с двигатели с ниво на емисии Euro 6d. MAN Truck & Bus вече отговаря на този стандарт със своите микробуси TGE – благодарение на новия блок за управление на двигателя и преработеното впръскване на AdBlue® спестява около десет процента CO2 с всеки километър.

В момента целият транспортен сектор е в процес на трансформация. Много скоро електрическото задвижване в товарните автомобили ще бъде толкова нормално, колкото вече е и високопроизводителният компютър в джоба ви. Но по пътя към това двигателят с вътрешно горене все още е абсолютно необходим. И той продължава да се развива. Сега използваните дизелови двигатели на MAN ще бъдат още по-чисти и по-икономични. И двете носят пряка полза за околната среда с всяко ново превозно средство, пуснато в експлоатация.

Но първо: от 1 януари 2022 г. всички новорегистрирани транспортни средства N1 в ЕС трябва да отговарят на стандарта за емисии Euro 6d. Разликата между досега приложимия темп на Евро 6d и стандарта Евро 6d обаче не се състои в самите гранични стойности на емисиите, а в промените на допустимия коефициент на превишаване на граничните стойности в реалния пътен трафик (RDE = Real Driving Emission). Това показва с колко може да бъде превишена законоустановената гранична стойност за азотни оксиди (NOx) между изпитването на стенд в съответствие с цикъла на шофиране по WLTP и реалното шофиране. Коефициентът на превишаване е намален от 2,1 на 1,43 при Euro 6d.

Новите двигатели на MAN за TGE до 3,5 тона също се отличават със значително намаление на разхода на гориво, а оттам и на емисиите на CO2. Намалението за всички двигатели е между 9 и 10 %. В конкретни цифри за панелен ван L3H3 (нормално междуосие, висок покрив) с мощност 103 kW (140 к.с.) това означава, че преди емисиите на CO2 според измервателния цикъл WLTP са били 253 г/км (9,7 л/100 км), а от сега нататък са необходими само 230 г CO2/км (8,8 л/100 км). Със стандартното въвеждане на гуми с оптимизирано съпротивление при търкаляне с етикет А от края на ноември тази година разходът ще бъде намален с още 3 г CO2/км (8,7 л/100 км).

 Двигателите Euro 6d имат новоразработена система за пречистване на отработените газове в близост до двигателя, нова система за управление на двигателя, увеличен контейнер за AdBlue® с вместимост 30 литра и нова изпускателна система. Двигателите Euro 6d за MAN TGE вече се монтират стандартно.

Новата технология, която се появява в автомобила с двигателя Euro 6d, е системата SCR, наречена “Twin Dosing”. Тя е отговорна главно за споменатите по-горе икономии на CO2. Те са резултат от допълнителния втори SCR катализатор и двойното SCR впръскване. (SCR = селективна каталитична редукция.) При технологията с двойно дозиране редуциращият агент AdBlue® се впръсква в два редукционни катализатора, разположени един зад друг. Единият от тях е близо до двигателя в модула за очистване на отработените газове, а вторият – далеч от двигателя, на дъното на автомобила. Тази концепция осигурява ефективно намаляване на азотните оксиди при високи и ниски температури на отработените газове.

В допълнение към сегашния още по-икономичен 2,0-литров дизелов двигател MAN TGE се предлага и като изцяло електрически MAN eTGE и печели вниманието на все повече клиенти в Европа със своето задвижване без локални емисии.

ИзточникMAN Truck & Bus
СВЪРЗАНИ СТАТИИ
- Реклама -
Контакти | Турботракс България (turbotrucks.bg)

Най-четени

Последни коментари